Gå til innhold

"Ta seg selv i nakken" !! :)

Fremhevede innlegg

Gjest Moneypenny
Skrevet

Heisann!!!

Jeg er en av de som gjerne vil bli kvitt noen kilo, men har også innsett at dette gjøres ikke på en to tre:)

Må derfor få sagt til noen at jeg nå har TATT MEG SELV I NAKKEN, for å si det sånn og bynt treninga!!!

Setter meg ikke høye mål, men nen punkter jeg skal gjennom. En av dem er å sykle 20 min hver dag, på trimsykkelen hjemme!Og har nå holdt på en uke!

Men jeg trenger noen "følgesvenner" som kan pushe litt på når jeg går lei, evnt omvendt:)

Kanskje også tips å få?!

Hilsen Moneypenny:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp deg ordentlig sykkel, da veit du at du blir friskere hver gang du kommer deg av gårde..

Waco

Skrevet

Eller hvis du virkelig skal forbrenne kalorier kan du jo forsøke å stjæle en sykkel.....

Waco

Gjest Moneypenny
Skrevet

Hvorfor kjøpe en "ordentlig" sykkel, når jeg har en perfekt trimsykkel hjemme???Gjør da vel samme nytten?

Skrevet
Hvorfor kjøpe en "ordentlig" sykkel' date=' når jeg har en perfekt trimsykkel hjemme???Gjør da vel samme nytten?[/quote']

Greia er liksom at det litt lettere å bryke en ordentlig sykkel som tross alt flytter på deg, enn en trimsykkel man må motiveres til å sykle....

Prøver bare å komme med behjelpelige forslag, men det er jo tydelig at mineralmangel hos slankere gjør sitt beste for å skape en "skarp" tone oss her imellom...

Waco

Blid som alltid.. =)

Gjest Moneypenny
Skrevet

Skjerp deg waco, jeg vil ha seriøse svar!!!!

Gjest Ethereal
Skrevet

Waco har faktisk rett; jeg er selv totalt gira på sykling, men klarer ikke å sette mine bein på en trimsykkel. Med ekte sykkel opplever du faktisk litt; du får frisk luft, du kan sykle ulike løyper, opp- og nedoverbakker osv.

Gjest Moneypenny
Skrevet

Vel vel.. peace.. Jeg er ikke helt enig der jeg;)

Jeg trenger mer motivasjon for å sykle min "ordentlige" sykkel , enn trimsykkelen! Klart en får frisk luft ute, men altmed jeg jobber hele dagen ute ellers så...... jeg føler også at trimsykkel er effektivt!! Må vel være enig i det?

Skrevet
Waco har faktisk rett; jeg er selv totalt gira på sykling' date=' men klarer ikke å sette mine bein på en trimsykkel. Med ekte sykkel opplever du faktisk litt; du får frisk luft, du kan sykle ulike løyper, opp- og nedoverbakker osv.[/quote']

Det er jo faktisk ganske digg Ethereal og ta f eks frognerseterbanen og sykle hjemover fra byen.....(de fleste bor jo lavere enn frognesetern i osloområdet), - man forbruker en del kalorier og kan sykle i eget tempo....

Men og i det hele tatt prøve å komme med forslag til jenter som absoutt skal motiveres til å sykle på en stedbundet trimsykkel burde hun sette på Dr Phil på tvnorge..

Waco

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg hadde nok fulgt rådet ditt, hadde jeg bodd i Oslo. Her i Tromsø har vi flotte stier og lysløyper, og jeg er gjerne ute i etpar timer nesten hver dag. Ikke pga slanking, men fordi det er moro... :)

Jeg DIGGER oppoverbakker og intervalltrening, men hater spinning.

Moneypenny: alle monner drar, og litt bevegelse er bedre enn ingenting, men hvis du holder ut, skal du få premie hos meg :)

Gjest Moneypenny
Skrevet

Så bor heller ikke jeg noen stand hvor man kan ta trikken og sykle hjem :wink:

Men det er så.... pointet med mitt innlegg her ble liksom litt borte nå synes jeg:)

Me men... det finnes vel andre som jeg kan snakke med:)

Nå skal jeg sykle på min trimsykkel!!Og jeg gleder meg faktisk :P

Skrevet

Hvis du vil motiveres mer til trimsykkern burde du skifte om å se på mtv og baywatch... litt psykisk oppbakking er ikke å forakte... =)

Skrevet

Kos deg med sykkelen din, og ikke hør på de andre her du :wink: Innesykling er bedre enn ikkenosykling.

Husk at styrketrening også er viktig når man skal spreke seg opp!

Kanskje du kan ta deg en utesykkeltur en dag når været er fint? Jeg pleier å sykle til badestranda (1 mil oppover :o ) og så bade og så trille neste hele veien ned igjen! Det er kjempedeilig!

Lykke til!

Skrevet

Nå kommer det jo an på hvor i Oslo du bor. JEg bor rett ved Østmarka, og har flotte treningsmuligheter der.'

JEg ville anbefalt deg å kjøpe en ordentlig sykkel, det er da så mye deiligere å sykle ute i det fri!

Så får man litt frisk luft samtidig.

DA er det heller ikke så enkelt å gå av når man føler seg sliten, man må faktisk sykle hjem igjen :wink:

Skrevet

Et forslag er jo å sykle mens du kikker på TV feks hvis du har muligheten til det.

Og selvom det koster litt penger kan man jo innimellom koste på seg en spinningtime så man svetter sammen med andre folk og en "irriterende" instruktør i stedet for helt alene ;)

Gjest Moneypenny
Skrevet

Takk lille sol:)

Gjør som jeg selv vil jeg!! Men takk for tips alle sammen!

Selvsagt tar jeg meg en trimtur ute i ny og ne også ,men da blir det som oftest en skikkelig gåtur!!En times gåtur med bra tempo:)

Har også opplevd at musikk under trening er også motiverende!Prøver å se på all trening som positivt:) Nå er jeg litt sliten etter dagen på jobb, og gruer meg til å sykle, men nå er det fint vær ute, så da tar jeg en gåtur istedet!!!!

Klem :kul:

Skrevet

For ikke snakke om hvor motivert man blir av alle disse småannonsene som Gry har lagt ut på kg siden sin.....dersom man skulle glemme og være feit står det heldigvis i annonsene....; -

- For bred?

- For tung?

- Appelsinnhud?

Skrevet
Så bor heller ikke jeg noen stand hvor man kan ta trikken og sykle hjem :wink:

Men det er så.... pointet med mitt innlegg her ble liksom litt borte nå synes jeg:)

Me men... det finnes vel andre som jeg kan snakke med:)

Nå skal jeg sykle på min trimsykkel!!Og jeg gleder meg faktisk :P

Hei Moneypenny!!

Synes ikke du fikk svar på spørsmålet ditt, så her kommer det noen forhåpentligvis et par gode råd.

Hvis du har 20 minutter til rådighet før frokost, så ta en halv banan + litt vann og hiv deg på sykkelen. Sykle med jevn puls (ikke maks) i 20 minutt og du har gjort en god jobb!! Hiv deg i dusjen og spis frokost etterpå. Du setter igang forbrenningen og dette vil holde utover dagen. Dette kan du faktisk gjøre hver dag hvis du vil, men alt er bedre enn ingenting.

Spis bra!!! Dette er viktig!! Tenk på å få i deg nok proteiner, karbohydrater og riktig fett!!!!

Forslag til en dag:

Frokost: Havregrøt, el 2 grove skiver med salat, masse pålegg og paprika, agurk på toppen. Litt melk el juice.

mellommåltid: en yoghurt, et eple, banan o.l

lunsj: pastasalat med kylling, 2 skiver med tunfisk, makrell i tomat eller kjøttpålegg og masse grønt

mellommåltid: samme som tidligere

middag: kjøtt, fisk, pasta, ris eller poteter. Masse grønnsaker. Kutt ut sauser med mye unødvendig fett i. Uncle Bens og Dolmio er topp!!

kvelds: 2 knekkebrød med cottage cheese med syltetøy eller banan på toppen.

Ta gjerne vitamin- og oljetilskudd. Drikk mye vann, spesielt rundt trening.

Ha en spisedag i uka f.eks lørdag eller søndag. Denne dagen spiser di ALT du vil. Dette hjelper på forbrenningen.

Kutter du ut alt så vil kroppen innstille seg på å leve på sparebluss som igjen resulterer i mindre forbrenning. Så spis med god samvittighet og få opp forbrenningen!!!

Håper jeg hjalp deg litt, spør gjerne hvis det er noe mer :-)

LYKKE TIL!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Må si jeg syns det ble unødvendig mye prat om å sykle ute i stedet for inne. Jeg skjønner poenget i å sykle ute, men akkurat her ble det vel litt feilslått misjonering, er jo bare med på å ødelegge motivasjonen som allerede er der i stedet for å bygge opp! Her er det funnet en treningsform som funker og som personen trives med, og så er ikke det bra nok...? *sukk*

Ser i hvert fall en skikkelig fordel med trimsykkel inne og det er: Ingen fare for å kunne bruke dårlig vær som unnskyldning for å hoppe over en dag. DET sliter jeg nemlig med, men jeg går turer da... med hunden min. Gjett om det blir korte turer når det er dårlig vær...! Heldigvis er bikkja like lite glad i regn som meg da.. :ler:

Moneypenny: stå på og lykke til videre! :)

Gjest Moneypenny
Skrevet

En stor takk til Metteflette som endelig ga meg et skikkelig svar på det jeg lurte på:) Dette skal jeg prøve!

Holder oppe syklinga mi enda!! Igår ble det ingenting fordi jeg var borte hele dagen, men var på by`n, og der fikk jeg danset!Er jo trim det og:)

Også takk til Cefalentin for oppmuntring:)

Men jeg har et annet spørsmål også. Er det vanlig at man svinger så fort opp og ned i kilo? Jeg veide sånn ca. 70kg. Plutselig par dager etterpå kan jeg ha gått opp 5 kg. irriterende.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...