Gå til innhold

Jeg vil bli tenåring igjen... (på et vis)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en del spørsmål om tenåringsjenter som jeg seriøst trenger svar på.

Var selv tenåring for få år siden, men tror jeg må ha vært en av de "ukule", siden jeg hverken røyket, prøvde dop, hadde sex eller hang med de eldre gutta etter skoletid. Ikke festet og drakk jeg hver helg heller. (Les: Max 2 ganger i året)

Enhver forelders drøm, kan man vel si.

Men det var utenpå.

Man kan si at jeg har gjort litt av hvert som jeg håper mine foreldre aldri får vite om, en del angrer jeg veldig på. Noe synes jeg bare er kult å ha gjort, for min egen del.

Merker nå som jeg har bikket 20-tallet i alder, at jeg ikke er så veldig attraktiv for menn i 30-årene med hang-up på yngre jenter lenger, og det er i grunnen et lyspunkt...!... Men bortsett fra det så føler jeg at det er mye jeg har gått glipp av; følelsen av å være den mest populære jenta som så mange var kjempeopptatte av i ungdomsskolealder. Og å ha kule klær, riktig hår, sexy smykker og sminke; flørte og være livlig og ubekymret. Det er noe med dette som virker utrolig tiltrekkende på meg for tiden. Og jeg er jente, over 20 år, ikke gammel grisemann... Er litt flau over å ha disse tankene og følelsene, siden jeg har inntrykk av at alle kvinner, uten unntak, er veldig glade for at de er ferdig med tenårene, og fordømmer fjortisjentenes gjøren og laden med stor glød og iver. Det gjør meg enda mer flau over å ville virke yngre enn jeg er. Jeg har savnet en bestevenninne i årevis, en med like god selvfølelse og selvtillit som meg, som jeg kunne dele alt med. Og da mener jeg alt.

Jeg har alltid blitt tatt for å være ca. 5 år eldre enn jeg i virkeligheten er, både av folk som snakker med meg ansikt til ansikt, og folk på nettet som bare leser det jeg skriver. Liker det ikke!! Vil så gjerne være en av disse kvinnene som stadig blir spurt om legitimasjon på polet. En filleting, men det hadde ivertfall bekreftet at jeg var like ung som jeg iblant føler meg. Jeg trener og spiser sunt for å holde meg slank og fresh, jeg bruker stadig mer penger på kule klesmerker og kvalitetskosmetikk.

Noen som vil lese dette med seriøse briller på nesa, og ikke gjøre narr av meg? Har aldri snakket med noen om dette før, og selv om det kan virke helt teit (jeg vet..) så er det litt viktig for meg for tiden. Jeg er ikke misfornøyd med meg selv på noe vis, vil bare bli litt "yngre" i stil og sinn enn jeg er nå. På den annen side er også jeg kjempeglad for å være ferdig med tenåras usikkerhet, søkende vesen og selvhating. Men selv om jeg gjerne vil være den jeg er, så vil jeg også forandre meg litt.

Noen, vær så snill?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg treffer helt blink med svaret mitt, men selv så kom jeg vel egentlig ikke i den eksplosive og uttaggernde ungdomstiden før jeg var 25. Da var jeg på byn, reiste rundt i verden og var helt sånn free spirit on hormons. Så ikke sitt om døm deg selv. Ha det greit når du har det. Det er jo kun det som teller.

Hadde selv en meget forunderlig og hyggelig episode for 4 uker siden. Skulle kjøpe røyk i en kiosk i Philadelphia, mannen bak disken spurte om ID. :o Jeg var usminket og ja, eh! ...helt på ferie. :hjerte:

Men jeg synes det var greit å ha vært igjenom det. Ønsker ikke akkurat tiden tilbake. For det første blir jeg som 34 åring så innmari fyllesyk...

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg riktignok bikket 30-tallet, men jeg forstår hva du mener!

Jeg var også et "dyd-mønster" av en tenåring som alltid oppførte meg som korrekt var.

Når jeg ser tilbake på disse tenårene, skulle jeg ønske jeg hadde utagert litt... Ikke dop og slikt svineri, men vært med på all gøya. Føler jeg ha mistet mye av å bestandig være den snille og snus-fornuftige jenta jeg var!

Kanskje det er meningen at slike som oss skal bli spinn-ville pensjonister..??? :hoho::hoho:

Kanskje det først da er vår tur til å slå ut håret?

Håper det!

Kanskje vi treffes på en heisa-tur for "oss over 67"...? :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg er 26 og har blitt fjortis igjen! Det er herrrrrlig!

:sjarmor::wink::ler:

Til gjest; Du vet jo hva du vil gjøre. Bare slipp deg løs, og vær fri! Fri som fuglen! :D

Skrevet

Kanskje det er meningen at slike som oss skal bli spinn-ville pensjonister..??? :hoho::hoho:

Kanskje det først da er vår tur til å slå ut håret?

Håper det!

Kanskje vi treffes på en heisa-tur for "oss over 67"...? :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Melder meg umiddelbart til første heisatur... :vinke:

Skrevet

Tror jeg kan forstå noe av dine tanker om dette med alder og ungdom ja...ingenting er så friskt som ungdommers hud, gnist, kropp, klær, sminke, attitude osv. Mange av dem i stramme klær som menn sikler etter.

Men hallo!!? Du er bare noen-og-tjue(?) Og sier at menn på 30 ser på yngre damer enn deg (forsto jeg deg riktig?) Du regnes da som UNG? :)

Jeg er 30...men føler ikke at menn ser mindre på meg pga. alderen. Hvis ikke jeg tar helt feil ser "menn" på 24-30 på meg med interesse ennå (hvis ikke jeg har innbilt meg det da :oops: )

Hvis man er fornøyd med seg selv og utstråler en slags fornøydhet/selvtillit tror jeg man fremstår som attraktiv for mange menn i ulike aldre!

Det er ikke for sent for deg å oppleve eraen med "dronningen på skolen"/"partyløven"! Gå på byen, stasj deg opp, les blader som In side, Mag, Det Nye og Elle og ha det gøy...Kjøp inn litt glitter og glamour fra butikkene, en kul topp, øreringer, trange bukser og høyhelte sko :wink: Og vips, så kan du ta igjen litt for det tapte som du savner. Det er ikke for sent å bli en liten glamour-dronning :ler:

Skrevet

Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg var veldig flink pike både på ungdomsskolen og videregående, tildels også på universitetet. Nå fester jeg både sammen med folk som er ti år yngre og ti år eldre enn meg og kan føle meg skikkelig fjortis til tider - er ekstremt opptatt av glitter, fjas, fyll og sladder selv om jeg har nådd å bli nesten 33 år. :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...