AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Er det så forbanna vanskelig å svare noe annet enn "var grei den" når jeg lager middag til mannen? Er han hos andre å spiser skryter han over maten, men er det jeg som slaver på kjøkkenet får jeg ingenting annet enn en dum setning om at det var greit. og han liker det han får, det ser jeg jo på mengden han spiser. Får han noe han ikke liker sier han det, så jeg vet godt hva som ikke faller i smak. I dag lagte jeg noe jeg vet han liker ekstra godt, men svaret var som alltid: det var greit. Jeg forventer ikke å bli rost opp i skyene, men jeg blir så forbanna! Måtte bare få det ut...Anonymous poster hash: da82b...b74 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Så si det til han da. Og spark han i ræva. Anonymous poster hash: eaaf8...1ec
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Har sagt det sikkert 100 ganger. Senest i dag, han reiste seg og gikk fra bordet. Så si det til han da. Og spark han i ræva.Anonymous poster hash: eaaf8...1ec Anonymous poster hash: da82b...b74
Gjest brutal_mann Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 kanskje maten du lager bare er grei? 3
Gjest Coolaid Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Kanskje den ikke smakte så bra ? Glemte å ha i noe som setter smak ? Av og til er jeg hos mennesker i besøk, hvor de simpelt hen ikke klarer å lage mat som smaker noe. De lager pizza uten smak, de lager reinsdyrsgryte uten smak. Og det er ikke bare jeg som reagerer. Noen ganger sitter folk å heller salt og pepper på ting.... Jeg mener at folk må prøve å smake til gode opplevelser, ikke bare følge oppskrifter...nåja det var et sidespor. Sorry.... Kanskje mannen din bare var i dårlig humør i dag ?
makkapakka Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 slitsomt hvis jeg måtte fortelle hver dag at maten var god eller ikke. 1
Silfen Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 slitsomt hvis jeg måtte fortelle hver dag at maten var god eller ikke. Slitsomt, really? Er det SLITSOMT å si, takk for maten, det var veldig godt. Jaggu, da må jo du ligge strak ut store deler av døgnet, om DET er slitsomt. 15
Gjest iGirl Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 hva forventer du da TS? Stående applaus etter hver middag? 2
Gjest Coolaid Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Kan godt forstå hva ts mener. Jeg lager selv all mat hjemme hos oss. Jeg lager mat med hjerte og ønsker å glede andre. Syns da jeg fortjener en ærlig tilbakemelding og ikke minst en takk for maten.
inlovewith Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Slapt av mannen din. Tar ikke mye energi og si noe annet "den var grei". Har vel bare blitt en (u)vane for han da? 1
Apehjerne Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 kanskje maten du lager bare er grei? What he said
skruf Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Forstår godt at Ts er lei av at mannen ikke sier at maten var god (hvis den er god såklart da!). Den var grei liksom....... Er jo vanlig høflighet å si at det smakte godt, trenger ikke å lovprise og hylle maten og kokken, men bare enkelt og greit "takk for maten, det var godt".
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Hvor er han fra, TS? Hvis han hadde vært litt dannet og høflig hadde han ikke snakket slik. Jeg synes nesten det er det som å si "Jo jo. Var ikke særlig drittsmak på detta her, nei"... Anonymous poster hash: 195be...84c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Lær deg og lage mat.Anonymous poster hash: 07dbe...722 1
Mrs Smith Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Så gi blaffen i å lage middag da. Eller lag en jævla svær gryte med lapskaus så har dere middag hele uka, bare å varme opp null stress!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Lær deg og lage mat.Anonymous poster hash: 07dbe...722 Lær deg å skrive. Anonymous poster hash: 6c668...c76 6
flinkeceline Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Jeg synes et "greit" er mere å forvente, spesielt når du lager noe han liker ekstra godt. Synes det er sløvt gjort av mannen din.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Lær deg å skrive.Anonymous poster hash: 6c668...c76 Kan ihvertfall lage mat http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>Anonymous poster hash: 07dbe...722
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 TS her. Litt forskjellige svar ser jeg, men godt å vite det finnes noen andre også der ute som ville blitt oppgitt av å aldri få noen ordentlig tilbakemelding eller bli vist litt takknemlighet etter å ha brukt tid på å lage en god middag. Mannen min sier alltid takk for maten. Det gjør han. Men med mindre han ikke likte maten (da sier han det i klartekst) så får jeg ikke rare responsen om jeg spør hva han syns. Nå skal ikke jeg påberope meg å være noen mesterkokk, men jeg har fått høre fra andre at jeg ikke er dårlig heller. Og jeg ser jo når han liker det, ettersom han ofte spiser mer av det han syns er godt enn det han ikke liker. Derfor fatter jeg ikke at det er så vanskelig å respondere med annet enn "det var greit" eller "det var ikke ringt" når jeg f.eks lager noe jeg vet han liker bare for å glede ham litt. Kanskje jeg skal gjøre som noen her foreslo, lage en enorm gryte med lapskaus, så skal han få det hver dag i et par uker. For om alt bare er "greit" er det vel ikke vits i at jeg lager annet enn noe som faktisk er greit nok.Anonymous poster hash: da82b...b74 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå