Gå til innhold

Viggo Kristiansen - barnemorderen ute på permisjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke interessert i beklagelsene dine. Du sa det du sa.

Ditt valg.

Du kan uansett aldri snakke deg unna det faktum at menn er mer voldelige av natur. Det ser du på antall drap og voldtekter begått av menn. Samt voldsforbrytelser generelt. Så kan du jo i samme slengen legge til alle de kriger og elendighet.

Det er neppe tilfeldig at voldsforbrytelser i Norge historisk sett er blitt straffet lavt. Mens skade på eiendom blir dertil hardt straffet. Alt regissert av menn. Så du har all grunn til å skamme deg over dine medbrødre.

Så får vi håpe de tar etter deg i fremtiden og avstår fra vold. Det er lov å drømme..

Anonymous poster hash: c8d02...cf9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke opplagt. Jeg har mer tro på å holde folk så lenge de er farlige, og ikke sperre mennesker inne som ikke utgjør noen trusel. Og det er uforholdsmessig dyrt å holde en gammel ufarlig mann innesperret i påvente av at han skal dø av seg selv. Bedre å gi ham trygd, leilighet og rulator og la ham visne i frihet.

Bedre å la gi han trygd, leilighet og la han visne i frihet?? Foreldrene til den 8 og 10 år gamle jenta skal altså ikke bare betale for denne friheten hans, men også leilighet og penger til å leve i denne friheten? Skattepengene bør ikke gå til å gi pedofile voldtektsmenn og drapsmenn et behagelig liv i frihet. Du høres ut som en sosiopat!

Det er en av oss som må ha dette monsteret til nabo, med barna våre i nærheten hans den dagen han slipper ut.

Mennesker som deg eier ikke empatiske evner. Dette er snakk om to små barn som ble torturert og myrdet på verste viset man kan tenke seg. To små barn!!! Men for all del. Mannen har "sonet" sine år i straff i Norges latterlige behagelige fengselssystem, som fremstår som et hotell sammenlignet med andre land.

Anonymous poster hash: 86593...77e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste mennesker som gjør tilsvarende ting som i denne saken er det bortimot umulig og rehabilitere. De fungerer ikke på samme måte som meg og deg.

Hvis du ikke synes det er sykt at en person som voldtok og torturerte to små jenter til døde med forferderlige metoder får lov og bevege seg fritt etter skarve 14 år så tror jeg nok du har en merkerlig moral som nok er anderledes enn flertallets.

Skarve 14 år? 14 år er lenge nok til at personen kan være svært forandret, og vender tilbake til et helt annet samfunn enn de ble tatt vekk fra. Er nok dårligere moral på dere som bare har lyst på andres hode på et spyd, istenfor å tenke over at noen mennesker kan ende opp på et svært dystert punkt i livet og burde støttes til de blir et fungerende individ.

Hvis de ikke viser noe forbedring blir de selvsagt holdt igjen. Hva tror du poenget med forvaring ellers er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å la gi han trygd, leilighet og la han visne i frihet?? Foreldrene til den 8 og 10 år gamle jenta skal altså ikke bare betale for denne friheten hans, men også leilighet og penger til å leve i denne friheten? Skattepengene bør ikke gå til å gi pedofile voldtektsmenn og drapsmenn et behagelig liv i frihet. Du høres ut som en sosiopat!

Det er en av oss som må ha dette monsteret til nabo, med barna våre i nærheten hans den dagen han slipper ut.

Mennesker som deg eier ikke empatiske evner. Dette er snakk om to små barn som ble torturert og myrdet på verste viset man kan tenke seg. To små barn!!! Men for all del. Mannen har "sonet" sine år i straff i Norges latterlige behagelige fengselssystem, som fremstår som et hotell sammenlignet med andre land.

Jo, jeg er veldig empatisk. Det er derfor jeg ikke helt forstår hvorfor samfunnet skal hevne seg på et menneske til evig tid, og hvorfor det aldri kan bli nok. Prevensjon forstår jeg, sikkerhet gjennom innelåsing forstår jeg, men når ingen av de begrunnelsene er tilstede lenger, så sitter man igjen med ren og skjær hevngjerrighet, og det har jeg ingen forståelse for i det hele tatt.

For øyeblikket er Viggo Kristiansen rett mann på rett sted, og jeg unner ham så vel resten av soningen, siden jeg ikke ser noen tegn til hverken at han tar ansvar for det han har gjort, eller beklager det. Og jeg ville slett ikke stole på at han ikke lenger er til fare for sine omgivelser. Etter min mening er han sannsynligvis i ferd med å nå toppen av sin kriminelle formkurve. Han er relativt ung, sannsynligvis både sint og hatefull, og alle bilder av ham, tyder på at han er en kraftig plugg. Han er antakeligvis farligere nå enn han var da han ble satt inn.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe riv ruskende galt med vårt samfunn når slike livsfarlige svin kan gå fri på gaten bare 14 år etter en så grotesk handling. Selv om det bare er snakk om noen timer, så er det nok til at han kan gjøre det igjen.

Det er faen meg på tide at man innfører livsvarig fengsel, uten mulighet for benådning her til lands. Men det er vel å tro på julenissen.

Det er vanskelig å finne ord for dette, annet enn at det er et hån og respektløst overfor de pårørende i Baneheia-saken. Samfunnet pisser på de etterlatte når de slipper et slikt udyr løs på gata.

I mine øyne er Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen null verdt som mennesker, og fortjener på ingen måte å være delaktig av dette samfunnet.

Anonymous poster hash: bc515...f6a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært dødsstraff her i landet for slike tilfeller. Så hadde vi ikke trengt å ta slike debatter som dette. For et HÅN for de pårørende.

Bare vent og se, om 18 år er sikkert ABB ute på perm også. Skulle ikke forundre med :(

Anonymous poster hash: 9cd63...cb2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg er veldig empatisk. Det er derfor jeg ikke helt forstår hvorfor samfunnet skal hevne seg på et menneske til evig tid, og hvorfor det aldri kan bli nok. Prevensjon forstår jeg, sikkerhet gjennom innelåsing forstår jeg, men når ingen av de begrunnelsene er tilstede lenger, så sitter man igjen med ren og skjær hevngjerrighet, og det har jeg ingen forståelse for i det hele tatt.

Tenker du det samme om Behring Breivik? Nøyaktig samme dom som Viggo Kristiansen, 21 års forvaring. Og i følge loven skal han behandles helt likt, dvs. om psykiatere konkluderer med at han ikke lenger er farlig om 10, 14 eller et visst antall år, så skal han også slippes løs.

Dette skjer selvsagt ikke. Norge vil aldri slippe løs en person som har begått politisk motiverte drap. Det har for øvrig også flere i Arbeiderpartiet uttalt: "Han slipper aldri ut".

Så, jo, samfunnet kan så absolutt "hevne seg" på slike svin. Viggo Kristiansen er ikke noe bedre enn Breivik. Livene til de to jentene i Baneheia er like my verdt som hvert enkelt liv til de som ble drept på Utøya.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du det samme om Behring Breivik? Nøyaktig samme dom som Viggo Kristiansen, 21 års forvaring. Og i følge loven skal han behandles helt likt, dvs. om psykiatere konkluderer med at han ikke lenger er farlig om 10, 14 eller et visst antall år, så skal han også slippes løs.

Dette skjer selvsagt ikke. Norge vil aldri slippe løs en person som har begått politisk motiverte drap. Det har for øvrig også flere i Arbeiderpartiet uttalt: "Han slipper aldri ut".

Så, jo, samfunnet kan så absolutt "hevne seg" på slike svin. Viggo Kristiansen er ikke noe bedre enn Breivik. Livene til de to jentene i Baneheia er like my verdt som hvert enkelt liv til de som ble drept på Utøya.

Du har ikke forstått hva disse dommene innebærer. De innebærer at fangen kan sitte på ubestemt tid. Det finnes ingen øvre grense. Det eneste som begrenser lengden på straffen, er vurderingen av gjentakelsesfaren og fangens personlige utvikling eller mangel på samme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket er Viggo Kristiansen rett mann på rett sted, og jeg unner ham så vel resten av soningen, siden jeg ikke ser noen tegn til hverken at han tar ansvar for det han har gjort, eller beklager det. Og jeg ville slett ikke stole på at han ikke lenger er til fare for sine omgivelser. Etter min mening er han sannsynligvis i ferd med å nå toppen av sin kriminelle formkurve. Han er relativt ung, sannsynligvis både sint og hatefull, og alle bilder av ham, tyder på at han er en kraftig plugg. Han er antakeligvis farligere nå enn han var da han ble satt inn.

Hevngjerrighet og rettferdighet er da helt på sin plass når et mennske skal straffes! Om man har tid til å reflektere og bearbeide handlingen sin, mens man sitter behagelig på rommet sitt og ser på tv, surfer på nett, spiser god mat, tar utdannelse og lever i beste velstand spiller ingen rolle. Om man forandrer seg spiller ingen rolle. Det forandrer ikke handlingen. De to små barna har fortsatt blitt rundpult av en voksen kuk og blitt mishandlet og myrdet. Det kan aldri forandres. Det burde være grunn nok til at de aldri skal slippes inn i varmen igjen i dette samfunnet vi mennesker har skapt. Men slik vi nordmenn har gjort det, er at vi erklærer at massemord, barnedrap og grove straffehandlinger er helt greit. Du trenger jo bare å låses inne i ditt neste hjem hvor du får alt servert på sølvfat de neste 21 årene, muligens før, så er du fri til å komme ut i samfunnet igjen å leve på lik linje blant befolkningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevngjerrighet og rettferdighet er da helt på sin plass når et mennske skal straffes! Om man har tid til å reflektere og bearbeide handlingen sin, mens man sitter behagelig på rommet sitt og ser på tv, surfer på nett, spiser god mat, tar utdannelse og lever i beste velstand spiller ingen rolle. Om man forandrer seg spiller ingen rolle. Det forandrer ikke handlingen. De to små barna har fortsatt blitt rundpult av en voksen kuk og blitt mishandlet og myrdet. Det kan aldri forandres. Det burde være grunn nok til at de aldri skal slippes inn i varmen igjen i dette samfunnet vi mennesker har skapt. Men slik vi nordmenn har gjort det, er at vi erklærer at massemord, barnedrap og grove straffehandlinger er helt greit. Du trenger jo bare å låses inne i ditt neste hjem hvor du får alt servert på sølvfat de neste 21 årene, muligens før, så er du fri til å komme ut i samfunnet igjen å leve på lik linje blant befolkningen.

Ja, man kan bare undre seg over hva det er som får Viggo Kristiansen til å jobbe så iherdig for å komme bort fra en slik institusjon. Eller hvorfor du mener at han bør sitte lengst mulig, som straff. Du er ikke helt konsekvent i din argumentasjon her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier det mange tenker. Det er menn som styrer verden. Det nytter ikke å snakke seg bort fra det. Jeg synes det er høyst på tide at menn tar et felles oppgjør med sine holdninger og verdier. Vet dette er en varm potet...

Anonymous poster hash: 83c94...f9f

Du er en overkokt potet. Å angripe en tilfeldig mann her på forumet bare fordi "menn" er ansvarlig for svake voldtektsstraffer og at menn drepte disse barna blir faktisk helt på jordet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Skarve 14 år? 14 år er lenge nok til at personen kan være svært forandret, og vender tilbake til et helt annet samfunn enn de ble tatt vekk fra. Er nok dårligere moral på dere som bare har lyst på andres hode på et spyd, istenfor å tenke over at noen mennesker kan ende opp på et svært dystert punkt i livet og burde støttes til de blir et fungerende individ.

Hvis de ikke viser noe forbedring blir de selvsagt holdt igjen. Hva tror du poenget med forvaring ellers er.

Ta og les litt psykologi. Folk som gjør ting som viggo er det så og si aldri håp for. De endrer seg ikke.

Det virker som om du har et urealistisk syn på menneskers evne til og forandre seg. Vi snakker ikke om en person med anger-management-issues her, vi snakker om en fullblods psykopat. Viggo kommer ALDRI til og bli noen du ønsker som nabo eller som du vil ha i nærheten av barna dine.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en overkokt potet. Å angripe en tilfeldig mann her på forumet bare fordi "menn" er ansvarlig for svake voldtektsstraffer og at menn drepte disse barna blir faktisk helt på jordet.

Det var ment om menn generellt, det er menn som styrer verden, med det er tydelig litt vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta og les litt psykologi. Folk som gjør ting som viggo er det så og si aldri håp for. De endrer seg ikke.

Det virker som om du har et urealistisk syn på menneskers evne til og forandre seg. Vi snakker ikke om en person med anger-management-issues her, vi snakker om en fullblods psykopat. Viggo kommer ALDRI til og bli noen du ønsker som nabo eller som du vil ha i nærheten av barna dine.

Du har rett, desverre. Godt å se det er noen med innsikt, og mot til å si det slik det er :blomst:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg liker dårlig når det fremsettes påstander om at jeg skulle ha noen spesiell sympati for en mann som Viggo Kristiansen, og at den bunner i at jeg er likedan selv. Som faktisk var det du sa. Med ganske rene ord. Og jeg gjentar at jeg undrer meg over hva det er som feiler sånne som deg, som ikke er i stand til å delta i en diskusjon uten å regrediere til slike usmakelige personangrep. Og som sagt, jeg syns synd på deg. Du er en patetisk person.

Du maler jo fanden på veggen. Og ser spøkelser på lyse dagen. Ro deg ned litt.

Når det gjelder denne diskusjonen, så var det du selv som avsporet med usakelighet. Ved å anklage folk for å tenke med gonadene og ikke hodet i denne saken. Bare fordi de har en annen mening enn deg.

Jeg har fått sagt mitt, disse to barnemorderne fortjener ingen ny sjanse i samfunnet. De burde sittet inne resten av livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan bare undre seg over hva det er som får Viggo Kristiansen til å jobbe så iherdig for å komme bort fra en slik institusjon. Eller hvorfor du mener at han bør sitte lengst mulig, som straff. Du er ikke helt konsekvent i din argumentasjon her.

Konsekvent er jeg, er bare du som er kverulant.

Jeg er både for dødsstraff og innstramming på det latterlige fengselsystemet vårt. Ikke uten grunn at andre land både ler og sjokkerer seg over hvor behagelig forbrytere har det i Norge, de lever jo i bedre velstand i fengsel her enn mange fattige innbyggere i USA bare kan drømme om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok mer tro på de utdannede psykologene i fengsler enn en hobbydommer med tilbøyelighet for hersketeknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sonet 2/3 av tiden.

4 år over minstetid.

Anonymous poster hash: 1d2e4...01c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok mer tro på de utdannede psykologene i fengsler enn en hobbydommer med tilbøyelighet for hersketeknikker.

Profesjonsutdannede psykologer som har vist seg å komme med totalt forskjellige konklusjoner i mange rettsaker. Å legge andres menneskers sikkerhet i hendene på disse kan fort være et sjansespill.

Jeg synes man virkelig må skille type drapshandlinger. Drap som er begått i affekt, sjalusi, sinne, mot en de hadde en tett relasjon til er det håp for. Og kan slippes ut av fengsel en gang.

Men de som har kun drept av kjødelig lyst. Fordi de rett og slett likte det. Eller som en avslutning på en voldtekt. Ofte mot helt random personer som de traff på feil tid og sted. Med stor brutalitet og mot forsvarsløse mennesker. De bør i all hovedsak sperres inne resten av livet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profesjonsutdannede psykologer som har vist seg å komme med totalt forskjellige konklusjoner i mange rettsaker. Å legge andres menneskers sikkerhet i hendene på disse kan fort være et sjansespill.

Jeg synes man virkelig må skille type drapshandlinger. Drap som er begått i affekt, sjalusi, sinne, mot en de hadde en tett relasjon til er det håp for. Og kan slippes ut av fengsel en gang.

Men de som har kun drept av kjødelig lyst. Fordi de rett og slett likte det. Eller som en avslutning på en voldtekt. Ofte mot helt random personer som de traff på feil tid og sted. Med stor brutalitet og mot forsvarsløse mennesker. De bør i all hovedsak sperres inne resten av livet.

Hvem skal avgjøre psyken deres bedre enn psykologer?

Psykisk syke mennesker har også muligheter for å bli friske. Du har ingen grunnlag for å hevde at denne mannen aldri kan bli annerledes, selv etter 14 år med terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...