AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Del Skrevet 12. august 2014 Noen som så han ute på Sandvika i Oslo for halvannen uke siden? Han fikk sin første permisjon og fikk kun oppholde seg i Sandvika. Riktignok i bare 5 timer. Men uten vakter. Hva synes dere om dette? Han er jo forvaringsdømt. Og siden han hevder seg uskyldig har han vel ikke fått noe behandling for sine monstruøse sider innenfor murene. Dvs han vil fortsatt være en tikkende bombe. Hvorfor gi han permisjon da? Hadde han tilstått og så fått behandling for noe han erkjenner var i stand til å gjøre kunne jeg jo skjønt mer det var logisk å gi han permisjon som et ledd i en behandling for å komme tilbake til samfunnet en gang. http://www.nrk.no/sorlandet/har-hatt-permisjon-uten-vakter-1.11876244 Anonymous poster hash: c8d02...cf9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 12. august 2014 #2 Del Skrevet 12. august 2014 Noe så utrolig provoserende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Del Skrevet 12. august 2014 Noen som så han ute på Sandvika i Oslo for halvannen uke siden? Han fikk sin første permisjon og fikk kun oppholde seg i Sandvika. Riktignok i bare 5 timer. Men uten vakter. Hva synes dere om dette? Han er jo forvaringsdømt. Og siden han hevder seg uskyldig har han vel ikke fått noe behandling for sine monstruøse sider innenfor murene. Dvs han vil fortsatt være en tikkende bombe. Hvorfor gi han permisjon da? Hadde han tilstått og så fått behandling for noe han erkjenner var i stand til å gjøre kunne jeg jo skjønt mer det var logisk å gi han permisjon som et ledd i en behandling for å komme tilbake til samfunnet en gang. http://www.nrk.no/sorlandet/har-hatt-permisjon-uten-vakter-1.11876244 Anonymous poster hash: c8d02...cf9 Så han ikke og takk og pris for det. Garantert ikke blitt "helbredet" da rahabilitering i fengsler omtrent er ikke eksisterende, ønsker du feks ikke psykologhjelp, så slipper du det. Jeg synes straffen for drap i dette landet er latterlig lav. Men har han permisjon så har han permisjon, er straffen ferdig sonet, så er han fri. Nytter ikke å debatere det. Er mer riktig å jobbe for endring i lovverket. Hvorfor norge ikke har livstid for overlagt drap er for meg en gåte Anonymous poster hash: 83c94...f9f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marion Skrevet 12. august 2014 #4 Del Skrevet 12. august 2014 Så han ikke og takk og pris for det. Garantert ikke blitt "helbredet" da rahabilitering i fengsler omtrent er ikke eksisterende, ønsker du feks ikke psykologhjelp, så slipper du det. Jeg synes straffen for drap i dette landet er latterlig lav. Men har han permisjon så har han permisjon, er straffen ferdig sonet, så er han fri. Nytter ikke å debatere det. Er mer riktig å jobbe for endring i lovverket. Hvorfor norge ikke har livstid for overlagt drap er for meg en gåte Anonymous poster hash: 83c94...f9f Men i dette tilfellet er det ikke lovpålagt å gi en forvaringsdømt permisjon. Så det er ikke bare straffenivå det er noe galt med. Men også kriminalomsorg i frihet som duller med fangene sine. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 12. august 2014 #5 Del Skrevet 12. august 2014 Noen som så han ute på Sandvika i Oslo for halvannen uke siden? Han fikk sin første permisjon og fikk kun oppholde seg i Sandvika. Riktignok i bare 5 timer. Men uten vakter. Hva synes dere om dette? Han er jo forvaringsdømt. Og siden han hevder seg uskyldig har han vel ikke fått noe behandling for sine monstruøse sider innenfor murene. Dvs han vil fortsatt være en tikkende bombe. Hvorfor gi han permisjon da? Hadde han tilstått og så fått behandling for noe han erkjenner var i stand til å gjøre kunne jeg jo skjønt mer det var logisk å gi han permisjon som et ledd i en behandling for å komme tilbake til samfunnet en gang. http://www.nrk.no/sorlandet/har-hatt-permisjon-uten-vakter-1.11876244Anonymous poster hash: c8d02...cf9 Han SKAL jo trolig tilbake til samfunnet en gang! At han ikke har fått behandling under et så langt opphold er mildt sagt uvitende å påstå! Selv om han hevder seg uskyldig har han nok fått både veiledning og behandling i form av jevnlige samtaler med lege og annet helsepersonell. De hadde aldri sluppet han utfor dørstokken om de ikke virkelig kjente han og hadde tro på at han var klar for dette. En kan lyve og forestille seg i en viss tid, men masken vil falle til slutt og de vil se hvem en er. Jeg forsvarer på INGEN måte gjerningen til de to - men det var snakk om to unge gutter som i mellomtiden har blitt voksne. I den prosessen har de kun hatt fornuftige voksne å forholde seg til. Så forhåpentligvis er de helt andre mennesker i dag enn den gang.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 12. august 2014 #6 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Så han ikke og takk og pris for det. Garantert ikke blitt "helbredet" da rahabilitering i fengsler omtrent er ikke eksisterende, ønsker du feks ikke psykologhjelp, så slipper du det. Jeg synes straffen for drap i dette landet er latterlig lav. Men har han permisjon så har han permisjon, er straffen ferdig sonet, så er han fri. Nytter ikke å debatere det. Er mer riktig å jobbe for endring i lovverket. Hvorfor norge ikke har livstid for overlagt drap er for meg en gåteAnonymous poster hash: 83c94...f9f Hvis han har vært i forvaring (hvilket jeg trodde) så er han ikke i fengsel men i lukket psykiatrisk avdeling (??). I så fall vil han få behandling. Er for øvrig veldig enig i at det bør være livsstid/strengere straff for drap. Endret 12. august 2014 av Blackbird 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ladycat Skrevet 12. august 2014 #7 Del Skrevet 12. august 2014 Han SKAL jo trolig tilbake til samfunnet en gang! At han ikke har fått behandling under et så langt opphold er mildt sagt uvitende å påstå! Selv om han hevder seg uskyldig har han nok fått både veiledning og behandling i form av jevnlige samtaler med lege og annet helsepersonell. De hadde aldri sluppet han utfor dørstokken om de ikke virkelig kjente han og hadde tro på at han var klar for dette. En kan lyve og forestille seg i en viss tid, men masken vil falle til slutt og de vil se hvem en er. Jeg forsvarer på INGEN måte gjerningen til de to - men det var snakk om to unge gutter som i mellomtiden har blitt voksne. I den prosessen har de kun hatt fornuftige voksne å forholde seg til. Så forhåpentligvis er de helt andre mennesker i dag enn den gang.. Jeg blir kvalm av det du skriver. Viggo Kristiansen var 23 år da han bandt, voldtok og drepte en 8 og en 10 år gammel jente. De var ikke smågutter da de drepte - de var voksne. i 2008 ble han dømt for å ha truet en ansatt i fengselet "Vent til jeg kommer ut, hadde dette vært utenfor hadde de ikke funnet deg. Jeg skal gjøre dette året til et helvete for deg." Sorry, jeg tror overhodet ikke at han er et annet menneske i dag. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Del Skrevet 12. august 2014 Provoserende,tragisk og en skam at den mannen får permisjon. Burde hatt livstid! Anonymous poster hash: fa516...d96 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. august 2014 #9 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Straffen han har fått er en fornærmelse mot både barna, de pårørende og samfunnet forøvrig. Jeg er flau over det norske rettsvesenet! Endret 12. august 2014 av KG dama 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 12. august 2014 #10 Del Skrevet 12. august 2014 Bare tenk på alle de som har myrdet opp igjennom tidene, som går løs i samfunnet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlaP Skrevet 12. august 2014 #11 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Good luck! Anders Behring Breivik hadde rett i en ting, straffene er for milde i grove saker. Tipper han flytter til utlandet rimelig raskt, heldige de som får han til nabo uten å vite noen ting. Endret 12. august 2014 av OlaP 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SoccerPlayer Skrevet 12. august 2014 #12 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Blir forbanna på at sånne får gå ute blant folk og leve livet sitt igjen, mens de han drepte er borte for alltid Han skulle sittet innelåst for alltid! Endret 12. august 2014 av SoccerPlayer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 12. august 2014 #13 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg blir kvalm av det du skriver. Viggo Kristiansen var 23 år da han bandt, voldtok og drepte en 8 og en 10 år gammel jente. De var ikke smågutter da de drepte - de var voksne. i 2008 ble han dømt for å ha truet en ansatt i fengselet "Vent til jeg kommer ut, hadde dette vært utenfor hadde de ikke funnet deg. Jeg skal gjøre dette året til et helvete for deg." Sorry, jeg tror overhodet ikke at han er et annet menneske i dag. Har ikke lest så mye om Viggo i fengselet så det viste jeg ikke. Når jeg tenker meg om så er ikke 23 så ungt at det kan forklares med "ungdommelig dumskap" så trekker tilbake den. (Men jeg syns generelt at unge mennesker blir mer og mer umodne og det tar lenger tid før de blir voksne i hodet.) For øvrig så virker du veldig følelsesmessig engasjert i saken. Kjenner du ofrenes familie personlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 12. august 2014 #14 Del Skrevet 12. august 2014 En som ikke har myrdet før, kan også myrde en på gata. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #15 Del Skrevet 12. august 2014 Har ikke lest så mye om Viggo i fengselet så det viste jeg ikke. Når jeg tenker meg om så er ikke 23 så ungt at det kan forklares med "ungdommelig dumskap" så trekker tilbake den. (Men jeg syns generelt at unge mennesker blir mer og mer umodne og det tar lenger tid før de blir voksne i hodet.) For øvrig så virker du veldig følelsesmessig engasjert i saken. Kjenner du ofrenes familie personlig? Hvis du leser dommen er det vanskelig å ikke bli følelsesmessig engasjertAnonymous poster hash: b8573...8b3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. august 2014 #16 Del Skrevet 12. august 2014 En som ikke har myrdet før, kan også myrde en på gata. Det handler ikke bare om gjentagelesesfaren, men at det er et hån mot de to jentene som brutalt mistet livet. Og et hån mot de pårørende som mistet jentene sine! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlaP Skrevet 12. august 2014 #17 Del Skrevet 12. august 2014 Har ikke lest så mye om Viggo i fengselet så det viste jeg ikke. Når jeg tenker meg om så er ikke 23 så ungt at det kan forklares med "ungdommelig dumskap" så trekker tilbake den. (Men jeg syns generelt at unge mennesker blir mer og mer umodne og det tar lenger tid før de blir voksne i hodet.) For øvrig så virker du veldig følelsesmessig engasjert i saken. Kjenner du ofrenes familie personlig? Han var vel 21, men man er rimelig voken når man er 21 år; han må være passe skrudd i hodet... Tror ikke det har forandret seg, selv om det er litt prevantivt at han sikkert ikke ønsker seg tilbake til fengslet. Utrolig at slike slippes ut i samfunnet igjen etter bare noen år. Han er 35 år nå, og kan fint få mange bra år, mens barna er døde for alltid. Jeg tror jeg personlig hadde drept han dersom det var mine unger det var snakk om, og jeg hadde fint tatt soningen for det også. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #18 Del Skrevet 12. august 2014 En som ikke har myrdet før, kan også myrde en på gata. Dette er den svakteste argumentasjonen jeg har lest på lenge. Anonymous poster hash: 3e833...4f9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #19 Del Skrevet 12. august 2014 For øvrig så virker du veldig følelsesmessig engasjert i saken. Kjenner du ofrenes familie personlig? Har det noe å si? Jeg personlig har hatt samtaler med Viggo etter drapene skjedde(før de ble tatt) - og kjenner mange som kjenner begge gjerningsmenn. Jeg kjenner også endel som var involvert i letearbeid etter jentene, og selv har jeg ikke innsikt i noe som ikke er offentlig. Men etter hva jeg har forstått så er dette så groteskt(ikke bare det faktum at jentene ble drept - men også hvordan) at jeg ikke tror det er å begripe for noen. Det var ille selv for de mest hardbarka fagpersoner, og uten å gå i detalj av hensyn til eventuelle i familie på begge sider som kan lese slike tråder på nett så....ja. Det skal ha vært veldig, veldig ille. Jeg tror det er lett å distansere seg når det kun er en "sak", man glemmer at det faktisk er mennesker som skal bo med disse to gjerningsmennene etterhvert. Ha dem som naboer, være nær ens egne barn. Jeg tror ikke det er trygt for noen av dem å ferdes i offentlighet, det finnes jo ikke det menneske som ikke kjenner ekstremt stor avsky mot den handlingen. Så det hadde vært ikke bare samfunnets interesse, men også deres egen tror jeg å være i forvaring livet ut. Anonymous poster hash: b0084...b63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 12. august 2014 #20 Del Skrevet 12. august 2014 Her er en av de store svakhetene i vårt rettsystem. Enkelte forbrytelse burde en aldri få lov å slippe ut i det fri igjen for. Kristiansen sin forbrytelse er en slik. Han har INGEN rett til å være ute i det fri. INGEN! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå