Gjest jepp Skrevet 1. juli 2004 #1 Del Skrevet 1. juli 2004 Hadde en gang en diskusjon med en bekjennt omkring Gud og Djevelen. Han sa da noe som fikk meg til å tenke litt: så mye elendighet som det er her på jorden, tror jeg mere på at djevelen eksisterer, enn at Gud gjør det! Hva mener du?? Har tanken noen gang streifet deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 1. juli 2004 #2 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvordan kan en tro på det onde uten å tro på det gode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 1. juli 2004 #3 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg tror at djevelen er en lettvindt unnskyldning. Noe å legge skylden på når man gjør noe galt, eller noe går galt. Så jeg tror ikke på djevelen. Jeg tror vi mennesker burde ta litt mer ansvar for våre egne handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2004 #4 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg tror at djevelen er en lettvindt unnskyldning. Noe å legge skylden på når man gjør noe galt, eller noe går galt. Så jeg tror ikke på djevelen. Jeg tror vi mennesker burde ta litt mer ansvar for våre egne handlinger. Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deci Skrevet 5. juli 2004 #5 Del Skrevet 5. juli 2004 Svært enig med Madley :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. juli 2004 #6 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg synes det er interessant det der med djevelen og satanistene. For hvis man forkaster Gud hvordan kan man tro på djevelen? Djevelen er da en kristen/religøs "oppfinnelse", og hvis man forkaster kristendommen blir det rart å si at djevelen eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 5. juli 2004 #7 Del Skrevet 5. juli 2004 Hvordan kan en tro på det onde uten å tro på det gode? Og da ender vi opp som vist over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #8 Del Skrevet 5. juli 2004 Trur djevelen finst, sjølv om det ikkje skal brukast som noko unnskulding. Mennesket har stadig fri vilje og bestemmer sjølv over sine handlingar. Men det er gjerne så mykje enklare å ikkje gjera det rette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 6. juli 2004 #9 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg tror verken gud eller djevelen finnes.. tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juli 2004 #10 Del Skrevet 6. juli 2004 Tror ikke på noen av delene.. Tror det onde som skjer, skjer pgr av valg vi mennesker tar. Alle har vel det i seg at de kan være onde om de går inn for det, men de fleste har vel vett nok til å velge å ikke være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 6. juli 2004 #11 Del Skrevet 6. juli 2004 Hvordan kan en tro på det onde uten å tro på det gode? Ja, ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. juli 2004 #12 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg tror ikke på neon av dem, men tror ikke det er muli gå utelukke det ene til fordel for det andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 6. juli 2004 #13 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg tror at djevelen er en lettvindt unnskyldning. Noe å legge skylden på når man gjør noe galt, eller noe går galt. Så jeg tror ikke på djevelen. Jeg tror vi mennesker burde ta litt mer ansvar for våre egne handlinger. Jepp, djevelen er en like lettvindt løsning som gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. juli 2004 #14 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg tror ikke på neon av dem' date=' men tror ikke det er muli gå utelukke det ene til fordel for det andre... [/quote'] helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. juli 2004 #15 Del Skrevet 6. juli 2004 Jepp, djevelen er en like lettvindt løsning som gud. nemlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 6. juli 2004 #16 Del Skrevet 6. juli 2004 Noen lettvint løsning er det ikke, dere! Kanskje noen overgla´-hoppsasa-kristne påstår det, men slik er det ikke for alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jepp.. Skrevet 11. juli 2004 #17 Del Skrevet 11. juli 2004 Er det sånn at noen mennesker er født onde da?? Og i så fall, hva er vitsen med onde mennesker?? Så vi andre skal bli mer oppmerksom på det gode, og vise mer omsorg for hverandre?? Hva tror du?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 11. juli 2004 #18 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg tror ingen mennesker er født onde. Men noen ender opp med å fremstå som onde pga deres fremtreden. Og noen blir mer eller mindre onde pga hendelser og situasjoner i livet sitt. Jeg tror på at mennesket blir formet av sine omgivelse, og mennesket er med på å forme sine omgivelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-X Skrevet 16. juli 2004 #19 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg tror hverken på Gud eller Djevelen. Jeg tror det bare er symboler på det gode og det onde som finnes i alle mennesker. Man velger selv om man utfører de gode eller de dårlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*jessie* Skrevet 22. juli 2004 #20 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg tror hverken på Gud eller Djevelen. Jeg tror det bare er symboler på det gode og det onde som finnes i alle mennesker. Man velger selv om man utfører de gode eller de dårlige. Jeg har ganske lik oppfattning som Miss-X her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå