AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Jeg er fadder for nye studenter som begynner på universitetet i høst. På søndag hadde vi et lite "kurs" for fadderne, om hvordan vi skal takle media, hvordan de vanlige menneskene som bor i byen og turistene ser på oss, rus, førstehjelp, møte med politiet og sånt, slik at flest folk skal få en positiv opplevelse av fadderuken. Men det var en foredragsholder som sa i en seriøs tone: "Pass på hverandre slik at jenter ikke blir voldtatt - eller gutter, siden det også noen ganger oppstår," også fniste noen mennesker i salen! Jeg kikket litt stygt på de. Og i går var vi ute med de nye fadderbarna og vi sto utenfor et utested. Jeg husker ikke hva som ble sagt, men noen vitset om voldtekt og noen lo. Jeg sa det ikke var kult, og de sluttet. Jeg blir litt sjokkert av folk. At de våger å le av voldtekt blant en haug av ukjente mennesker! Jeg har ikke opplevd at kun faddere/fadderbarn vitser med det, men også en godt voksen professor i en forelesning. Hva faen feiler folk?! Vitser om voldtekt er ikke morsomt! Hvordan få det inn i hodene på folk? Anonymous poster hash: a4dfd...322 14
YoyoMa Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 (endret) Jeg ler stadig vekk av vitser om voldtekt. Det finnes langt grovere ting enn voldtekt det vitses om. https://www.youtube.com/watch?v=LLWlBgj0uOc Endret 12. august 2014 av YoyoMa 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Folk ler ofte når de er nervøse eller ukomfortable, og de fleste synes vel at temaet voldtekt er noe ukomfortabelt. Ikke legg så mye i det. Anonymous poster hash: ce9c3...fe9 9
flinkeceline Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Smakløst. Totalt smakløst. Folk som fleiper om voldtekt og slike saker kan ikke være riktig gode i hodet. Det finnes en tid og et sted for slike ting og det er ikke blant ukjente mennesker. 8