Gå til innhold

Dagen starter aldri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med en baby på 7 måneder. Føler att dagene aldri starter helt! Hun våkner kl 6, spiser frokost og sover en times tid fra 8. Så er det litt lek hjemme før lunsj kl 11. Så sover hun ca 2 timer fra 12-14. Og da er det middagstid! Noen ganger er vi ikke ute av pysjen før da... Skal vi noe prøver jeg å gjøre det etter middag for er alltid noe vi må gjøre på formiddag. Føler meg egentlig elendig på grunn av dette. Dagene flyr, rutiner som må holdes og mye jeg egentlig skulle gjort. Skal vi ut på formiddagen er det bare stress for hun sover dårlig ute og jeg må passe på å komme hjem. Når endres dette? Er bare sliten og litt lei nå

Anonymous poster hash: b4d2c...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde ofte å komme oss ut en tur etter første soving. Bare en liten tur i butikken/trille litt/kjøpe inn noe god lunch til meg for å ha mens hun sov hovedhvilen.

Også er det ikke lenge før du er tilbake i jobb, alt føles masete, og du savner denne rolige late tiden;)

Anonymous poster hash: de87f...590

• Liker 1
Skrevet

Jeg følte det på samme måte på den tiden, det var liksom så lite tid mellom soving, spising og stell at jeg måtte henge i for å rekke noe som helst. Det ble mye enklere når det gikk over til en dupp og han ble mer aktiv, for da ble det mer om å gjøre å komme seg ut og det var mer tid både morgen og ettermiddag til å finne på ting.

Anonymous poster hash: c832f...f4c
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi kledde og ordnet oss med en gang vi stod opp, også dro jeg ut da baby skulle sove. Gikk en tur, eller dro på besøk, så sov baby i vognen sin mens vi var på besøk etc.

Prøvde også å få unna småæren på formiddagen før soving.

Skrevet

Husker også at den perioden var litt kjedelig, var så kavete med innføring av måltider, måltidene tok lang tid og jeg brukte mye energi på å planlegge og holde rutinen siden vår var veldig avhengig av rutiner for søvn på dagtid. Begynte å bli litt lei av permisjonen på den tiden, fordi hele dagen bestod i måltider, skift, soving, måltider, skift, soving osv.

Men til hverdags gikk vi ikke inn i stua før jeg og babyen hadde kledd og stelt oss, dette var veldig viktig for meg for å kjenne at jeg hadde hverdag. Bare i helgen satt vi lenge i pysjen. Jeg forsøkte å komme meg en tur ut mellom første og andre hvilen. Dersom babyen sover fra kl 8-9 har dere jo en del timer før dere skal hjem til neste hvil kl 12 som dere kanskje kan få utnytta litt? Noen dager var jeg bare en kort tur på butikken for å kjøpe melk, mens andre dager gikk jeg på besøk og så ble hvil nr 2 tatt der. Tar du med deg lunch ut så kan jo den spises mens småen sitter i vogna også. I den alderen syntes jeg kafebesøk bare oss to var hyggelig, om enn bare ned til den nærmeste bakeren for en bolle eller en kaffe.

Anonymous poster hash: 7dbe9...d89
  • Liker 1
Skrevet

Må også legge til at jeg ofte stakk meg en tur ut etter middag, og lot far og baby være alene. Min sov også godt en del timer etter legging om kvelden, og jeg kunne da treffe venner eller trene litt. Det hjalp også enormt på. Mannen kasta meg nesten ut døren flere ganger, for han så hvor mye jeg trengte miljøskifte.

Anonymous poster hash: 7dbe9...d89
Skrevet

Fint å høre det er vanlig. Er ikke ofte hun går halve dagen i pysj, det skjer bare om det har vært mange oppvåkninger om natta. Ett måltid tar opp til en time(innføring av brød) så føler att absolutt HELE dagen frem til middag går i mating, soving og lek. Har henne alene hele tiden så har dårlig samvittighet av att vi ikke finner på mer

Ts

Skrevet

Må dere spise brød til både frokost og lunsj, da? Om du tar grøt til lunsj, får du kanskje kortet ned tiden dere bruker på å spise lunsj?

Skrevet

Må dere spise brød til både frokost og lunsj, da? Om du tar grøt til lunsj, får du kanskje kortet ned tiden dere bruker på å spise lunsj?

Hun liker ikke grøt noe særlig:-( gikk tregt opp i vekt og ble bedre med brød..

Gjest Magdalene
Skrevet

Hun liker ikke grøt noe særlig:-( gikk tregt opp i vekt og ble bedre med brød..

Men det er jo mye annet du kan gi enn grøt og brød.

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo mye annet du kan gi enn grøt og brød.

Som hva da?:-) om morgenen har hun liten matlyst så får bare i henne mme, grønnsaksmos synes jeg har vært lite mettende som lunsj.

Skrevet

Vi kledde og ordnet oss med en gang vi stod opp, også dro jeg ut da baby skulle sove. Gikk en tur, eller dro på besøk, så sov baby i vognen sin mens vi var på besøk etc.

Prøvde også å få unna småæren på formiddagen før soving.

hadde dere noen til å passe baby men dere dro på besøk? Luksus :)
Skrevet

Er der ingen åpne barnehage i nærheten av der du bor?

Da kommer du deg ut og får truffet andre...

Anonymous poster hash: 0d858...d5c

Skrevet

Er der ingen åpne barnehage i nærheten av der du bor?

Da kommer du deg ut og får truffet andre...

Anonymous poster hash: 0d858...d5c

Nei det ble lagt ned rett før hun ble født. Men vi er på babytreff en gang i uka og det går greit siden hun bare spiser der, også passer det sånn att det starter rett etter første dupp nesten og vi kommer hjem før nr to. Så er jo ikke helt usosial. jeg kan jo dra ut på formiddag men det må planlegges nøye i forhold til mat og søvn. Tar nesten all tid. Lurte bare på om når det blir litt enklere

Gjest Magdalene
Skrevet

hadde dere noen til å passe baby men dere dro på besøk? Luksus :)

Nei, babyen var selvsagt med. Jeg skrev jo at den sov i vognen om jeg stakk på besøk rundt sovetider.

• Liker 1
Skrevet

Nei, babyen var selvsagt med. Jeg skrev jo at den sov i vognen om jeg stakk på besøk rundt sovetider.

Hun sover så dårlig ute i vogn. Og blir sovingen for kort blir det leven på ettermiddagen

Men skal prøve å bli flinkere å gå en tur ut for å lufte meg mellom duppene. Blir så lei av å gå inne! Så blir det nok bedre når hun går over til bare en dupp

Ts

Skrevet

Ang maten, prøv avokado, det slår som regel gost5 an. Bland med banan evt. Sunt fett og mettende :) men jeg følte litt som deg, på dårlig samvittighet. Men det er normalt. Ta med litt mat å trill en tur ut en halvtime. Trenger ikke være lenger. Prøv å nyt tiden, for den flyr så fort. Plutselig virker det som man får for mye hverdag :)

• Liker 1
Skrevet

Har morgenstell med en gang vi står opp, spiser frokost, litt lek, og så drar vi ut eller er hjemme og koser oss. Har med lunsj hvis vi skal være borte lenge. Men nå dagsover min mye mindre (sover hele natta) så har med tid på dagen. Husk at babyen din ikke er 7 mnd til evig tid :)

Anonymous poster hash: 3d231...082
Skrevet

Man må venne unger til støy og soving hvor som helst i trygg vogn fra starten, ellers blir man innelåst. Jeg pakker bare med matpakke eller termos og grøtpulver og dro med meg vogn og unge og møtte andre folk. Gikk tur eller besøk hjem til andre med småbarn og lignende.

Når ungen begynner i barnehagen sover de fleste i vogn. De venner seg superfort til å sove i vogn ved siden av lekende barn. Etter noen uker tilvenning blir du overrasket over hvorfor du ikke bare prøvde dette hjemme tidligere...

Anonymous poster hash: da30a...5a1

• Liker 1
Skrevet

Man må venne unger til støy og soving hvor som helst i trygg vogn fra starten, ellers blir man innelåst. Jeg pakker bare med matpakke eller termos og grøtpulver og dro med meg vogn og unge og møtte andre folk. Gikk tur eller besøk hjem til andre med småbarn og lignende.

Når ungen begynner i barnehagen sover de fleste i vogn. De venner seg superfort til å sove i vogn ved siden av lekende barn. Etter noen uker tilvenning blir du overrasket over hvorfor du ikke bare prøvde dette hjemme tidligere...

Anonymous poster hash: da30a...5a1

Ja har gjort det helt fra dag en. Altså prøvd. Hun sovner men sover mye kortere dupper noe som går veldig ut over humøret på ettermiddagen. Mamma sa att lillebroren min også var sånn men ikke jeg. Han sovna inne, men så snart vogna ble trilla på verandaen var det ramaskrik. Hun tåler støy godt inne når hun sover så det er ikke det som er problemet.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...