Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne

og denne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er litt like i arrangement/komp og at det er en veldig tydelig bassgang, men jeg synes ikke man snakker om plagiatlikhet. Melodi og spesielt refreng er langt fra hverandre.

Har hørt den andre før, men ikke den første.

Skrevet

Absolutt likheter, men ikke kliss like. Syns uansett at mye av dagens musikk høres lik ut, masse fancy lydeffekter, 3 linjer som gjentas og kanskje et refreng med noen flere ord...
Er det noen som slår gjennom kommer det alltid en drøss andre etter og gjør samme greia...er vel kanskje det med disse to sangene også? ;)

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar. Jeg har ikke tenkt at den ene er plagiat av den andre, men kjekt å høre at andre også hører likheten. Litt vanskelig for meg å beskrive hvordan (har ikke den helt store musikkutdannelsen), så takker for konkretheten(heter det det??). Fine sanger er de begge to, synes jeg.

Hva med disse to her da?

Denne

og denne

Endret av Pringle
Gjest Juggler
Skrevet

Denne

og denne

Vil du ha tekniske svar? Har såvidt hørt på låtene. 1. sang starter på IV. Dette er altså akkorden sett ut fra det tonale senteret. 2. sang starter på en Imaj7 og det tonale senteret. 1. sang forholder seg melodisk til typiske akkordtoner, mens sang 2 spiller mer på en mer utvidet harmonikk. Men begge låtene forholder seg til en typisk funksjonsharmonisk stil og bruker ofte tonika (I), subdominant (IV) og dominant (V).

Skrevet

Vil du ha tekniske svar? Har såvidt hørt på låtene. 1. sang starter på IV. Dette er altså akkorden sett ut fra det tonale senteret. 2. sang starter på en Imaj7 og det tonale senteret. 1. sang forholder seg melodisk til typiske akkordtoner, mens sang 2 spiller mer på en mer utvidet harmonikk. Men begge låtene forholder seg til en typisk funksjonsharmonisk stil og bruker ofte tonika (I), subdominant (IV) og dominant (V).

Haha, takk skal du ha, det gikk litt inn det ene øret og ut det andre, skulle ønske jeg forsto det ordentlig :blomst:

Gjest Juggler
Skrevet

Haha, takk skal du ha, det gikk litt inn det ene øret og ut det andre, skulle ønske jeg forsto det ordentlig :blomst:

For å være helt ærlig, så vet jeg ikke helt hva det betyr selv. Mest gjetting og googling etter musikkuttrykk.

Men ser det ikke fint ut da? :vetikke:

Skrevet

For å være helt ærlig, så vet jeg ikke helt hva det betyr selv. Mest gjetting og googling etter musikkuttrykk.

Men ser det ikke fint ut da? :vetikke:

Hehe, den var bra...! Det ser veldig proft ut!

Gjest Juggler
Skrevet

Hehe, den var bra...! Det ser veldig proft ut!

Ja, tror det kunne lurt hvem som helst... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...