AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #181 Del Skrevet 25. august 2014 De var ganske enkle i skallen, de to der. Synd at ikke begge to ble idømt forvaring. Jeg synes det er merkelig at de ikke ble dømt til forvaring på ubestemt tid (hvilket bør bety på livstid), uten mulighet for permisjon og med strengest mulige soningsforhold. Slik straff bør idømmes ved alle overlagte og forsettelige drap (evt også uaktsomme?), samt ved alle alvorligere seksuelle overgrep (tilsvarende voldtekt). Anonymous poster hash: 77afd...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. august 2014 #182 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg synes det er merkelig at de ikke ble dømt til forvaring på ubestemt tid (hvilket bør bety på livstid), uten mulighet for permisjon og med strengest mulige soningsforhold. Slik straff bør idømmes ved alle overlagte og forsettelige drap (evt også uaktsomme?), samt ved alle alvorligere seksuelle overgrep (tilsvarende voldtekt). Anonymous poster hash: 77afd...05c Du får kaste deg over jusstudiene og bygge deg en politisk karriere, slik at du kan endre lovene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #183 Del Skrevet 26. august 2014 Du får kaste deg over jusstudiene og bygge deg en politisk karriere, slik at du kan endre lovene. Noen bør iallfall sørge for en omfattende revisjon av straffenivået for drap og seksuell kriminalitet, slik at straffereaksjonen står i rimelig forhold til alvorlighetsgraden i handlingene. Alle typer drap og handlinger som kan ødelegge et menneske for livet, bør føre til livsvarig straff. For at det skal oppleves som straff, bør soningsforholdene gjøres svært strenge, gjerne med varig isolasjon og uten tilgang til noen form for media. Anonymous poster hash: 77afd...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 26. august 2014 #184 Del Skrevet 26. august 2014 Noen bør iallfall sørge for en omfattende revisjon av straffenivået for drap og seksuell kriminalitet, slik at straffereaksjonen står i rimelig forhold til alvorlighetsgraden i handlingene. Alle typer drap og handlinger som kan ødelegge et menneske for livet, bør føre til livsvarig straff. For at det skal oppleves som straff, bør soningsforholdene gjøres svært strenge, gjerne med varig isolasjon og uten tilgang til noen form for media. Anonymous poster hash: 77afd...05c Så lenge dette er et representativt demokrati med en regjering som understøttes av et embetsverk som er tilhenger av å tenke grundig gjennom sakene før de endrer på ting som allerede fungerer godt, så tviler jeg på at du vil ha noen gjennomslagskraft for dine tanker om at strafferett bør være fundert på hevn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #185 Del Skrevet 26. august 2014 Jeg har ikke lest alle sidene i tråden, så beklager om noen har spurt tidligere. Finnes rettsdokumenter fra saken på nett? Noen som vet? Anonymous poster hash: 111b8...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. august 2014 #186 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg har ikke lest alle sidene i tråden, så beklager om noen har spurt tidligere. Finnes rettsdokumenter fra saken på nett? Noen som vet? Anonymous poster hash: 111b8...843 Selve dommen ligger på nett. Jeg tror det er linket til den i denne tråden. Og hvis ikke, så er antakelig google din venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå