Gå til innhold

Mange her som har giftet seg borgelig/på kontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og samboeren min er enige om at kirkebryllup ikke er noe for oss, da vi ikke er så glade i å være midtpunkt. Og vil ha et litt roligere bryllup.

Mange her som har gjort/skal gjøre det på samme måten?

Anonymous poster hash: a0c07...9c9

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Vi skal gifte oss på tinghuset ja :)

Skrevet

Vi skal gifte oss borgerlig, i tingretten. Vi skal ha bryllupsfeiring og full brudestas, og alle gjestene (20) kan komme og overvære vielsen hvis de ønsker det. Grunnen til at vi har valgt borgerlig vielse er at vielse i kirke ville blitt rent hykleri fra samboerens side, ikke fordi vi ønsker et stille og rolig bryllup.

Et lite og rolig bryllup kan dere ha selv om dere gifter dere i kirken, jeg kjenner et par som giftet seg i kirken med bare forlovere til stede. Kirke eller ikke kirke handler for meg om et religiøst aspekt, ikke om stort eller lite bryllup.

Hvis du er interessert kan jeg fortelle mer når vi er gift. Gleder meg, og når jeg er ferdig med å sveve kommer jeg vel til å kjede vettet av alle rundt med å fortelle om bryllupet. :laugh:

Skrevet (endret)

Vi skal gifte oss på tinghuset ja :)

Lenge til?

Skal dere ha noe musikk el? Skal gjestene være med? Vi skal også gifte oss på tinghuset, men jeg har aldri vært i en borgerlig vielse så jeg vet ikke helt hva jeg skal vente.

Endret av SiMa
Skrevet

Vi skal gifte oss borgerlig, i tingretten. Vi skal ha bryllupsfeiring og full brudestas, og alle gjestene (20) kan komme og overvære vielsen hvis de ønsker det. Grunnen til at vi har valgt borgerlig vielse er at vielse i kirke ville blitt rent hykleri fra samboerens side, ikke fordi vi ønsker et stille og rolig bryllup.

Et lite og rolig bryllup kan dere ha selv om dere gifter dere i kirken, jeg kjenner et par som giftet seg i kirken med bare forlovere til stede. Kirke eller ikke kirke handler for meg om et religiøst aspekt, ikke om stort eller lite bryllup.

Hvis du er interessert kan jeg fortelle mer når vi er gift. Gleder meg, og når jeg er ferdig med å sveve kommer jeg vel til å kjede vettet av alle rundt med å fortelle om bryllupet. :laugh:

Ja takk, fortell mere om det hvis du har lyst! :)

Anonymous poster hash: a0c07...9c9

Skrevet

Vi giftet oss stille og rolig på tinghus med forlovere tilstede.

Skrevet

Vi giftet oss borgerlig, med familien som vitner. Vielsen var kort og fin.

Gjest Daenerys
Skrevet

Lenge til?

Skal dere ha noe musikk el? Skal gjestene være med? Vi skal også gifte oss på tinghuset, men jeg har aldri vært i en borgerlig vielse så jeg vet ikke helt hva jeg skal vente.

Det er noen uker til :) Vi skal ikke ha musikk, jeg gidder rett og slett ikke å styre med det. Nærmeste familie er invitert med, altså foreldre, besteforeldre, søsken, i tillegg til forlovere. Resten av gjestene er invitert til festen dagen etterpå. Blir altså ingen ventetid for gjestene, ettersom vi alle dukker opp direkte til feiringen :)

Forventer en kort og grei vielse uten for mye styr, gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...