Gå til innhold

nervøs


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ormebol under trappa :O

Har sett en del ormeunger på tomta i det siste og har funnet ut at de bor under trappa :o

Vi har små unger og vil ha ormene fjernet! Jeg vet at ormen er fredet, men i kveld hadde minstejenta på 3 år glemt å lukke døra og den ene ormungen var på vei inn i gangen - så nå har jeg fått nok! :evil:

Har søk rundt på nett, men kan ikke finne noe annet enn forebyggende tiltak; fjern alle busker, hold plenen kortklipt, fang ormene og flytt de et annet sted (hvor da - dumpe de et par nabohus lenger bort?!?)

Noen som vet hvordan jeg skal ta knekken på dem? En eller annen gift man kan legge ut eller no sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Aner ikke fasitsvaret her - men herregud så ekkelt! Jeg kjenner til folk som har holdt på å stryke med av et enkelt huggormbitt, og de var voksne. Små ormer er visstnok også giftigere enn voksne, fordi de har samme giftmengde i seg, på mindre volum, altså er konsentrasjonen høyere. Ikke for å skremme deg, da. Men ikke gi deg - få dem bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om et skadedyrfirma kan hjelpe deg.

ABS skadedyrkontroll fx. på www.skadedyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ring viltnemda i komunen. Alle har slikt i komunen. Er de fredet? Det ante jeg ikke. Da må du da ringe noen som kan ta de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i at de evt er fredet, legg ut gift eller ta kontakt med profesjonelle. Hensynet til ungene kommer først. Det finnes iallfall noe gift en kan bruke, foreldrene min måtte gjøre det da jeg var liten, men jeg vet desverre ikke hva man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ormebol

Takk for gode svar! Ringte skadedyrkontrollen og de sa det visstnok finnes noen tabeletter man kan legge ut (såvidt jeg forsto fikk dette dem til å forsvinne, men jeg har forsåvidt lite lyst å bare jage de over til naboen....). Skal sjekke ut det, samt ringe viltnemda og høre om de vet noe.

De skal i hvert fall bort fra trappa vår! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Er det hoggorm da? Det er den eneste ormen vi har her i landet som er giftig.

Ikke drep dem! få tak i noen som kan flytte dem for deg. Ikke nødvendig vis bort til naboen, mer som ut i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...