Organic Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Har sjekket i flere lister over advarende produkter. Det virker som man må advares seg selv om å sjekke produkter KJØPT i Danmark. Men hva med produkter PRODUSERT i Danmark, kjøpt inn til Norge? Gjelder Gilde Krydder-skinke og Gilde Jubelsalami her? Gilde Krydder-skinke er Nyt Norge-merket, men det betyr bare at det overordnede produktet er fra Norge, ikke hvor kostholdet til det gjeldende eksempelvis dyret er fra, og Gilde Jubelsalami er jo produsert i Trondheim, men med kun norske ingredienser? Leste at Salami på danske lister er utsatt generelt. Spørsmålet er jo om jeg bør kaste varer for et par uker og til 50 kroner, eller satse livet og ta en sjanse?
Organic Skrevet 13. august 2014 Forfatter #2 Skrevet 13. august 2014 Lurer også på om dette gjelder Gilde-produkter kjøttdeig.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Jubelsalami kommer fra Grillstad. Gilde har aldri hatt jubelsalami.Anonymous poster hash: f75dc...f30
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Såvidt jeg har fått med meg gjelder det pålegg kjøpt i Danmark. http://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/smitte_fra_mat_og_drikke/bakterier_i_mat_og_drikke/listeria/listeriautbrudd_i_danmark__sjekk_kjoleskapet_hjemme.15545 Så kan ikke helt se hvor Gilde kommer inn i bildet. Og Jubelsalami lages vel av Grilstad Produkter som skal varmebehandles er ikke noe problem. Listeria dør av oppvarming. Ser ikke grunn til å la en fjær bli 10 høns av dette, Er du frisk med godt immunforsvar er det ikke noe farlig å bli smittet med listeria. For alt du vet kan du ha blitt det flere ganger uten å vite det. Anonymous poster hash: b9cd2...7d6 1
debattanten Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Alle de døde hadde alvorlige sykdommer i fra før. 1
Organic Skrevet 13. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2014 Hvem har sagt jeg har et bra immunforsvar? Norske Myndigheter skal jo sjekke om produktet har spredt seg til Norge. Det vil si; om produsentene helt bakover i verdikjeden har produsert produkter tilhørende Norge i skrivende stund. Det er jo faktisk ingen forskjell på om produktet er KJØPT i Danmark av giftige fabrikker, eller laget av giftige fabrikker og solgt i Norge. Produsenten er jo den samme.
Organic Skrevet 13. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2014 Greit. Da gir jeg heller bort produktene eller kaster dem.
Organic Skrevet 20. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2014 Tok en livsviktig avgjørelse; kastet alle kjøttprodukter jeg hadde.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Alle? Seriøs overreaksjon. Anonymous poster hash: da1c6...e01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå