Mann 42 Skrevet 12. august 2014 #21 Del Skrevet 12. august 2014 Hvis han har vært i forvaring (hvilket jeg trodde) så er han ikke i fengsel men i lukket psykiatrisk avdeling (??). I så fall vil han få behandling. Er for øvrig veldig enig i at det bør være livsstid/strengere straff for drap. Det stemmer ikke at han har sonet på psykiatrisk avdeling. Han har sittet på Ila de siste årene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #22 Del Skrevet 12. august 2014 Her er en av de store svakhetene i vårt rettsystem. Enkelte forbrytelse burde en aldri få lov å slippe ut i det fri igjen for. Kristiansen sin forbrytelse er en slik. Han har INGEN rett til å være ute i det fri. INGEN! Mitt "største" problem er at ingen fokuserer på Jan Helge Andersen som tross alt har hatt mange permisjoner uten vakter - og blitt observert i turområde i nærheten av hvor jentene ble drept. Begge burde være i forvaring mener jeg. De fant jo DNA(les; seksuelt relatert slik jeg forstod det) av Andersen, så jeg fatter ikke hvorfor han til stadighet blir ansett som en nærmest uskyldig part. Fyren har jo tilogmed tilstått. Anonymous poster hash: b0084...b63 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 12. august 2014 #23 Del Skrevet 12. august 2014 Han SKAL jo trolig tilbake til samfunnet en gang! At han ikke har fått behandling under et så langt opphold er mildt sagt uvitende å påstå! Selv om han hevder seg uskyldig har han nok fått både veiledning og behandling i form av jevnlige samtaler med lege og annet helsepersonell. De hadde aldri sluppet han utfor dørstokken om de ikke virkelig kjente han og hadde tro på at han var klar for dette. En kan lyve og forestille seg i en viss tid, men masken vil falle til slutt og de vil se hvem en er. Jeg forsvarer på INGEN måte gjerningen til de to - men det var snakk om to unge gutter som i mellomtiden har blitt voksne. I den prosessen har de kun hatt fornuftige voksne å forholde seg til. Så forhåpentligvis er de helt andre mennesker i dag enn den gang.. Hvor "helt anderledes" Kristiansen er i dag, skal ikke jeg spekulere i, men jeg er i det alt vesentlige enig med deg. Før eller siden slippes han fri, og før det skjer, har man et arbeid å gjøre med å forberede ham på å være utenfor murene. Og jeg er også enig med deg i at de ikke har sluppet ham utenfor alene uten at det har vært gjort en faglig vurdering av forsvarligheten i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 12. august 2014 #24 Del Skrevet 12. august 2014 Det handler ikke bare om gjentagelesesfaren, men at det er et hån mot de to jentene som brutalt mistet livet. Og et hån mot de pårørende som mistet jentene sine! Straffen han er idømt er den strengeste straffen vi kan idømme noen, og han har allerede sittet i 14 år uten permisjon. Noen ganger lurer jeg på hva dere mener ville være strengt nok. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. august 2014 #25 Del Skrevet 12. august 2014 Straffen han er idømt er den strengeste straffen vi kan idømme noen, og han har allerede sittet i 14 år uten permisjon. Noen ganger lurer jeg på hva dere mener ville være strengt nok. Siterer brutal mann's innlegg tidligere i tråden : Her er en av de store svakhetene i vårt rettsystem. Enkelte forbrytelse burde en aldri få lov å slippe ut i det fri igjen for. Kristiansen sin forbrytelse er en slik. Han har INGEN rett til å være ute i det fri. INGEN! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 12. august 2014 #26 Del Skrevet 12. august 2014 Siterer brutal mann's innlegg tidligere i tråden : Her er en av de store svakhetene i vårt rettsystem. Enkelte forbrytelse burde en aldri få lov å slippe ut i det fri igjen for. Kristiansen sin forbrytelse er en slik. Han har INGEN rett til å være ute i det fri. INGEN! Jo, ifølge Norske lover! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. august 2014 #27 Del Skrevet 12. august 2014 Jo, ifølge Norske lover! Dømmes man til forvaring kan man i realtiteten forbli i fengsel hele livet. I følge norske lover det også 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 12. august 2014 #28 Del Skrevet 12. august 2014 Dømmes man til forvaring kan man i realtiteten forbli i fengsel hele livet. I følge norske lover det også Usikkert om man vil sitte inne helt til man dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 12. august 2014 #29 Del Skrevet 12. august 2014 Dømmes man til forvaring kan man i realtiteten forbli i fengsel hele livet. I følge norske lover det også Ja, det kan man, men det skal vurderes hvert tredje år etter at den første delen av straffen er sonet. Dvs de 21 årene som han er dømt til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. august 2014 #30 Del Skrevet 12. august 2014 Usikkert om man vil sitte inne helt til man dør. Hentet fra linken jeg la ved om forvaring : "Forvaring er i dag det eneste virkemidlet det norske rettsvesenet har til disposisjon for å idømme lovbrytere en reell livstidsdom eller en dom som tilsvarer «livsvarig fengsel» " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #31 Del Skrevet 12. august 2014 Hvor "helt anderledes" Kristiansen er i dag, skal ikke jeg spekulere i, men jeg er i det alt vesentlige enig med deg. Før eller siden slippes han fri, og før det skjer, har man et arbeid å gjøre med å forberede ham på å være utenfor murene. Og jeg er også enig med deg i at de ikke har sluppet ham utenfor alene uten at det har vært gjort en faglig vurdering av forsvarligheten i det. Ingen av de to fungerte særlig godt i samfunnet alle årene før drapene skjedde(de var velkjent i nabolaget og ble navngitt som potensielle mistenkte av endel) - så jeg tviler vel på at det er særlig håp. Gjentakelsesfare vet man jo lite om - men uansett så nekter jo fortsatt Kristiansen på at han er skyldig. Det er enten(og ganske usannsynlig) fordi han er uskyldig, eller, fordi han virkelig ikke er frisk. Det vil vi aldri få vite før han eventuelt gjør noe liknende igjen. Anonymous poster hash: b0084...