AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 For ca. et halvt år siden begynte jeg å bruke mitt nye fine Hardanger-bestikk. Vasker det i oppvaskmaskin, som jeg ikke har hatt noen problemer med og bruker vanlig oppvaskmiddel (OMO Sun Alt-i-1). Nå har flere av knivene begynt å ruste! Det er ganske store rustflekker på selve bladet. Har noen av dere tips til hva jeg kan gjøre? Kan jeg reklamere på dette? Hva skyldes det og hvordan kan jeg eventuelt få det bort? Anonymous poster hash: fcfd8...e5b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Hva er det laget av? Anonymous poster hash: b26f2...cd7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Du kanngå i butikken og vise det frem. En fordel ommdunklarer å finne kvittering, kontoutskrift el. Sannsynligvis får du samme beskjed som jeg fikk, fjerne alle matrester før du putter i oppvaskmaskinen, ikke la det stå og tørke i oppvawkmaskinen men ta alt bestikket ut før maskinen er kald og la det stå og lufttørke eller tørke det med håndkle. Det de sa jeg skulle gjøre med der hvor det er flekker er å kjøpe stålrens og gni over. Denne beskjeden fikk jeg for mange år siden og etter dette er bestikket helt fint. Og jeg har ekstremt mye Hardangerbestikk, og Tuppervarekniver. Jeg antar at du har skrevet feil når du skriver OMO til oppvasken? OMO er ok til klær men ikke til oppvask.Anonymous poster hash: f6b18...893
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Hva er det laget av? Anonymous poster hash: b26f2...cd7 Norsk stålbestikk av god kvallitet. Men hun kannjo ha fått feilvare.Anonymous poster hash: f6b18...893
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Rusten kommer ikke fra andre ting i maskinen da? Det er jo egentlig rustfritt stål. Mitt har aldri rustet, selv ikke de to årene det stadig lå fuktig etter håndoppvask. Du kan jo spørre Hardanger bestikk direkte på Facebook også Anonymous poster hash: e222d...c44
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Takk for svar, dere! Jeg skal kontakte Hardanger Bestikk og høre med dem. Hvis de ikke har noen andre råd, får jeg håndtørke dem etter hver vask (selv om det er veldig kjedelig). Og jeg mente selvfølgelig Sun, ikke OMO. Må ha tenkt på klesvasken mens jeg skrev innlegget Anonymous poster hash: fcfd8...e5b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Du kan vel bruke stålull, det bruker jeg på mitt biffbestikk som skal være rustfritt stål men som tydeligvis ikke er helt rustfritt allikevel. Anonymous poster hash: b26f2...cd7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Du kan vel bruke stålull, det bruker jeg på mitt biffbestikk som skal være rustfritt stål men som tydeligvis ikke er helt rustfritt allikevel. Anonymous poster hash: b26f2...cd7 Stålull er for sterke saker. Best er stålrens eller til nød Jif, fikk jeg beskjed om.Anonymous poster hash: f6b18...893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå