Gå til innhold

Å sende narkotika i posten!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjenner en person som fortalte meg at for et års tid siden, så fikk denne personen tilsendt en pakke fra nord til sør. Denne pakken var da flere gram med kokain.

Den som sendte pakken skrev bare på adresse, og pakket inn pulveret veldig godt. Og sendte avgårde.

Da personen jeg kjenner fikk den i posten, så var det som om det var en vanlig pakke, og ingenting skjedde.

Nå for litt siden hørte jeg om en som pleide å sende mariuana-frø hjem til seg selv når han var på ferie i land hvor det var lett å få tak i både frø og plante.

Han sendte i vanlig konvolutt med kun hans adr på.

Hva om politiet finner dette på posten?

Hva skjer da?

Vil de gå til den brevet er til og arrestere han/henne? Eller kaller inn til avhør?

Hmm, jeg syns det hørtes litt skummelt ut jeg.. :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skummelt å tenke på, ja :-?

Tror egentlig ikke de kan finne ut hva brevet inneholder hvis det er godt pakket inn, så lenge de ikke åpner brevet.

DEt er jo sånn når man sender penger og det, de skal pakkes inn i aluminumsfolie, hvis ikke er det ikke sikkert at de kommer frem. DE har noe sånn lasergreier som er gjennom brevet på posten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber på importavdelingen i et frakt/spedisjonsfirma. Tollvesenet tar stikkprøver og sjekker pakker som er "mistenkelige". Det hender at det er dop i pakkene, og da blir mottaker anmeldt og stoffet destruert. Dette skjer også med ulovlig helsekost, (ofte fra usa).

Mao ikke spesielt smart å smugle på den måten heller...

:wink:

Gjest Elenath
Skrevet

Men hva hvis mottaker ikke har vist at noen har sendt dette til han? Det kan jo tenkes at en venn sender til en annen venns adresse fra utlandet, for å slippe å bli anmeldt hvis noen skulle finne det ut...

Skrevet

Mottaker av pakken kan ikke bli dømt, da må de først bevise at han visste om pakken. Det kan like gjerne være naboen til mottaker som står bak, og hadde tenkt å snappe pakken når den kommer. Også på innenlands post hender det at politiet er innom med narkotikahunder og tar stikkprøver, så risikabelt er det uansett. (Jeg har også hørt tilfeller hvor de har greid å spore opp avsender, fra utlandet og inn i Norge.)

Gjest Anonymous
Skrevet
Men hva hvis mottaker ikke har vist at noen har sendt dette til han? Det kan jo tenkes at en venn sender til en annen venns adresse fra utlandet' date=' for å slippe å bli anmeldt hvis noen skulle finne det ut...[/quote']

Hvordan skal han som sender da få tak i stoffet?

Gjest Poirot
Skrevet
Skummelt å tenke på, ja :-?

Tror egentlig ikke de kan finne ut hva brevet inneholder hvis det er godt pakket inn, så lenge de ikke åpner brevet.

DEt er jo sånn når man sender penger og det, de skal pakkes inn i aluminumsfolie, hvis ikke er det ikke sikkert at de kommer frem. DE har noe sånn lasergreier som er gjennom brevet på posten.

Post fra utlandet hender det de lar hunder lukte på posten. Ellers ville jo alle sendt dop pr brev....

Skrevet

Nokså mange bor slik at naboer ol har mulighet til å se gjennom posten deres. Utenfor de største byene har mange bare en åpen postkase på utsiden av huset, så da kan egentlig hvemsomhelst ta posten deres. I byene bor mange i hybelhus ol hvor all posten blir delt ut i åpne hyller, eller bare lagt i en felleshylle ved døra. De som evt sender narkotika i posten pleier å finne slike løsninger, for å prøve å unngå å bli tatt selv.

Skrevet

På postterminalen i Oslo kommer det narkotikahunder og sniffer på både inn- og utlandspost, hvert skift, hver dag ifølge en som jobber der..

Gjest Anonymous
Skrevet

Tollere er ofte på postterminaler å sjekker post.

Har flere ganger fått åpnet post fra utlandet. Da står det tape på pakken at det har blitt sjekket av tollvesenet.

De har hunder som snuser på annen post også.

De gjør det ikke bare på post fra utlandet. så om dine bekjente har fått/sendt har de hatt utrolig flaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...