Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære i ca 1 år og vi føler begge at vi er den rette for hverandre og at forlovelse barn og bryllup er noe som skjer i fremtiden. Jeg ser fram mot det men lurer på hva han vil si om han fikk vite at jeg har vært forlovet før.

Jeg var på en måte forlovet med eksen i et par år selv om vi aldri kjøpte noen ringer. For meg var det kanskje ikke noen virkelig forlovelse siden ringen ikke var der. Det var forresten jeg også som fridde til xen da vi var sammen.

Bør jeg holde det hemmelig for min nye kjæreste eller bør jeg fortelle det?

Anonymous poster hash: 9ee7a...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære i ca 1 år og vi føler begge at vi er den rette for hverandre og at forlovelse barn og bryllup er noe som skjer i fremtiden. Jeg ser fram mot det men lurer på hva han vil si om han fikk vite at jeg har vært forlovet før.

Jeg var på en måte forlovet med eksen i et par år selv om vi aldri kjøpte noen ringer. For meg var det kanskje ikke noen virkelig forlovelse siden ringen ikke var der. Det var forresten jeg også som fridde til xen da vi var sammen.

Bør jeg holde det hemmelig for min nye kjæreste eller bør jeg fortelle det?

Det er en svært dårlig ide å snakke om x-er med sin nåværende kjæreste.

Anonymous poster hash: 1fde1...741

• Liker 3
Skrevet

Ikke nødvendigvis, mange er åpne og har ingen problemer med det.

Anonymous poster hash: f5160...94f

Skrevet

Hvorfor er det en dårlig idé? Jeg synes du godt kan fortelle det TS. Det er vel neppe noe han vil lage en stor sak av? Fortid er fortid.. han har en han også. :)

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg ville fortalt det, og jeg ville satt pris på at kjæresten min fortalte det til meg. Jeg synes ikke det hadde gjort noe, men jeg hadde derimot synes det var rart dersom jeg av en eller annen grunn fikk vite det senere av noen andre, og så at han hadde holdt det hemmelig. Jeg skjønner ikke hvorfor noe sånt skulle måtte bli holdt hemmelig, og hadde stusset på det. Dersom han ikke hadde sagt noe om det rett og slett fordi han ikke hadde tenkt på det hadde vært noe annet ... men det kunne også vært litt rart, for hvor lite betyr en forlovelse for deg dersom du ikke husker den nok til å fortelle den nye kjæresten din om det.

Det handler ikke nødvendigvis om at jeg vil vite alt om hans tidligere forhold, men at jeg vil vite alt om han og hans liv og fortid. Jeg er opptatt av at forhold skal være bygget på åpenhet da.

Gjest krokodillen
Skrevet

1 år og allerede inne på giftemål og barn.

er det rart skillsmissestatistikken skyter i været? folk kjenner knapt hverandre før de flakser ned i kirka, lyver partneren rett opp i trynet, gir sitt ja og lover i gode og onde dager (selv om de egentlig bare mener de gode)

Skrevet

1 år og allerede inne på giftemål og barn.

er det rart skillsmissestatistikken skyter i været? folk kjenner knapt hverandre før de flakser ned i kirka, lyver partneren rett opp i trynet, gir sitt ja og lover i gode og onde dager (selv om de egentlig bare mener de gode)

Hei. Vi har ingen hastverk med de tingene men ser for oss at det skjer innen 4 år ca. Vi er rundt 30 begge to og når jeg sier vi føler at det er dette det vil gå mot ettervært er det slike ting man bør finne ut av tidlig i et forhold. Mange forhold ender etter flere år fordi man ikke er på samme bølgelengde når det gjelder hva man vil ha i forholdet i fremtiden. Det er greit å ha felles mål.

• Liker 1
Skrevet

Om andre enn deg og eksen visste dere var forlovet må du si det til den nåværende. Hva om han hører det fra andre?

Anonymous poster hash: a658f...da1
Skrevet

Fortell det. Jeg hadde blitt ganske såret faktisk hvis jeg ikke visste om noe så stort som en forlovelse i kjærestens fortid.

Mulig jeg setter informasjon om fortid mye høyere enn normalen, men jeg ville definitivt sagt det. Synes det hadde vært rart å holde tilbake noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

Det bør du fortelle til kjæresten din Ts.

Som brukeren meg over sier, ville jeg også blitt såret om jeg ikke hadde visst om forlovelsen.

Tenk om han får vite dette fra andre?

Skrevet (endret)

Hva betyr egentlig "forlovet på en måte", du nevner jo også at det ikke var ringer involvert? Ble bryllup egentlig diskutert på alvor? Jeg tenker at det er en vesentlig forskjell om det var faktisk bryllup i sikte og reelle planer om ekteskap, eller om forlovelse ble brukt som en betegnelse for at forholdet er seriøst.

Jeg synes dette er typisk noe man kan nevne om det kommer opp, men jeg ser vel egentlig ikke dette noe som "la oss nå sitte ned og ha en alvorsprat" type greie. Men dette ville jo være også veldig merkelig å ikke nevne dersom temaet kommer opp.

Endret av Bond
Skrevet

Du kan jo nevne i forbifarten noe om at det er rart hvordan man modner og utvikler seg, og hvor dårlig dømmekraften dessverre har vært tidligere. "Du vet, jeg var jo sammen med XX en periode, og vi snakket til og med om å forlove oss! Wow, liksom. Hva tenkte jeg med??".

For hvis dere ikke en gang kom så langt som til å kjøpe ringer, så ville jeg glatt nedgradert det til "pratet om å forlove oss" i steden for å si at man var hemmelig forlovet eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...