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 12. august 2014 #32 Del Skrevet 12. august 2014 Hentet fra linken jeg la ved om forvaring : "Forvaring er i dag det eneste virkemidlet det norske rettsvesenet har til disposisjon for å idømme lovbrytere en reell livstidsdom eller en dom som tilsvarer «livsvarig fengsel» " Vi har fortsatt ikke livsvarig fengsel. Da burde du heller flytte til utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 12. august 2014 #33 Del Skrevet 12. august 2014 Mitt "største" problem er at ingen fokuserer på Jan Helge Andersen som tross alt har hatt mange permisjoner uten vakter - og blitt observert i turområde i nærheten av hvor jentene ble drept. Begge burde være i forvaring mener jeg. De fant jo DNA(les; seksuelt relatert slik jeg forstod det) av Andersen, så jeg fatter ikke hvorfor han til stadighet blir ansett som en nærmest uskyldig part. Fyren har jo tilogmed tilstått. Anonymous poster hash: b0084...b63 Dette var jeg faktisk ikke klar over... Jeg blir så oppgitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 12. august 2014 #34 Del Skrevet 12. august 2014 Straffen han er idømt er den strengeste straffen vi kan idømme noen, og han har allerede sittet i 14 år uten permisjon. Noen ganger lurer jeg på hva dere mener ville være strengt nok. Til livet tar slutt naturlig, uten permisjon over hodet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlaP Skrevet 12. august 2014 #35 Del Skrevet 12. august 2014 Straffen han er idømt er den strengeste straffen vi kan idømme noen, og han har allerede sittet i 14 år uten permisjon. Noen ganger lurer jeg på hva dere mener ville være strengt nok. 14 år kan gå relativt fort det. Selvfølgelig får man tid til å tenke over det man har gjort og tid til å fordøyd det skikkelig. Men jeg kjenner folk i mange kretser, og forskjellige folk har forskjellig syn på livet. Dette synet forandrer seg kjelden særlig mye fra du er 20 til du er 40. Kanskje, og faktisk mest sannsynlig, vil han ikke gjenta dette, men han kommer neppe til å bli en likandes kjernekar. Han ble antatt å være den som psykisk presset Jan Helge Andersen til å drepe ungene. OK, dette vil ikke skje igjen mest sannsynlig, men jeg vil tro at han kommer til å lage helvete på en eller annen måte. Og jeg synes ikke han fortjener en ny sjanse etter 14 år til å komme ut igjen og lage faen etter det han har vært med på å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 12. august 2014 #36 Del Skrevet 12. august 2014 Til livet tar slutt naturlig, uten permisjon over hodet. Du drømmer om et gulagkompleks som det amerikanske, da? Med over en prosent av befolkningen bak lås og slå til en hver tid? Bortkastede ressurser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 12. august 2014 #37 Del Skrevet 12. august 2014 Straffen han har fått er en fornærmelse mot både barna, de pårørende og samfunnet forøvrig. Jeg er flau over det norske rettsvesenet! Helt enig. Dømme noen til forvaring på indisier er rimelig skrudd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #38 Del Skrevet 12. august 2014 Siterer brutal mann's innlegg tidligere i tråden : Her er en av de store svakhetene i vårt rettsystem. Enkelte forbrytelse burde en aldri få lov å slippe ut i det fri igjen for. Kristiansen sin forbrytelse er en slik. Han har INGEN rett til å være ute i det fri. INGEN! Helt enig med deg!! Kjenner ei som fulgte rettssaken, og mye av det som kom frem der var groteskt. Disse små jentene ble misbrukt på de mest grusomme måtene. Så at disse mennene noen gang får slippe ut er en skam for Norge!Anonymous poster hash: 24fef...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlaP Skrevet 12. august 2014 #39 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Du drømmer om et gulagkompleks som det amerikanske, da? Med over en prosent av befolkningen bak lås og slå til en hver tid? Bortkastede ressurser. Du har rett i en ting, det blir brukt for mye resurser på dem, det fortjener de ikke. Reduser standarden og krev at de jobber for maten. Endret 12. august 2014 av OlaP 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 12. august 2014 #40 Del Skrevet 12. august 2014 Du drømmer om et gulagkompleks som det amerikanske, da? Med over en prosent av befolkningen bak lås og slå til en hver tid? Bortkastede ressurser. Det er ikke bortkastet å sikre samfunnet mot dem og dem mot samfunnet. De får sitt eget lille samfunn der de ikke utgjør noen fare for fredelige borgere. På den andre siden så trenger vi en kraftig opprustning av det psykiske helsevernet i fra barnehagen av, da tror jeg at andelen av befolkningen som måtte ha levd innesperret hadde gått kraftig ned. Du antar i ditt svar at det ikke skal skje forebyggende arbeid, det er en feil antakelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå