Gå til innhold

Anbefalinger, det og det er det "beste"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leger og tannleger er én ting, alle sier "du burde gå til min (tann)lege, han/hun er den BESTE!" Nei, de er neppe den beste. Noen av disse folkene kommer seg gjennom studiet med et nødskrik og er derimot sikkert på nedre halvdel i sin profesjon, likevel anbefaler folk dem bare fordi de ikke har opplevd andre.

Og spisesteder, b-restauranter blir hauset opp av folk som aldri har vært på en skikkelig restaurant.

Og TV-serier, folk spør om anbefalinger og personer som kun har sett søppel-serier lister opp en haug med—ja, nettopp—søppelserier. Hva er poenget?

Og da har jeg ikke engang nevnt alle de som mener sine egne barn er "verdens beste!"

Anonymous poster hash: 1e3bf...9b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er iallefall ikke det beste innlegget jeg har lest, hvis det er noen trøst. Hva er det du vil fram til?

Anonymous poster hash: 7b1b5...624

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Leger og tannleger er én ting, alle sier "du burde gå til min (tann)lege, han/hun er den BESTE!" Nei, de er neppe den beste. Noen av disse folkene kommer seg gjennom studiet med et nødskrik og er derimot sikkert på nedre halvdel i sin profesjon, likevel anbefaler folk dem bare fordi de ikke har opplevd andre.

Og spisesteder, b-restauranter blir hauset opp av folk som aldri har vært på en skikkelig restaurant.

Og TV-serier, folk spør om anbefalinger og personer som kun har sett søppel-serier lister opp en haug medja, nettoppsøppelserier. Hva er poenget?

Og da har jeg ikke engang nevnt alle de som mener sine egne barn er "verdens beste!"

Anonymous poster hash: 1e3bf...9b1

På den ene siden er jo smak og behag veldig subjektivt og individuelt og på den annen side er nok uttrykket "verdens beste" et abstrakt begrep som er et uttrykk for sterke emosjoner.

Ofte sies uttrykket for å vise honnør og glede; "verdens beste venninne", osv.

Derimot, er man matanmelder i f.eks Dagens Næringsliv så skriver man ikke "verdens beste restaurant".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...