Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kvinner ikke er morsomme? Som om det er en universell sannhet.

Jeg har vanskelig for å forstå hvordan noen oppegående mennesker kan presentere noe sånt som et objektivt faktum.

Dessuten motbevises det jo daglig. Jeg bare skjønner ikke?

Anonymous poster hash: f561c...02f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest krokodillen
Skrevet

vel, mange jenter er desverre ikke morsomme

Skrevet

vel, mange jenter er desverre ikke morsomme

Det samme kan man jo si om mange menn!? Det betyr jo ikke at det ikke finnes morsomme menn.

• Liker 13
Gjest krokodillen
Skrevet

Det samme kan man jo si om mange menn!? Det betyr jo ikke at det ikke finnes morsomme menn.

jeg har flere morsomme mannlige venner enn jeg har morsomme kvinnelige venner

Skrevet

Er dette som i "kvinner" generelt, eller kvinnelige komikere?

Selvfølgelig finnes det kvinner som er morsomme, men jeg ville ikke hatt en kvinne verken på listen over top-10 komikere eller top-10 morsomme personer jeg kjenner. Om det er min humor eller grunnlag for en universell sannhet vet jeg ikke.

• Liker 4
Skrevet

Det blir litt som å si at kvinner hater edderkopper. Det finnes unntak men generelt stemmer det.

Anonymous poster hash: 24377...dd4

• Liker 2
Skrevet

En av verdens morsomste kvinnelige komikere.

Dette sier en god del om hvor morsomme kvinner er.

Hun er den morsomste av alle kvinner.

Anonymous poster hash: addee...14e
  • Liker 2
Skrevet

Sier ikke det seg selv? Menner og kvinner har da ofte ulik sans for humor. Det er vanskelig å le av noe en ikke synes er morsomt (å mene det - i det minste..) Humoren dreier seg kanskje om en intern damegreie, og da er det vel ganske forståelig at det motsatte kjønn ikke henger med..

• Liker 1
Gjest krokodillen
Skrevet

det kommer da svært ann på hvordan man utrykker seg. om to personer sier omtrent det samme så kan en være morsom mens den andre ikke.

Skrevet

Kjenner feministen i meg sniker seg litt inn her.

I tillegg til at man har forskjellig humor - og det tror jeg man har (men jeg tror forskjellene innen "menn" og innen "kvinner" er større enn mellom de), så tror jeg også forventning har noe/ganske mye å si. Akkurat som da de testet hvordan samme tekst ble oppfattet når den som leste trodde det var skrevet av en kvinne eller av en mann. Begge kjønn oppfattet teksten/forfatteren forskjellig utfra om den var "skrevet av en kvinne" eller "skrevet av en mann".

Jeg tror også at det i mange settinger er fler gutter som får oppmerksomhet for å være morsomme, mens en del jenter kanksje får litt mer tilbakemeldinger om å dempe seg. Det er bare en personlig mening, noe jeg synes jeg har sett eksempler på i barnehage og skole da jeg jobbet der.

Dermed er det flere gutter som får utviklet sin humor og det blir en mere naturlig del av personligheten deres.

Anonymous poster hash: c1385...bf5
  • Liker 5
Skrevet

Jenter har ofte intern humor som kun er morsomt for den lille venninnegjengen de tilhører. Gud vet hvor mange ganger man har vært vitne til en gjeng med jenter som ler som de griner av noe som absolutt ingen andre ser noe morsomt med i det hele tatt.

Gutter har ofte en universell humor som alle rundt synes er morsomme.

• Liker 6
Skrevet

jeg har flere morsomme mannlige venner enn jeg har morsomme kvinnelige venner

Det har ikke jeg, så med den argumentasjonen så står vi 1-1 :P

• Liker 3
Skrevet

Det har ikke jeg, så med den argumentasjonen så står vi 1-1 :P

Som jeg skrev i innlegget over ditt så har ofte venninner en intern humor som ingen andre synes er morsomt. I den konteksten har du sikkert flere morsomme venninner.

• Liker 2
Skrevet

Jenter har ofte intern humor som kun er morsomt for den lille venninnegjengen de tilhører. Gud vet hvor mange ganger man har vært vitne til en gjeng med jenter som ler som de griner av noe som absolutt ingen andre ser noe morsomt med i det hele tatt.

Gutter har ofte en universell humor som alle rundt synes er morsomme.

Personlig har jeg oftere opplevd gutter/menn tror at alle rundt synes de er morsomme (når de fleste ikke synes det - eller at mange faktisk opplever humoren som pinlig) enn at jenter/kvinner gjør det.

(Oftere opplever jeg også at gutter/menn får andre til å le - så de dekker begge ender av skalaen.)

Jeg holder på at humor ofte er individuell - og ofte sterkt preget av miljø/samfunn, men det er en kunst å bruke og dele med andre :)

Anonymous poster hash: c1385...bf5

Gjest Amémonos
Skrevet

Bare usikre menn sier at kvinner generelt ikke er morsomme.

Skrevet

Linn Skåber er så jævlig morsom at jeg kan ikke fatte påstanden eksisterer engang.

• Liker 1
Gjest krokodillen
Skrevet

jeg er hverken usikker eller mann

Skrevet

Da finnes det mange kvinner som egentlig er usikre menn.
Skrevet

Tror kvinner forventes å være mer " dannet" Ser på arb plasser og i skole at jenter ler av gutter eller menn. Selv våger de i mindre grad å være klovn. Roller vi er født inn i. En jente som forteller vitser kan fort bli sett på som vulgær, harry, uprofesjonell av både kvinner og menn. De tier i for stor grad, uansett hva det gjelder. Sjenerthet, høflighet og snill pike sitter spikra i de fleste. Jeg ser en del jenter trekker seh unna hvis jeg blir for " sprudlende" og lattermild med noen vitser og i overkant mye selvironi. Andre liker meg for det. Jeg er veldig forsiktig med å være sånn blant ukjente, for det er lavere terskel for morsomheter blant kvinner. Rampestreker, skøyerfant, rakkerunge, klassens klovn, ugangskåke, apestreker, tøysemikkel osv.er jo typisk gutter i barneskolen og normalt hos guttene. De voksne ler. Jenter er oppdratt strengere og må være nøye med å te seg. Beskjedenheter et pluss mens hos gutta et tegn på bekymringsfull atferd og de blir pushet til å være tøffere. Menn og kvinner oppdras veeeldig forskjellig og påvirkes av miljøet.

Anonymous poster hash: 9a700...0af

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...