Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette blir plassert riktig, men jeg prøver.

Vi er en gjeng ungdommer i alderen 16-18 år som pleier å feste en del sammen. Jeg har blitt invitert hjem til mange flere ganger. På fredag er det storfest i byen jeg bor i, og jeg føler det forventes av meg at jeg har vors ettersom alle de andre bor et stykke unna. Det er greit for foreldrene mine, men jeg liker ikke ansvaret jeg har da. Er det ulovlig om vi finner en bålplass på stranden eller noe slikt, og vorser der? Det er snakk om maks 15-20 personer. Og jeg vet de fleste av oss er mindreårige, men ja. Kommer vi til å bli tatt hvis vi oppholder oss ute i stedet for å være hjemme til noen?

Anonymous poster hash: 16016...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dere kommer til å bli tatt/vist bort, det vil jo tiden vise. Men det er ikke lov å drikke på offentlige steder nei.

Anonymous poster hash: f61ea...7d0

Skrevet

Vi har i ungdommen drukket på stranda eller i parken flere ganger. Dere kan jo ha uflaks, men hvis dere er et sted som er litt bortgjemt og ikke plager nabolaget/andre i nærheten, burde det vel gå fint?

Skrevet

Ungdom under 18 år har faktisk ikke lov å nyte alkoholmuansett tid og sted. De som skaffer alkohol til mindreårige kan og straffes.

uansett å nyte qlkoholmpå offentlig sted og i tillegg være mindreårig er å be om trøbbel.

Får noen under 18 år flekker på rullebladet sitt, så er det mange jobber der det kreves vandelsattest du kan glemme, er litt alkohol verdt å ødelegge fremtiden sin for?

Anonymous poster hash: f8819...2c9

Skrevet

Ungdom under 18 år har faktisk ikke lov å nyte alkoholmuansett tid og sted. De som skaffer alkohol til mindreårige kan og straffes.

uansett å nyte qlkoholmpå offentlig sted og i tillegg være mindreårig er å be om trøbbel.

Får noen under 18 år flekker på rullebladet sitt, så er det mange jobber der det kreves vandelsattest du kan glemme, er litt alkohol verdt å ødelegge fremtiden sin for?

Anonymous poster hash: f8819...2c9

Du henger jo ikke med i det hele tatt. Er ikke ulovlig på noe vis å drikke når man er under aldersgrensen, men det er ulovlig for andre å skaffe alkohol til dem.

Til ts: går sikkert fint, velg et sted det sjelden kommer andre og ikke lag så mye bråk. Det verste som kan skje er at politiet ber dere om dra og dere må helle ut drikken.

• Liker 1
Skrevet

Ulovlig å gi alkohol til mindreårige, om det er det dere gjør
Uansvarlig å se de drikke uten å gjøre noe

Anonymous poster hash: abb5e...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...