AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hvor lenge var dere sammen før dere ble forlovet? Og hvor gamle var dere? Jeg og samboeren har vært sammen i snart 4 år og er begge to snart 20. Vi vet begge at vi vil leve sammen lenge. Men vil jo gjerne han skal fri snart da... Anonymous poster hash: 503ee...994
spewdonym Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Bli voksen før du gifter deg. Det er mitt råd 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Bli voksen før du gifter deg. Det er mitt råd Trenger ikke gifte seg med en gang man er forlovet da. Ville ikke giftet meg i så ung alder jeg er i. Men vil være forlovet.Anonymous poster hash: 503ee...994
spewdonym Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Trenger ikke gifte seg med en gang man er forlovet da. Ville ikke giftet meg i så ung alder jeg er i. Men vil være forlovet.Anonymous poster hash: 503ee...994 Hvorfor vil du være forlovet, hvis du ikke vil gifte deg? 2
Gjest Wei Wei Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Ser ingen poeng med å bli forlovet hvis man ikke skal gifte seg innen 1-1,5 år (det som trenges til planlegging). 1
Apehjerne Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Ser ingen poeng med å bli forlovet hvis man ikke skal gifte seg innen 1-1,5 år (det som trenges til planlegging). Hvorfor ikke? 1
Jolene Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Dersom man ikke har en konkret plan om å gifte seg er det liten vits i å forlove seg.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Å bli forlovet er å bli enige om å gifte seg, og forlovelse er navnet på perioden mellom den avtalen og gjennomføring av bryllupet. Hva er vitsen med å forlove seg uten å ha gifteplaner? Anonymous poster hash: 330d1...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Sett litt for mye på amerikansk fjernsyn? Ned på kne, ring på finger, OMG og den greia der? Anonymous poster hash: 8d7a4...0a7 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 kjenner et par som har vært forlovet i noen år nå, å de har nok ingen planer om å gifte seg. rett og slett fordi ingen av de syns det betyr mer enn et stykke papir. men de føler at når de er forlovet så viser de hverandre at de vil være sammen og at de har planer om å være i forholdet livet ut det er mange måter å se det på, å alt er like riktig Anonymous poster hash: 9e9d2...8c2
Kassiopeia Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Hva er grunnen til at du har det så travelt med forlovelse når du uansett ikke har lyst å gifte deg i nærmeste framtid? En forlovelse betyr ingenting annet enn at man skal gifte seg. Er det for å bevise noe for andre, at dere er så mye mer seriøse enn andre 20 åringer som "bare" er kjærester? Vise eieskap så andre jenter skal se at han er din? Jeg skjønner virkelig ikke. Er en uting å være forlovet i mange år uten konkrete planer om ekteskap. 1
bergen2 Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Hvis dere vil være forlovet i mange år, kanskje i alle kan dere vel det. Det at andre mener at dere burde gifte dere innen 1.5 år etter forlovelsestidspunktet trenger jo dere ikke å tenke på. Forlov dere hvis dere vil og gift dere når dere vil
bergen2 Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Hvis dere vil være forlovet i mange år, kanskje i alle kan dere vel det. Det at andre mener at dere burde gifte dere innen 1.5 år etter forlovelsestidspunktet trenger jo dere ikke å tenke på. Forlov dere hvis dere vil og gift dere når dere vil
Prestekragen Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Syns det er fryktelig tidlig, men gjør som dere vil.
Sapientia Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Hvis jeg noen gang blir forlovet så er det inneforstått at jeg også skal bli gift innen rimlighetens tid. Men avhengig av livssituasjon kan det fint gå 2-3 år. Men noe særlig mer enn det synes jeg faktisk ikke noe om. Synes det bare høres rart ut når folk har vært forlovet i 5år eller mer. Selv om jeg på en måte kan forstå det når man blir forlovet som svært unge. Men da lurer jeg litt på hvorfor man ikke kunne vente med hele forlovelsen. Det sagt så aksepterer jeg fullt ut at folk har helt andre meninger om dette. Det viktigste er at de to involverte er enige om tidsaspektet.
Jolene Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Dersom man ikke har planer om å gifte seg, kun forlove seg, kan man vel finne noen andre måter å representere kjærlighet på. Kjærlighestringer (altså like ringer) er vel like bra? Aldri skjønt hvorfor man skal ødelegge symbolikken bak en forlovelse når man ikke har konkrete planer om å gifte seg med hverandre.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Vi er ikke forlovet enda, men det ligger i kortene. Jeg er veldig klar, det vet han, og jeg tror han begynner å bli klar han også. Vi er i midten av 20-årene og har vært sammen i to år. Og blir vi forlovet så skal bryllupet stå enten neste sommer eller sommeren etter, litt avhengig av hvor seint på året forlovelsen skjer . Dere er veldig unge, og selv om dere har vært sammen lenge så er dere ikke helt voksne enda og er i en alder hvor det er en del forandringer som skjer. Når du i tillegg ikke ser for deg bryllup enda, så ser ikke jeg heller noe poeng i å forlove seg enda. Anonymous poster hash: bbf1d...145
Gjest Nori Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 En forlovelse er per definisjon en avtale om å inngå ekteskap. Har man ingen slik avtale er man heller ikke forlovet. Hvor lang tid forlovelsen varer synes jeg er underordnet, så fremt det faktisk foreligger en plan om at man skal gifte seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå