Gå til innhold

sliten med dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 uker til termin og føler meg som zombie. Vi bor sammen og han har 3 barn fra før. Nå er det skoleferie og jeg er nødt å ta meg av ungene på dagtid. Jeg har også 1 barn fra før sånn at det blir en del støy og krangling. Han lager middag og barna er våken til 22/23.

Her er det snakk om skolegutter som er super aktive. Jeg har ikke krefter å aktivisere dem og styre rundt sånn at jeg føler meg overkjørt. Han sier at han prøver så godt han kan, men jobber mye og lar ungene styre sånn som de vil. Føler meg helt utbrent og har bare lyst å grine... Ingen tar hensyn til meg som er høygravid. Sover dårlig om natten pga graviditetsplager... måtte bare få det ut

Anonymous poster hash: 7d938...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det høres slitsomt ut. Kan de ikke gå på Sfo/bhg?

Eller om du kan ta en tur på en lekeplass eller fotballbane så de får utfoldet seg. Så kan du ta med en stol.

Sette på film om kvelden.

Anonymous poster hash: d5a4b...6ec

Skrevet

Ti-elleve om kvelden er altfor sent hvis det er unger i barneskolealder. Mannen din bør ta seg sammen! Hvordan tror du det blir når babyen kommer? Si fra, ta med ditt eget barn og dra på en liten "ferie" hvis han ikke gjør noe!

Ærlig talt, kvinne! Hvorfor godtar du dette!?

Anonymous poster hash: 8334a...0e7

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du måtte aktivisere dem i utgangspunktet? De bør da kunne klare å underholde seg selv i en stakket stund.

Anonymous poster hash: 69cf5...5de
Skrevet

De aktiviserer seg selv, men nå har de hatt ferie lenge sånn at de bare surrer rundt. Det er VELDIG mye støy, fra morgen til kveld. Jeg laster ned filmer, prøver å foreslå gøye ting, lager god mat for at de skal spise skikkelig. Lager regler og rutiner, men det er vanskelig...Med en gang faren kommer hjem er vi tilbake til det gamle. Brus/juice til middag/kvelds, kaker/boller,klenging , sutring... Han klarer ikke å si nei og er sliten. Jeg er politimann i huset. Det forstår jeg pga han har en veldig krevende jobb. Sønnen min får ikke lov å spille til kl 11 om kveld og vi har faste regler og rutiner, men det er vanskelig for ham å ligge der mens alle de andre får lov til det.

Jeg vet ikke... Han bør jobbe mindre og hjelpe meg. Føler jeg går ned i kjelleren av trøtthet og mangel på søvn... Det roer seg nok når skolen begynner( 50/50 deling).

ts

Skrevet

Det blir jo helt feil å ha forskjellige regler på barn som bor sammen selv om de ikke er søsken. Att hans barn er oppe til 10/11 er alt for lenge med mindre de går på ungdomsskolen. Sett deg ned med han og krev att dere lager regler for oppdragelsen som dere begge følger. Når dere bor sammen og venter felles barn er det viktig slik att det ikke blir så stor forskjell på hva hans barn får lov til og de du har. Nekter han ville jeg faktisk søkt profesjonell rådgivning. Problemet blir bare større jo lengre dere har det sånn. Brus og juice er kun i helgene her og aldri til middag. Hypre gutter kombinert med sukker er sjelden en god ide. Dårlig for helsen er det og. Du må ta en ordentlig prat med han. Du kan jo vise han tråden hvis han ikke ser problemet

Skrevet

Han har tre barn fra før. Du har ett barn fra før. Jeg hadde satt ned foten for lengst. Sagt at han må gjøre mer for å ta seg av sine, aktivisere dem og å sette klare og bedre grenser for dem. Vi lever åpenbart i to ulike verdener, så dette hadde jeg virkelig ikke klart. Men respekt til deg som har blitt sammen med en som hadde tre fra før av!

Anonymous poster hash: 3943d...498
  • Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar. Følte bare at jeg klager for mye. Jeg visste jo så klart at han har 3 barn fra før og at det blir en del jobb... Men jeg føler jeg kommer ingen vei når de har ham rundt lille fingeren. Han innrømmer selv at det er vanskelig for han å si nei. Hver gang vi tar det opp så er han enig med meg og da kjører vi samme regler og rutiner i et par dager. Barna protesterer litt, men det går fint. Og så hvis en er lei seg, begynner med sutring, klaging så er vi tilbake til det gamle. Det blir veldig mye sukker og usunn mat. Og jeg virkelig gjør mitt beste for å lage sunne og gode mellomåltider.Jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp sånn. Vi skal til familieterapeut, men jeg er redd at det blir for mye klaging fra min side.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...