AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Jeg er fadder for nye studenter som begynner på universitetet i høst. På søndag hadde vi et lite "kurs" for fadderne, om hvordan vi skal takle media, hvordan de vanlige menneskene som bor i byen og turistene ser på oss, rus, førstehjelp, møte med politiet og sånt, slik at flest folk skal få en positiv opplevelse av fadderuken. Men det var en foredragsholder som sa i en seriøs tone: "Pass på hverandre slik at jenter ikke blir voldtatt - eller gutter, siden det også noen ganger oppstår," også fniste noen mennesker i salen! Jeg kikket litt stygt på de. Og i går var vi ute med de nye fadderbarna og vi sto utenfor et utested. Jeg husker ikke hva som ble sagt, men noen vitset om voldtekt og noen lo. Jeg sa det ikke var kult, og de sluttet. Jeg blir litt sjokkert av folk. At de våger å le av voldtekt blant en haug av ukjente mennesker! Jeg har ikke opplevd at kun faddere/fadderbarn vitser med det, men også en godt voksen professor i en forelesning. Hva faen feiler folk?! Vitser om voldtekt er ikke morsomt! Hvordan få det inn i hodene på folk? Anonymous poster hash: a4dfd...322 14
YoyoMa Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 (endret) Jeg ler stadig vekk av vitser om voldtekt. Det finnes langt grovere ting enn voldtekt det vitses om. https://www.youtube.com/watch?v=LLWlBgj0uOc Endret 12. august 2014 av YoyoMa 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Folk ler ofte når de er nervøse eller ukomfortable, og de fleste synes vel at temaet voldtekt er noe ukomfortabelt. Ikke legg så mye i det. Anonymous poster hash: ce9c3...fe9 9
flinkeceline Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Smakløst. Totalt smakløst. Folk som fleiper om voldtekt og slike saker kan ikke være riktig gode i hodet. Det finnes en tid og et sted for slike ting og det er ikke blant ukjente mennesker. 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Visste dere at forskning viser at 50 % synes voldtekt ikke er bra? Anonymous poster hash: ed3be...b14 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Jeg synes vitser om det meste kan være morsomt, og jeg har som hovedregel at alt er greit å spøke med selv om jeg nødvendigvis ikke ler av det selv Voldtektsvits: Visste du at 5 av 6 som har opplevd gruppevoldtekt syntes at det var en positiv opplevelse.
Chanchan Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Helt latterlig at folk faktisk får seg til å vitse og le av sånt offentlig. Jeg synes det er ekkelt om det så skjer privat, men ute blant andre mennesker vet man faktisk ikke hva folk har opplevd. Når det er så mange kvinner og menn i Norge som blir utsatt for seksuelle overgrep, og det fortsatt er folk som mener at et kort skjørt er skyld i voldtekt, er det virkelig ikke noe man fleiper om. 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Voldtektsvits: Visste du at 5 av 6 som har opplevd gruppevoldtekt syntes at det var en positiv opplevelse. Jeg tok den ikke. - TS. Anonymous poster hash: a4dfd...322 1
Gjest Ingaborga Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Jeg tok den ikke. - TS.Anonymous poster hash: a4dfd...322 De fem av seks var de som voldtok den sjette.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 De fem av seks var de som voldtok den sjette. Det skjønte jeg jo, men jeg tok ikke vitsen. - TS. Anonymous poster hash: a4dfd...322 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 En del mennesker ler når de er ukomfortable. Det hadde vært interessant om de ikke hadde fnist dersom det ikke ble nevnt at gutter også blir voldtatt. Det er tross alt en ting som mange anser som morsomt. Anonymous poster hash: 1b266...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Det hadde vært interessant om de ikke hadde fnist dersom det ikke ble nevnt at gutter også blir voldtatt. Det er tross alt en ting som mange anser som morsomt. Anonymous poster hash: 1b266...7a7 Det var akkurat det de gjorde. Kommentaren om at gutter også blir voldtatt kom noen øyeblikk senere. DA fniste de. Flesteparten var jenter, tror jeg. Jeg har aldri blitt voldtatt selv, men jeg vet at hvordan folk takler en slik opplevelse varierer. Man har ikke peiling på hva folk rundt seg har opplevd i livet sitt eller hvordan de takler det de har opplevd. Derfor skal ikke folk vitse om voldtekt i en forelesningssal på 200 mennesker eller til en liten gjeng på 4 uten at man er 100% sikker om at de andre som hører på har lik "humor". - TS. Anonymous poster hash: a4dfd...322 3
Chanchan Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 "To all those who don’t think the rape joke was a problem, or rape jokes are a problem. I get it, you’re a decent guy. I can even believe it. You’ve never raped anybody. You would NEVER rape anybody. You’re upset that all these feminists are trying to accuse you of doing something or connect you to doing something that, as far as you’re concerned, you’ve never done and would never condone. And they’ve told you about triggers, and PTSD, and how one in six women is a survivor, and you get it. You do. But you can’t let every time someone gets all upset get in the way of you having a good time, right? So fine. If all those arguments aren’t going anything for you, let me tell you this. And I tell you this because I genuinely believe you mean it when you say you don’t want to hurt anybody, and you don’t see the harm, and that it’s important to you to do your best to be a decent and good person. And I genuinely believe you when you say you would never associate with a rapist and you think rape really is a very bad thing. Because this is why I refuse to take rape jokes sitting down- 6% of college age men, slightly over 1 in 20, will admit to raping someone in anonymous surveys, as long as the word “rape” isn’t used in the description of the act. 6% of Penny Arcade’s target demographic will admit to actually being rapists when asked. A lot of people accuse feminists of thinking that all men are rapists. That’s not true. But do you know who think all men are rapists? Rapists do. They really do. In psychological study, the profiling, the studies, it comes out again and again. Virtually all rapists genuinely believe that all men rape, and other men just keep it hushed up better. And more, these people who really are rapists are constantly reaffirmed in their belief about the rest of mankind being rapists like them by things like rape jokes, that dismiss and normalize the idea of rape. If one in twenty guys is a real and true rapist, and you have any amount of social activity with other guys like yourself, really cool guy, then it is almost a statistical certainty that one time hanging out with friends and their friends, playing Halo with a bunch of guys online, in a WoW guild, or elsewhere, you were talking to a rapist. Not your fault. You can’t tell a rapist apart any better than anyone else can. It’s not like they announce themselves. But, here’s the thing. It’s very likely that in some of these interactions with these guys, at some point or another someone told a rape joke. You, decent guy that you are, understood that they didn’t mean it, and it was just a joke. And so you laughed. And, decent guy who would never condone rape, who would step in and stop rape if he saw it, who understands that rape is awful and wrong and bad, when you laughed? That rapist who was in the group with you, that rapist thought that you were on his side. That rapist knew that you were a rapist like him. And he felt validated, and he felt he was among his comrades. You. The rapist’s comrade. And if that doesn’t make you feel sick to your stomach, if that doesn’t make you want to throw up, if that doesn’t disturb you or bother you or make you feel like maybe you should at least consider not participating in that kind of humor anymore… Well, maybe you aren’t as opposed to rapists as you claim." Hentet fra et kommentarfelt på Shakesville.com. Dette er så utrolig bra sagt, og bør leses av alle som synes det er greit å vitse om voldtekt. 13
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 De fleste mener pedofili ikke er morsomt. At noen likevel syntes voldtekt er morsomt henger ikke på greip.Anonymous poster hash: 38ea8...04a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Smakløst. Totalt smakløst. Folk som fleiper om voldtekt og slike saker kan ikke være riktig gode i hodet. Det finnes en tid og et sted for slike ting og det er ikke blant ukjente mennesker. Helt latterlig at folk faktisk får seg til å vitse og le av sånt offentlig. Jeg synes det er ekkelt om det så skjer privat, men ute blant andre mennesker vet man faktisk ikke hva folk har opplevd. Når det er så mange kvinner og menn i Norge som blir utsatt for seksuelle overgrep, og det fortsatt er folk som mener at et kort skjørt er skyld i voldtekt, er det virkelig ikke noe man fleiper om. Helt enig med dere! Det er helt uforsvarlig å vitse om noe så alvorlig, særlig ute blant fremmede mennesker! Jeg forstår virkelig ikke hva som foregår i enkeltes hoder. Man aner ikke hva folk rundt seg har opplevd, også vitser man om noe av det verste som kan skje et menneske. Igjen; helt uforsvarlig Anonymous poster hash: ccfc6...95c 1
Gjest Gunfreak Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 De fleste mener pedofili ikke er morsomt. At noen likevel syntes voldtekt er morsomt henger ikke på greip.Anonymous poster hash: 38ea8...04a Finnes mange gode pedofil vister. 99% av vitser om katolske prester er jo pedofil vitser. 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Jeg tok den ikke. - TS. Anonymous poster hash: a4dfd...322 Du tok den, men du syntes ikke den var morsom, og det er helt greit.
Alina X Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Er voldtektsvitser verre enn vitser om feks hudfarve,drap,kriger osv? 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 dette er typisk guttehumor som kan komme frem på fester og sånt, men ute blant øvrigheten er det totale vanvidd, helt uhørt. som ts er jeg rystet over oppførselen til enkelte der ute. Anonymous poster hash: f0826...536
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 Er voldtektsvitser verre enn vitser om feks hudfarve,drap,kriger osv? Ja, det vil jeg absolutt si! Å være født en viss hudfarve gir ikke grusomme fysiske og psykiske smerter. Når man tuller med hudfarver bygger man vitser på stereotypier, noe som selvsagt kan være sårende for noen, men å sammenligne det og å vitse om voldtekt synes jeg ikke går an. Å tulle om krig og drap er litt annerledes, det er nok lettere å sammenligne med voldtektsvitser. Anonymous poster hash: ccfc6...95c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå