AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Noen som har prøvd å lage hvit sjokoladekake og hatt konditorfarge i? Hvordan ble det? Med tanke på at hvit sjokolade er litt gulaktig. Ble det bra? Hadde du konditorfarge i bunnen eller kremen? Har lyst å bake en sjokoladekake med grønn eller blå bunn av hvit sjokolade og ha brun sjokolade som krem oppå. Eller motsatt. Er det godt?Anonymous poster hash: af4b7...a6e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Jeg dryppet litt konsentrert solbærsaft i sjokoladeglasur av hvit sjokolade. Det ble en kraftig lillafarge på glasuren. Bunnen gjorde jeg ikke noe med. Vil ikke anbefale konditorfarge forresten, den smaker bittert om man bruker for mye og den er ikke spesielt kraftig Må ha i relativt mye for å sette farge på maten. Matfarge fra hobbybutikk er mye, mye bedre. Anonymous poster hash: 844fb...c8f
Kvist Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Kan du ikke bare lage en lys/hvit kakebunn uten sjokolade, farge den med geléfarge (den flytende norske konditorfargen er altfor svak) og så bruke sjokoladekrem på. I en bakt kakebunn vil jo hvit sjokolade bli omtrent borte. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Her jeg bor selger de god matfarge i bokhandelen og på jernia. Anonymous poster hash: 844fb...c8f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Wilton konditorfarge skal være kraftig, men takk for svar. Smaker ikke hvit sjokoladebunn hvit sjokolade? Aldri smakt. Finnes mange oppskrifter så skulle tru at det er smak på det. TS Anonymous poster hash: af4b7...a6e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Wilton konditorfarge skal være kraftig, men takk for svar. Smaker ikke hvit sjokoladebunn hvit sjokolade? Aldri smakt. Finnes mange oppskrifter så skulle tru at det er smak på det. TSAnonymous poster hash: af4b7...a6e Jeg har brukt wilton blå farge i hvit sjokolade glasur. Funket helt fint det! Smakte ikke bittert eller noe heller.Anonymous poster hash: 2b4dc...82e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Har nå baket hvit sjokoladebunn og hadde vanlig billig konditorfarge fra Rema (bare en prøvekake) og det gikk helt supert! Hadde en del konditorfarge i og kjenner ikke smaken. Spiser her og nå! Så det gikk an Bunnen er kjempe god, mye bedre enn vanlig kakebunn. TSAnonymous poster hash: af4b7...a6e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 De konditorfargene fra butikken er jo både stygge og dårlige:/ Men bra det funket for deg:) Til en annen gang vil jeg anbefale pastafarger! De er dødsbra, og holder lenge siden de er så drøye i bruk. Bruker alltid det i glasurer. Blir kjempefint! Anonymous poster hash: 79799...a67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå