AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hallo. Jeg har veldig lyst å bleike håret. Jeg har gjort det før, men det er mange år siden.. Jeg gjorde det hjemme, men er litt redd for det nå. haha. Er det bedre å gå til frisør og gjøre det? Siden de vet hva de driver med. Eller er det trygt å gjøre det hjemme? Jeg er så redd for at håret mitt skal bli oransj/gult, siden jeg har litt "røde pigmenter" i det.. Jeg har askeblondt/kommuneblondt hår, men det ser bittelitt rødlig ut også i et bestemt lys.. Er det noen som har denne fargen opprinnelig, men som har bleika det lyst? (platina) Noen med erfaring som kan fortelle litt hvordan dere gjorde det, og hva som er best å gjøre? Anonymous poster hash: 38513...1f8
Necasi Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Skulle bleke håret litt blondt før farge det blått når jeg hadde rødt hår, det ble ginger-oransje. Du får nok best resultat hos frisør.
Radon Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Jeg har prøvd både hjemmebleking og bleking hos frisøren og anbefaler virkelig det siste på det sterkeste. Frisøren vil sikkert si hva ditt hår tåler best, men striping er det som sliter minst - tror jeg i det minste, jeg er ikke frisør! Jeg stripet selv mitt hår fra gyldenblond til platinablond hos frisør. Det ble litt gulskjær i håret, men jeg brukte en lilla shampo for å få vekk dette! Merket ingen skader på håret i motsetning til da jeg helbleket det hjemme... Alle hårfarger inneholder røde pigmenter og disse er de vanskeligste å bleike. Det er derfor håret gjerne blir oransje 1
Contempt Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Anbefaler virkelig å få en frisør til å gjøre det. Hvis du går løs på det selv, er det en stor sannsynlighet for at det ender opp som et mislykket kjemisk eksperiment. Da ender du nok opp med å måtte betale en frisør for å fikse det likevel.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Anbefaler virkelig å få en frisør til å gjøre det. Hvis du går løs på det selv, er det en stor sannsynlighet for at det ender opp som et mislykket kjemisk eksperiment. Da ender du nok opp med å måtte betale en frisør for å fikse det likevel. Det er sant. Takk for svar Vet du hvor mye det koster å bleke det hos frisør? ts Anonymous poster hash: 38513...1f8
Blablaa Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Hei Du får jo mye bedre resultat hos frisøren! Men hvilken farge har du på håret nå? Det du kan gjøre er bare å stripe det blondt i noen perioder, også visst det blir gult/oransje så tar du å bruker silvershampo Det har jeg gjort i flerne år. Men jeg har ganske lyst naturlig. Også bruker jeg den fra Depend. Og bruker Fudge silvershampo! Den er knallgod, tar det vekk med en gang.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Det er sant. Takk for svar Vet du hvor mye det koster å bleke det hos frisør? ts Anonymous poster hash: 38513...1f8 Det er så ann på frisøren, men jeg ar aldri betalt mindre enn 500 Anonymous poster hash: 0020f...886
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Og et spørsmål til: Hvordan tar man etterveksten selv? Jeg har alltid fått hjelp av mamma siden jeg ikke klarer å se bak mitt eget hode.. Men hvordan kan man ta etterveksten selv? Tenk om man glemmer ett sted da, så blir det en mørk flekk på hodet lenge som man ikke ser… Ts Anonymous poster hash: 38513...1f8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 Hei Du får jo mye bedre resultat hos frisøren! Men hvilken farge har du på håret nå? Det du kan gjøre er bare å stripe det blondt i noen perioder, også visst det blir gult/oransje så tar du å bruker silvershampo Det har jeg gjort i flerne år. Men jeg har ganske lyst naturlig. Også bruker jeg den fra Depend. Og bruker Fudge silvershampo! Den er knallgod, tar det vekk med en gang. Jeg har askeblondt/kommuneblondt hår. Mitt naturlige hår. Det er på en måte litt lysebrunt med rødskjær.. hvis du skjønner Anonymous poster hash: 38513...1f8
Blablaa Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 Jeg har askeblondt/kommuneblondt hår. Mitt naturlige hår. Det er på en måte litt lysebrunt med rødskjær.. hvis du skjønner Anonymous poster hash: 38513...1f8 Hm, okei. Ja, det kan jo gå fint med hjemmebleiking, bare det blir litt gult eller oransje, da. Hehe, men bruk silvershampo! Fudge sin, den får du på frisørsalonger! Funker braaa :D også en hårkur da iogmed at bleiking sliter veldig på håret.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Frisør koster nok alt fra 500 lappen til over 1000 lappen, men derimot slipper du mest sansynlig å se ut som ei gulrot Dersom du likevel prøver å bleike det hjemme anbefaler jeg at du skaffer en shampo mot gulskjær, det har funka bra på meg i alle fall. Mitt ble gult/oransj etter hjemmebleiking, men en slik shampo gjorde underverker. Vet ikke om du får kjøpt brukbare slike i vanlig butikk, men regner med du får hos frisør. Uansett, vil du ha det helt blondt er nok en frisør å anbefale. Det koster litt, men håret vil nok v're takknemmelig Anonymous poster hash: d27d0...30a
Saraby Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Det fungerer generelt dårlig og bare ta en bleking på håret enten du gjør det hjemme eller hos frisør. Frisøren legger som regel en fargekorrigering over blekingen for å få vekk det gule, som oppstår uansett hvor du bleker det. Jeg gjør alt av farging og bleking selv, fordi jeg aldri har fått resultatet jeg ønsker av frisør, men når man gjør det hjemme så må man være obs på at det ikke bare holder å bleke det for å få det fint og at man gjerne må gjennom flere prosesser over litt tid. Det samme gjelder jo egentlig hos frisør også, men det kommer jo helt ann på hva slags utgangspunkt du har. Den fargen du har nå, er den naturlig eller er det farget? Jeg har farget hår, så når jeg vil bli lys (uten gulskjær og oransjerøde farger ) må jeg bleke det 2-3 ganger først - dette gjør jeg gjerne over noen dager, selvom det er anbefalt at man venter 1-2 uker mellom hver bleking. Så farger jeg håret med en askeblond lysfarge og da er håret fint. Er det naturlig farge du har på håret ditt, vil jeg tro det holder med å bleke det kun en gang før du farger det med lysfarge. Det ser du lett ann selv (En lysfarge fungerer helt fint på gult hår, men ikke oransje).
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Frisør koster nok alt fra 500 lappen til over 1000 lappen, men derimot slipper du mest sansynlig å se ut som ei gulrot Dersom du likevel prøver å bleike det hjemme anbefaler jeg at du skaffer en shampo mot gulskjær, det har funka bra på meg i alle fall. Mitt ble gult/oransj etter hjemmebleiking, men en slik shampo gjorde underverker. Vet ikke om du får kjøpt brukbare slike i vanlig butikk, men regner med du får hos frisør. Uansett, vil du ha det helt blondt er nok en frisør å anbefale. Det koster litt, men håret vil nok v're takknemmelig Anonymous poster hash: d27d0...30a ja, jeg tror jeg går for frisør altså. Jeg gjorde det selv hjemme da jeg var sånn ca 18 år.. Men da brydde jeg meg ikke noe særlig om det kom til å se jævlig ut xD men nå, vil jeg helst dra til en proff frisør Skal spare penger til det, så gjør det mest sannsynlig i september.. men tar man ettervekst hos frisør også, eller kan man gjøre det selv hjemme? Ts Anonymous poster hash: 38513...1f8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Det fungerer generelt dårlig og bare ta en bleking på håret enten du gjør det hjemme eller hos frisør. Frisøren legger som regel en fargekorrigering over blekingen for å få vekk det gule, som oppstår uansett hvor du bleker det. Jeg gjør alt av farging og bleking selv, fordi jeg aldri har fått resultatet jeg ønsker av frisør, men når man gjør det hjemme så må man være obs på at det ikke bare holder å bleke det for å få det fint og at man gjerne må gjennom flere prosesser over litt tid. Det samme gjelder jo egentlig hos frisør også, men det kommer jo helt ann på hva slags utgangspunkt du har. Den fargen du har nå, er den naturlig eller er det farget? Jeg har farget hår, så når jeg vil bli lys (uten gulskjær og oransjerøde farger ) må jeg bleke det 2-3 ganger først - dette gjør jeg gjerne over noen dager, selvom det er anbefalt at man venter 1-2 uker mellom hver bleking. Så farger jeg håret med en askeblond lysfarge og da er håret fint. Er det naturlig farge du har på håret ditt, vil jeg tro det holder med å bleke det kun en gang før du farger det med lysfarge. Det ser du lett ann selv (En lysfarge fungerer helt fint på gult hår, men ikke oransje). jeg har naturlig askeblondt/kommuneblondt nå. Med litt rødskjær i et bestemt lys som jeg skrev i første innlegg.. Jeg gjorde det selv for noen år siden.. og da husker jeg at jeg gjorde det kanskje 2-3 ganger.. Den første gangen ble det jo lyst, men ble jo såklart litt gulskjær i det. Jeg husker jeg kjøpte lillasjampo, det funka det. (Men jeg farga det ikke i en askeblond farge da som du sier. Jeg vil ha det lyst/platina.) Så jeg har jo litt erfaring, er bare det at jeg er redd for at det går rett vest uansett.. haha. og frisør er liksom litt "tryggere". De vet hva de gjør, og de kan gi meg råd og tips. Ts Anonymous poster hash: 38513...1f8
Saraby Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 jeg har naturlig askeblondt/kommuneblondt nå. Med litt rødskjær i et bestemt lys som jeg skrev i første innlegg.. Jeg gjorde det selv for noen år siden.. og da husker jeg at jeg gjorde det kanskje 2-3 ganger.. Den første gangen ble det jo lyst, men ble jo såklart litt gulskjær i det. Jeg husker jeg kjøpte lillasjampo, det funka det. (Men jeg farga det ikke i en askeblond farge da som du sier. Jeg vil ha det lyst/platina.) Så jeg har jo litt erfaring, er bare det at jeg er redd for at det går rett vest uansett.. haha. og frisør er liksom litt "tryggere". De vet hva de gjør, og de kan gi meg råd og tips. Ts Anonymous poster hash: 38513...1f8 Som jeg skriver så er det vanskelig å unngå gulskjær hvis du kun bleker det. Du må legge en fargekorrigering over, noe en frisør også gjør
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Som jeg skriver så er det vanskelig å unngå gulskjær hvis du kun bleker det. Du må legge en fargekorrigering over, noe en frisør også gjør okei, jeg skjønner. Takk for svar! ts Anonymous poster hash: 38513...1f8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Det er helt naturlig at håret blir orange/rødt/gult når du bleker det. Hårfarge ligger på en skala fra level 1 til level 10, der level 1 er helt sort og level 10 er lyseste blond. Når du bleker håret beveger du deg på denne skalaen, og samtidig kommer de underliggende pigmentene frem. Om du starter med veldig mørkt hår, si level 1-3, så kommer du ikke til å løfte håret hele veien til level 9-10 på en runde bleking, men du kommer kanskje til å ende opp på level 5 eller 6. En med level 5 hår har lyst brunt hår, men det underliggende pigmentet er knall orange. Derfor ser håret knall orange ut når du bleker det. Når dette skjer er du nødt til å bleke mer (men det er lurt å vente en stund mellom hver runde bleking). Det kan ta 2-3 runder bleking før du når resultatet, men mange får panikk når de ser at håret har blitt orange og så farger de det mørkt igjen og gir opp, selv om de egentlig var på rett vei. Det er fint mulig å bleke håret hjemme. Jeg har hvitblondt hår og jeg har gjort det hjemme. Men om man ikke har mye erfaring og har lyst på et garantert fint resultat er det best å gå til frisøren! Anonymous poster hash: 30f15...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå