Gå til innhold

Maiskolber

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan man bruke maiskolber fra boks (sånne hermetiske) til å grille?

Blir de like gode som når man kjøper de ferske?

Skrevet

Like gode blir de ikke, men veldig bra!

Jeg synes det er best å ta folie rundt, ha oppi litt smør og salt. Så griller du dem på god varme.

Alternativt kan du pensle dem med en god BBQ saus, og grille dem naturell.

Nam-nam!

Skrevet

Du kan det :)

Om de blir like gode?

Nå smaker jo boksemaiskolber og ferske forskjellig, så det kommer an på hva du liker.

Jeg liker de fra boks best faktisk.

Skrevet

Enig med Annevenn, bruker du de fra boks så pakk i folie. Personlig foretrekker jeg boksemais enn fersk, den er liksom søtere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Like greit med boks ja, men fersk er liksom flott da. Det går jo greit å legge rett på grillen også, synes det er godt med "grillsmak." Ulempen er at det blir fort svidd. Ta på smør og salt etterpå.

Skrevet

Jeg liker også boksemais best på grillen. Både pakket inn i aluminiumsfolie og uten. Jeg tar alltid på litt smør og salt og pepper før steking. Hvitløk er også godt. :-)

Skrevet

Jeg synes ferske smaker best, men de på boks funker bra.

Skrevet

Jeg er mest vant med ferske maiskolber som kokes, men min kjæres familie pleier ofte å grille maiskolber fra hermetikkboks rett på grillen - synes det er godt jeg :).

Gjest Anonymous
Skrevet

hvor lenge skal de ligge på grill?

Jeg har bare smakt de når de er kokt

Skrevet

De behøver ikke ligge så lenge. I løpet av 4-5 minutter er de ferdige. Pass på at de ikke blir brent (rull dem ofte).

Liker boksemais godt (trenger de kortere steketid enn de ferske?). Liker å ha dem rett på grillen for å få litt stekeskorpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...