Gå til innhold

5:2 dietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer med denne dietten?

Har akkurat begynt, trives veldig godt! :)

Anonymous poster hash: 7e70b...f90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har holdt på i 8 uker nå, og trives fortsatt veldig godt med den! Spiser fornuftig de andre dagene også, men skeier ut en dag i helgen med godis. Har gått ned 4 kg så langt og en str i klær. Trener som jeg har brukt å gjøre, ca 3 ganger pr uke.

Har kjøpt flere bøker om dietten med oppskrifter og lager god mat fra dem på fastedagene.

Har mer energi nå enn før, trenger mindre søvn og har fått et litt annet syn på mat og sultfølelse.

Det med energien var uventet, jeg trodde jeg kom til å få mindre energi! Har mer energi selv på fastedagene enn jeg hadde før jeg startet på dietten. Føler at jeg kan gjøre dette til en livsstil, men mulig jeg går over til en blanding av 6:1 og 5:2 etterhvert når vekta er der jeg vil ha den.

Anonymous poster hash: 3e9a7...fac

Skrevet

Dumt spørsmål kanskje,men hva/hvordan spiser dere på fastedagene?

Skrevet

Jeg spiser mye proteiner for å holde meg mett. Spiser bare et stort måltid i 6-7 tiden. Ofte kyllingfilet med grønnsaker go litt dressing :)

Lurt å drikke mye te og vann for å holde seg mett!

Skrevet

Jeg spiser vanligvis heller ingenting før middag i 18-tiden. Tar et lite eple om det skulle knipe skikkelig en dag. Spiser forskjellige middagsretter, gjerne med torsk eller kyllingfilet eller bare vegetar. Middagene mine inneholder 250-300 kcal, alt nøye veid på matvekt. Så spiser jeg de resterende av mine 500 kcal til kveldsmat, blir da ofte en Skyr el 0%Yoplait +frukt el grønnsaker. Drikker masse vann, og en del kaffe/grønn te gjennom dagen.

Skrevet

Jeg spiser mye proteiner for å holde meg mett. Spiser bare et stort måltid i 6-7 tiden. Ofte kyllingfilet med grønnsaker go litt dressing :)

Lurt å drikke mye te og vann for å holde seg mett!

Hvordan greier du en hel arbeidsdag uten mat?

Anonymous poster hash: fd474...2ff

Skrevet

Hvordan greier du en hel arbeidsdag uten mat? Anonymous poster hash: fd474...2ff

Er man motivert og innstilt på at det er sånn går det kanskje lettere enn man tror? For meg har det ihvertfall ikke vært noe problem, kaster noen misunnelige blikk bort på kollegenes mat i lunsjen men sitter der med dem og har det hyggelig uten å plages allikevel! ;-)

Og så smaker middagen SÅ godt etterpå!

Skrevet

Jobber ikke, men studerer på universitetet :) Sitter hjemme hele dagen og leser. Da er det ikke noe problem, men kjenne rmange som jobber fulltid og klarer dette helt fint. Du kan jo også legge en av dagene til søndag.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er snart ferdig med min første uke, og syntes det har vært den letteste dietten så langt. Storfornøyd.

Skrevet

Fire nutrilett shakes fordel iløpet av dagen

Anonymous poster hash: 0fb9b...631

Gjest Artistina
Skrevet

Det går ganske greit når man bare våger å prøve.

Men greit å ha litt bær eller grønnsaker å ty til hvis behov.

For meg funker det best å gå uten mat lengst mulig og da spise middag i 17-18 tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...