Gå til innhold

Nå haster det - musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi gifter oss på lørdag, og har enda ikke klart å sette sammen en spilleliste. Hva har dere andre spilt i deres bryllup? Noe bra musikk å anbefale? Artister?

Dansbart, og ikke for "ekstremt" i noen retning.

Gjerne noe med spansk tekst.

Endret av SiMa
Skrevet

Motown-klassikere?

Anonymous poster hash: edf59...d8e
Skrevet

Du har vel ikke Wimp? Da kunne jeg delt lista... Lista vår er på 9 timer, litt for lang med andre ord :P

Skrevet

Anbefaler en god miks av sjangre for at alle skal få noe. Velg først og fremst musikk dere liker selv!

Svigermor syntes musikken vår var elendig og furtet fordi vi ikke spilte danseband.. Noen vil alltid klage uansett ;)

Vi hadde en blanding av alt fra Rolling Stones til Beatles, Ace of Base, Backstreet Boys, Beyoncé, Britney Spears, Lykke Li, Madonna.. Alltid greit å inkludere en skikkelig crowdpleaser som f.eks. Pharrell med Happy eller Maroon 5 med Moves like Jagger - noe i den duren :)

Skrevet

Anbefaler deg å tråle diverse spillelister, gå inn på feks p4.no og se topp30 og spillelister der. Plukk og mix det som er dansbart og som de fleste kan høre på.

Husk, at selv om musikken skal danses og lyttes til, så skal den først og fremst skape god stemning. Det er jo ingen kosert heller akkurat, så om noen sanger kan virke litt "oppbrukt", så egner de seg ofte godt i bakgrunnen og til å sette stemning :)

(Var i et bryllup hvor brudgom spiller elgitar, og musikken bestod av hard rocke musikk hele kvelden. Det ble litt slitsomt)

Aner ikke hva du liker, men er er noen forslag fra meg; :)

Duran Duran

CC cowboys

Dolly Parton

Billy Idol

Roxette

Bruce Springsteen

Hellbillies

Lene Marlin, hver gang vi møtes sangene

Bryan Adams

Magnus og Hanna Maria Grønneberg

DeLillos

Ronan Keating

Morten Harket

Vamp

Bon Jovi

Åge Aleksandersen

Katy Perry

Beatles

Ricky Martin

Gabrielle

Amy Macdonald

Dumdum boys

Whitney Huston

Dire straits

Typisk de mest kjente sangene til slike artister, også sleger du på 80 og 90 talls slagere. +litt sånn artig "hæla i taket" musikk innimellom (the fox, dde osv).

Anonymous poster hash: 218fb...da6

Skrevet

Anbefaler en god miks av sjangre for at alle skal få noe. Velg først og fremst musikk dere liker selv!

Svigermor syntes musikken vår var elendig og furtet fordi vi ikke spilte danseband.. Noen vil alltid klage uansett ;)

Vi hadde en blanding av alt fra Rolling Stones til Beatles, Ace of Base, Backstreet Boys, Beyoncé, Britney Spears, Lykke Li, Madonna.. Alltid greit å inkludere en skikkelig crowdpleaser som f.eks. Pharrell med Happy eller Maroon 5 med Moves like Jagger - noe i den duren :)

Enig med denne :)

Anonymous poster hash: 218fb...da6

Skrevet

Kan nevne noen av artistene jeg "må" ha i min egen liste:

Shirley Bassey - mange gode, gamle, klassiske låter, som f.eks Get This Party Started, History Repeating, Diamonds are forever.

Abba - mange happy dansbare låter

The Baseballs - hvis man vil tilrettelegge litt for de som vil danse swing. Også en fin måte å høre på gode hitlåter tilpasset litt flere generasjoner. ;)

Kylie Minogue - har noen få must-haves som gir litt partystemning

Madonna - nesten ingen hater Madonna, så hun er safe

MIKA - også noen uskyldige, happy poplåter

Queen - passer alle med god musikksmak, uansett alder

Creedence Clearwater Revival - også dansbart til swing (vi har noen swingglade gjester, så vi har hatt det i tankene)

Noen få enkeltsanger fra lista vår som er med andre artister:

Christina Aguilera - Candyman

Genesis - I can't dance

Peggy Lee - Fever

Kiss - I was made for loving you

Alma Cogan - Tennessee Waltz

Millie - My bob lollipop

Placebo - running up that hill

Kelis - milkshake

Tom Jones - it's not unusual

The Ting Tings - that's not my name

Rolffa - Hjerteknuser

Santana - Smooth

Robbie Williams - Let me entertain you

Ser at vi har vært litt dårlige med å slenge inn hits fra de siste årene... :ler:

Skrevet

Du har vel ikke Wimp? Da kunne jeg delt lista... Lista vår er på 9 timer, litt for lang med andre ord :P

Gosj, nå ble jeg nesten så glad at jeg skvatt litt her. Spillelister er det eneste jeg har igjen som kan stresse meg litt. Jeg skaffer meg GJERNE Wimp hvis jeg kan kopiere listen din! Jeg trenger kanskje litt teknisk intro, men det skal jeg greie å løse.

Nå aner jeg jo ikke hvordan musikk du har der, men vi er ute etter noe som både onkelgenerasjonen kan danse pardans til, og ungjentene kan danse "alenedans" til ;)

Hadde blitt superglad! Men vi skal greie å finne på noe annet hvis det ikke går altså.

Skrevet

Gosj, nå ble jeg nesten så glad at jeg skvatt litt her. Spillelister er det eneste jeg har igjen som kan stresse meg litt. Jeg skaffer meg GJERNE Wimp hvis jeg kan kopiere listen din! Jeg trenger kanskje litt teknisk intro, men det skal jeg greie å løse.

Nå aner jeg jo ikke hvordan musikk du har der, men vi er ute etter noe som både onkelgenerasjonen kan danse pardans til, og ungjentene kan danse "alenedans" til ;)

Hadde blitt superglad! Men vi skal greie å finne på noe annet hvis det ikke går altså.

Wimp koster penger, så du må jo vurdere selv om det er verd det. Eller kanskje første måned er gratis? Jeg kan se om jeg greier å kopiere navnet på sangene i tekst (vet ikke om det går, må prøve på pc i morgen), om det er aktuelt? La meg se på det i morgen, hva som er mulig. :)

Har du Spotify? Sikkert mange som har spillelister der. På Wimp får man en del spillelister om man søker på bryllup, så jeg ble inspirert av det og bygde videre på sånne lister.

• Liker 1
Skrevet

Dette er litt off topic, men når dere har spillelister som blir spilt av, hvor har dere pc, minnepenn, telefon osv? Jeg var i et bryllup i fjor sommer og brudeparet hadde med seg pcen der de hadde laget spilleliste på spotify. Pcen ble plasset oppe på scenen der høytaleranlegget stod. Men det ble så slitsomt for det var fullt av folk som byttet sanger hele tiden. Var sjelden vi fikk høre ferdig en sang før det ble satt på noe annet. Skal sies at folk ble veldig fulle, og det var et veldig hyggelig bryllup, men sangskiftingen ødela litt av stemningen for meg/oss som var edrue.

Anonymous poster hash: 586ec...e68

Skrevet

Jeg håper hvertfall at vi kan låse pc-en inn, og gi musikkansvaret til en person.

Skrevet

Jeg håper hvertfall at vi kan låse pc-en inn, og gi musikkansvaret til en person.

Veldig, veldig god ide! Ingenting er så slitsomt som når alle skal høre "sin" sang og så skifter sang midt inne i en annen sang. Få noen som har litt peiling på musikk og som er litt teknisk anlagt til å styre musikken, det kommer dere ikke til å angre på!

Anonymous poster hash: 2103d...996

Skrevet

Veldig, veldig god ide! Ingenting er så slitsomt som når alle skal høre "sin" sang og så skifter sang midt inne i en annen sang. Få noen som har litt peiling på musikk og som er litt teknisk anlagt til å styre musikken, det kommer dere ikke til å angre på!

Anonymous poster hash: 2103d...996

Det er planen, håper bare vedkommende sier ja. ;) for ja, det er kjempeplagsomt når musikken endres hele veien og alle skal ha en mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...