AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Dere som er studenter og dere andre med lav inntekt, hva gjør dere når det gjelder julegaver? Jeg har endelig fått meg leilighet, men jobber enda ikke 100 % og en ekstra jobb er ikke lett å få der jeg bor. Jeg har penger akkurat så jeg klarer meg, men begynner allerede å grue meg litt jul, hvordan i alle dager skal jeg få råd til julegaver? Noen tips? Anonymous poster hash: f0d65...139
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Begynner tidlig og planlegger godt.Anonymous poster hash: 26f25...1aa 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 når du ser noe på tilbud så kjøp da isteden for å bruke masse i desember når alle prisene skyter i været å det ikke eksisterer tilbud tenkte jeg skulle ta meg en runde i byen snart å gjøre min handel Anonymous poster hash: 3773d...473 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Ta det som det kommer, det er lenge til jul. De fleste skjønner at når man er student har man ikke mye penger. Du gir dem hjemmelaget ting (mat,strikking, kort osv ) eller du gir dem en klem. Min søster ga 100 kr til de minste og meg, mor og far ga hun oss klem og sa det var julegaven vår. Det er greit det Anonymous poster hash: f5cd6...534 3
Necasi Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Se etter billige, men brukbare ting på Ebay! 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Du prioriterer gaver til de du fairer jul sammen med og gir beskjed til venner og folk litt lenger ut i slekta om at du ikke kommer til å kjøpe (dyre) gaver i år. Mest sannsynlig har de enten samme problem eller blir lettet over at de slipper å stresse med å finne noe som du kanskje trenger. Å kjøpe kjøpe pliktgaver til voksne mennesker, som ofte har det de trenger eller penger til å kjøpe det, er uansett en uting. Du kan evt. lage noen småting selv. En liten oppmerksomhet som et bilde i en rimelig ramme, hjemmestrikka lue, noen små hekla engler eller hjemmelaget pynt til vindu eller juletre. Anonymous poster hash: 55882...fc7 4
strawberry Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 1. Skaff deg en jobb ved siden av studiene. 2. Begynn tidlig. Jeg har faktisk allerede kjøpt gave til mamma, kom over noe på en butikk som passet perfekt. 3. Lag noe, lær deg å strikke/hekle f.eks. 4. Begrens hvem du gir julegaver med, og senk beløpet. 1
Kassiopeia Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Jeg planlegger, skriver opp liste med alle jeg skal handle til og maks pris til hver enkelte person. Handler når ting er på salg, sommeren er perfekt tidspunkt å kjøpe julegaver. Alt er på salg, så myye penger spares på den måten.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Jeg kjøper gaver til kanskje til et par av mine nærmeste venner. That's it. Resten av vennene mine er også studenter, så vi er enige om at vi ikke kjøper til hverandre. Blir for dyrt rett og slett. Anonymous poster hash: 19f9c...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Jeg kjøper ikke gaver for mer enn 2 000,-. Hvis jeg hadde hatt enda dårligere råd ville jeg bare sagt det. Greit med litt hyggelige symbolske gaver til noen, andre kan man avtale å droppe og så prioriterer man de aller nærmeste som kjæresten, søsken og foreldre f.eks. Alle vil ha full forståelse og ingen forventer dyre gaver fra en student! Det er uansett tanken som teller og er du flink til å lage noe spesielt er det helt supert!Anonymous poster hash: 249dd...f1e 1
asterix Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Da vi hadde virkelig dårlig råd hadde vi ikke råd til julegaver overhode. Rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Kjøper gaver kun til de aller nærmeste(altså ikke venner, tanter/onkler osv.). Følger med på tilbud om de ønsker seg noe spesifik. Starter tidlig med innkjøpene, slik at ikke hele desemberlønnen går til gaver. Setter opp maxsum pr gave, og holder meg til den. Anonymous poster hash: a8c45...3b2
Surriball Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Kjøpte gaver gjennom hele høsten da jeg var student. Valgte også å ikke kjøpe for så innmari mye til hver person. Jeg har stor kjernefamilie, så det blir en del julegaver uansett hvordan man løser det. Voksne folk som har alt kan du godt kjøpe eller lage noe spiselig/forbruksvarer til.
Løvefrøken Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Jeg skriver detaljert liste. Holder meg strengt til budsjettet, og nileser alle tilbudsaviser etc. Dessuten begynner jeg senest i august, så ikke alle utgiftene kommer samtidig.
Sugar&Spice Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Før jeg fikk deltidsjobb fikk jeg låne penger av søsteren min til julegavehandlingen, og da storstipendet kom i januar overførte jeg tilbake til henne. Vi skrev ned hvor mye jeg skyldte, det ble egentlig en fin juletradisjon det og 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Begynner tidlig og planlegger godt.Anonymous poster hash: 26f25...1aa I tillegg til at jeg begrenser gavemengden veldig. Kun de aller, aller nærmeste får. Ingen venninnegaver, barna til venninne-gaver eller kollegagaver. Anonymous poster hash: c18e6...d39
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 En klem som julegave? Det er søtt om det kommer fra en femåring. Da er det bedre å ikke gi noe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9786f...bd9 1
-Jiinxs- Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 Begynn å sett av litt penger til julegaver nå. 1
altflyter Skrevet 13. august 2014 #20 Skrevet 13. august 2014 kjøp på salg, strikk, sy eller hekle Tovede tøfler for eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå