Gjest Jon Are Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Egentlig burde jeg vært glad og fornøyd over å endelig ha fått det livet jeg ønsker. Rusfri og med kjæreste, men ettersom dagene går, ser jeg at det er mye tomhet i dette livet også. Fine dager, dårlige dager med usikkerhet og dager som går i ett. Koselig og fint og ganske så tomt. Vet ikke hva som går av meg, men i en alder av snart 40 år, ser jeg at det ikke finnes noe paradis blant "vanlige" folk heller.J Jeg er flink til å ta vare på hobbyer og holder på å gjøre meg klar til å jobbe litt etterhvert. Ingenting av dette gir meg noen glede. Jeg går som en zoombie gjennom dagene. Smiler og later som om alt er bra. sannheten er at jeg først nå har innsett hvor lite betydning alt dette har. Javisst er det bra med en kjæreste som sier hun elsker meg, men jeg vet nå at kjærlighet er en ganske så flyktig ting. Kan forsvinne like fort som den kom. Ja, det er fint å holde på med hobbyer, men har gjort det så lenge at det gir meg ikke noen voldsom glede lengre. Ser fram til å jobbe litt, men det gir meg heller ikke noe sann lykke. Vet ikke hva jeg vil med dette, men lurer på om andre også har det slik? En vandring gjennom et gjennomsnittlig liv , hva gir det deg ? med hilsen fra: Jon Are
debattanten Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Jeg føler jeg lever i et slags paradis. Er samtidig en haug med tragedier om dagen i livet mitt som er noe av det sprøeste jeg har vært med på, men det er utenforstående ting som jeg ikke kan kontrollere har jeg funnet ut. Livet er fullt av gleder, ting å gjøre og oppdage for min del
Djungelvrål Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Velkommen til det virkelige liv. Lykke er bare ørsmå glimt på livets vei..... Ingen er superlykkelige hele tiden, men de fleste bør være tilfredse med å bo i dette rike og flotte landet.
Doge Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Paradis finnes, men det er ikke alltid et spesifikt, varig sted, og lykken kommer i små doser. Jeg føler lykke f.eks når jeg får besøk av nabopusen og han ligger på brystet mitt og maler, eller når jeg hører en sang jeg syns er fin, eller når jeg er ute i naturen. Livet hadde vært kjedelig om vi gikk rundt og var overlykkelige hele tiden. 1
Tabris Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Hvordan definerer du "paradis"? Jeg er kjempefornøyd med livet. Det betyr IKKE at jeg danser i gatene og synger "Sound of music" hver dag, ei heller lever jeg på noen rosa sky. Jeg har mine tårer, dårlige dager, vonde tanker og bekymringer som alle andre. Men jeg synes det er viktig å ha perspektiv på ting, og se alt man faktisk har, og hvor mye dette er i forhold til de fleste verdens mennesker som ikke har en brøkdel av det en gang. Det handler om hverdagslykke. Jeg er ikke fan av ordtaket "livet er en fest" og selv om jeg selvsagt gleder meg til høytider og merkedager, så er det ikke dette jeg lever for mens hverdagene bare passerer uten at jeg er dem bevisst. Slik jeg ser det så er det hverdager vi har mest av, derfor anser jeg det som svært viktig å finne glede i og sette pris på de hverdagslige ting. Det er da livet blir bra, tenker jeg. 1
Surriball Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Ryddet for innlegg skrevet på engelsk. Stjernesol, mod.
Gjest Merida Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Har flere ganger opplevd "paradis", altså stunder der jeg er overlykkelig. Feks etter en lang dag ute med båt, og på vei hjem er det solnedgang og alt er bare så vakkert. Om hobbyene dine ikke gir deg noen glede bør du kanskje finne andre hobbyer. Fysisk jobbing (UTE i frisk luft) , spesielt sammen med andre en har en god tone med,gjør en også lykkelig. Etter å ha jobbet hardt, for så å kunne sette seg ned og slappe av, kose seg med mørk sjokolade, chips og øl/vin. DET er deilig det "Paradis" på jord kommer ikke til dem som venter på det, men den som tar seg bryet med å oppleve livet.
Gjest Kaffelattn Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Egentlig burde jeg vært glad og fornøyd over å endelig ha fått det livet jeg ønsker. Rusfri og med kjæreste, men ettersom dagene går, ser jeg at det er mye tomhet i dette livet også. Fine dager, dårlige dager med usikkerhet og dager som går i ett. Koselig og fint og ganske så tomt. Vet ikke hva som går av meg, men i en alder av snart 40 år, ser jeg at det ikke finnes noe paradis blant "vanlige" folk heller.J Jeg er flink til å ta vare på hobbyer og holder på å gjøre meg klar til å jobbe litt etterhvert. Ingenting av dette gir meg noen glede. Jeg går som en zoombie gjennom dagene. Smiler og later som om alt er bra. sannheten er at jeg først nå har innsett hvor lite betydning alt dette har. Javisst er det bra med en kjæreste som sier hun elsker meg, men jeg vet nå at kjærlighet er en ganske så flyktig ting. Kan forsvinne like fort som den kom. Ja, det er fint å holde på med hobbyer, men har gjort det så lenge at det gir meg ikke noen voldsom glede lengre. Ser fram til å jobbe litt, men det gir meg heller ikke noe sann lykke. Vet ikke hva jeg vil med dette, men lurer på om andre også har det slik? En vandring gjennom et gjennomsnittlig liv , hva gir det deg ? med hilsen fra: Jon Are 1. Hva mener du alternativene er? 2. Hvem definerer ens liv til "gjennomsnitt" og hvorfor?
Gjest Jon Are Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 1. Hva mener du alternativene er? 2. Hvem definerer ens liv til "gjennomsnitt" og hvorfor? Jeg er klar over at lykken ikke er konstant. Alternativer finnes ikke. Er vel bare å fortsette på samme vei. Innse at ingenting her kan gi en sann lykke. Før trodde jeg kjærligheten kunne det, muligens hobbyer, naturen, litteraturen (men der er det bare søkende mennesker som leter etter mening i livet slik som meg)Nå vet jeg bedre.Alt er flyktig og usikkert her. Kjærligheten, helsen og livet. Eksistensiell tomhet, er vel det jeg føler. Gjennomsnittlig liv ser jeg på som et liv uten dybde (som mitt eget) Jobb, barn , familie og ingenting som gir mening utover dette. Fint og koselig, men samtidig tomt. Uten at jeg har noen rett til å definere "gjennomsnittlig" Overrasket over at noen her er istand til å føle at de lever i et "paradis" tidvis:-) Med hilsen fra: Jon Are
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 VIrker som du overtenker så mye at du gjør deg selv ulykkelig. Hva legger du i sann lykke og fullt liv? Jeg tror du higer etter noe som ikke finnes. Min filosofi er at jeg skal leve her og nå og fylle livet mitt med gode mennesker og aktiviteter som gjør meg glad. Er det tomt? Hvem skal bestemme at det er tomt? Anonymous poster hash: 600ef...7ff 1
Gjest Kaffelattn Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 (endret) Paradis for andre betyr ikke paradis for deg. Kan hende du bør se Woody Allen filmer: de handler ofte om tomhet og at man må fylle livet sitt med noe. Hva dette "noe" er må du finne ut av. Endret 13. august 2014 av Kaffelattn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå