Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er to stj som nettipp har flyttet sammen. Vi lurte på hvor mye en ca bruker på matbudsjett i måneden? Vet st dette kan variere voldtsom, men hva kan vi ca regne med? :)

Anonymous poster hash: e5b86...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt skrivefeil her ja, men regner me folk forstår. Gikk litt fort på mobilen.

Takk for svar! :) Har vi hvertfall et utgangspunkt :)

Skrevet

Jeg bruker nok et sted mellom 3000 og 3500, og jeg er én person. Men jeg er glad i å lage mat, gode råvarer og å prøve nye ting, så en mer vanlig person kan nok klare seg med en del mindre.

Anonymous poster hash: dcbb2...4f0

Skrevet

Vi bruker ca 1200 - 1400 hver gang vi handler, vi handler hver lørdag. Summen inkluderer bleier og annet til babyen, toalett/hygiene/dusjartikler, lyspærer, alt man normalt handler på matbutikken. Vi kunne nok brukt nokså mye mindre, men det går litt penger når vi har gjester, vi lager noe ekstra godt i helga, kjøper øl osv.

Anonymous poster hash: ad972...63d

Skrevet

Jeg er enslig og bruker 1600-2000 på mat og dagligvarer i måneden, inkludert eventuelle kjøpelunsjer o.l. Går sjelden ut og drikker veldig lite alkohol, så sparer jo en del på det! Til gjengjeld kaster jeg dessverre en del mat, siden det innimellom rekker å bli dårlig før jeg får spist det opp... Uansett vil jeg tro at 4000 for to personer vil gå bra, så kan du heller legge på en tusenlapp eller to hvis du vil ha et romsligere budsjett :)

Skrevet

Vi er to studenter som klarer oss fint på 3000 i måneden. Det inkluderer alt man finner i butikken :)

Anonymous poster hash: c8a65...975

Skrevet

Bare mat, 2000,-

Alt annet: tannkrem, shampo, vaskemidler, dopapir, etc: 1000,-

Altså 3000,- på bare meg.

Anonymous poster hash: e4de3...c5e
  • Liker 1
Skrevet

Om man tenker økonomisk og spiser "normal" hverdagsmat i uka og heller skeier ut litt i helgene, så bør det holde med 3000-3500 i alle fall. Kommer an på om man tar med hygieneartikler osv også. Men planlegg innkjøpene og sett av 4000 til alt som handles i kolonial, så har dere i alle fall en tusenlapp i uka å forholde dere til.

Anonymous poster hash: dfdeb...1b9
Skrevet

Hvis man vil kjøpe økologiske grønnsaker, egg og kjøtt fra lykkelige dyr osv hva bør man regne med at det koster hver måned?

Anonymous poster hash: ff8f6...2cf

• Liker 2
Skrevet

Før satt vi inn 2000 kr hver i måneden. Fungerer greit hvis vi handler en gang i uka. Kjøper også en del billigmerker (Rema 1000 produsert, ikke "merkevare"), sparer en del på det.
Nå setter jeg inn 2500 kr i måneden fordi jeg økte i lønn, håper hun også gjør det snart.

De gangene vi ikke ukehandler sprenger vi budsjettet.

Anonymous poster hash: f34b6...4c6
Skrevet

Vi bruker ca 4k. Er to personer. Kjøper økologisk så langt det lar seg gjøre. Spiser mye mindre kjøtt enn tidligere pga heller har mer grønnsaker som tilbehør. Har også oppdaget bønner og linser. Kan lage mange gode middager med det. Kjøp stor sekk på asiabutikker og kok selv.

Anonymous poster hash: 27c04...5b8

Skrevet

Jeg bruker 1500 kr alene. Han bruker ca 2500 kr. Har planer om å bruke 3500 kr når vi flytter sammen.

Anonymous poster hash: bf633...dbe
Skrevet

Bare mat, 2000,-

Alt annet: tannkrem, shampo, vaskemidler, dopapir, etc: 1000,-

Altså 3000,- på bare meg.

Anonymous poster hash: e4de3...c5e

Jeg syns ikke 3000 er mye, men 1000 kroner på "alt annet" høres alt for mye ut. Dopapir er det eneste som går så det monner. Resten varer jo veldig lenge og kjøpes ikke månedlig. -?

Anonymous poster hash: f7d0a...68a

• Liker 2
Skrevet

TS her!

Vi regnet ut sist mnd å det var på sjokkerende 8000 kr! Men det skal være sagt det var ferie i 4 uker, derav mye strandvær. Kjøpte med oss niste hver dag, hadde hatt gjester samt nettopp flyttet inn. Så handlingen gikk jo også i å fylle opp et helt kjøkken, kjøleskap og fryser. Samt baderomsartikler! :) Så vi bruker neppe det denne måneden, men greit å vite ca hvertfall. Takk for alle svar! :)

Skrevet

Jeg og samboeren bruker drøyt 3000, og det innebærer alt vi kjøper på matbutikken, deo, barberblader, vaskemiddel osv. I følge SIFO sitt referansebudsjett skal vi bruke 5000... :sjokkert: Enten det eller så taster både jeg og samboeren min feil:P

Anonymous poster hash: a243f...853
Skrevet

6-7.000 bruker vi og det dekker da alt av det vi trenger mat, hygieneartikler (bind/tampong/barberblader/tanntråd/tannbørster), toalettpapir/tørkepapir, vaskemidler/shampo/balsam/oppvaskmidler/kjøkkenkluter/oppvaskbørster osv.

Det går garantert å leve billigere enn det vi gjør. Vi kjøper akkurat det vi har lyst på uten å tenke på at det kan spares inn både her og der. Godteri og brus går det også en del av på dette budsjettet.

Så jeg vil tro at dere fint, med bevisst shopping, kan klare dere et sted mellom 4-5000.

Anonymous poster hash: 2918a...07a
Skrevet

Hvis det bare hadde vært meg, så hadde jeg brukt kanskje 1500 kr i mnd på mat, men jeg er temmelig sparsom av natur. Klarer meg stort sett fint med et grovbrød, litt pålegg, billige middager hver dag. Bor ikke helt alene nå, så da blir det lett 3000 kr

Anonymous poster hash: ea87c...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...