Gå til innhold

Ryggsekk til videregående elev

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får man utdelt sekker på vgs?

Anonymous poster hash: dc4ab...4a6

Jepp, på alle offentlige skoler i Norge.

Ville ikke kjøpt sekk, alle bruker skolesekken man får utdelt, veske eller en north face bag. Han ville nok skilt seg ut med en vanlig sekk, pluss at de man får utdelt er gode og viser at man ikke er barneskoleelev.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

what? Når begynte skolene å gi ut skolesekker? I år? For i fjor ga de ikke ut i oslo i hvertfall. Og Fjellreven kanken som er designet for å bære pc (har egen pc-lomme) har fungert utmerket for meg i 1 år nå i hvertfall, og brukes enda den dag i dag. Og jeg må drive å drasse med meg norges lover hver dag i tillegg til pcen. Er også plass til svær drikkeflaske, to-fire bøker til og matpakke. Selv om de kanskje ser små ut, er det veldig god plass i de!

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på vgs for fem år siden og da fikk vi også sekk sammen med pc :) Samboer gikk på skolen året som var, og han fikk også sekk med pc'n :)

Skrevet

Da jeg begynte på vgs for tre år siden fikk jeg også skolesekk, og vennene mine i årskullet etter fikk også utdelt. Dette var i Drammen.

Skrevet

Aldri hørt om noen som har fått utdelt sekk (Hedmark)

• Liker 1
Skrevet

Her i kommunen får ikke Vgs-elever uttdelt skolesekk ved oppstart, så feil å si at alle offentlige skoler i Norge gir ut sekker. Hverken barne, ungdom eller Vgs-skoler får det.

Uansett, da datteren min begynte på videregående så kjøpte vi en berganssekk. Kampanjetilbud på Gsport, så den kostet under 1000kr.

Skrevet

Alle videregående skoler i Norge skal levere ut targus-sekker. Om de ikke gjør det bør dere klage på det.

Skrevet

Vi fikk også utdelt en sånn Targus-sekk da vi fikk skole-PC'en på VG1. Den var det bokstavelig talt ingen som brukte, kun PC-nerdene som "gamet WoW" 24/7. Selv syntes jeg ikke den var noe særlig god heller, den kjentes rett og slett billig ut (og det er den jo også) og kvaliteten deretter.

Jeg ville heller gått for en god Osprey-sekk med PC-lomme og smarte løsninger. På mitt fakultet på universitetet er det mange studenter som har Osprey :) Min Osprey-sekk har kapasitet på ca 30 liter og kostet ca 650 kroner på Outnorth.

Anonymous poster hash: bb962...bfc
Skrevet

Alle videregående skoler i Norge skal levere ut targus-sekker. Om de ikke gjør det bør dere klage på det.

Det er vel fylkeskommunen som rår over de videregående skolene. Da avhenger det sikkert av fylkeskommunen om hva slags goder deres elever får.

I fjor fikk elever i Nordland tilbud om å kjøpe pc/ mac og da fulgte Targus-sekk med på kjøpet. Vil anta det er slik i år også.

Anonymous poster hash: ecbb6...1b2

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror man får utdelt sekker på VGS, men hvis dere skal kjøpe selv, burde dere sjekke junkyard.no. Der er det masse utvalg. Beckman er jo sekker som barneskoleelever bruker da, så de er stemplet som litt barnslige.

Anonymous poster hash: 3b2d4...0c0

Jaja... Det vandrer haugevis av Beckmannsekker rundt i gangene på universitetet mitt også. Da gjerne Urban-varianten el.l.

Er poenget å finne et merke som ikke produserer barneskolesekker? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett noen Targus-sekk her i byen, så jeg mistenker at vgs-elevene her ikke får. 1. klasse på barneskolen får derimot sekk her. Pussig.

Skrevet

Ingen av mine har fått utdelt sekk på vgs (Akershus). Om de hadde fått, er det heller ikke sikkert de ville brukt den. Jeg stresset aldri med ny skolesekk eller tenkte ergonomi til dem da de begynte på vgs. De brukte sekken fra ungdomsskolen, eller de fant seg en kul bag eller sekk de likte selv. På vgs er det gjerne ikke så mange skolebøker å bære til og fra skolen heller.

Anonymous poster hash: d0e7b...5d4
Skrevet

Jeg tror man får utdelt sekker på VGS, men hvis dere skal kjøpe selv, burde dere sjekke junkyard.no. Der er det masse utvalg. Beckman er jo sekker som barneskoleelever bruker da, så de er stemplet som litt barnslige.

Anonymous poster hash: 3b2d4...0c0

Tja, min sekk ser ikke ut som en sekk beregnet på barneskoleelever. Har sett flere på skolen jeg går på (høgskole) med sekker fra Beckmann. Jeg skjønner at hvis man kjøper de beregnet på 1-5 klasse så er man kanskje litt barnslig, men går man for de beregnet til eldre elever så er de ganske fin (og nøytral).

Skrevet

Har aldri hørt om noen som får utdelt sekk fra skolen...(Hedmark)

Gjest _LilleMy
Skrevet

Beckmann har god kvalitet på sekkene sine, ja. Men vgs-elever får med sekker om de kjøper pc gjennom skolen/fylket, og de synes jeg er enda bedre. God kvalitet, gode sekker og veldig stor plass i sekkene. Her får man ikke utdelt sekker, men det følger med om man kjøpe pc.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...