AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hei, Jeg er dypt deprimert for tiden. Går til psykolog. Har vært mange opprivende hendelser den siste tiden, og ting fra tidligere som gjør at jeg nå møtte veggen. Jeg er veldig glad i å trene, eller var. Jeg er utdannet personlig trener, og har trent mye på treningsstuido med vekter, mye løping, sykling, svømming osv. Nå som jeg er så deprimert er jeg utrolig mye sliten. jeg føler meg utslitt fra jeg står opp til jeg legger meg. Jeg vil veldig gjerne trene, men hvis jeg har hatt en treningsøkt på tirsdag er jeg sliten i flere dager etterpå. Jeg kjenner på dårlig samvittighet for at jeg burde ha trent, men så er jeg så sliten og så emosjonell at jeg ikke klarer å gjøre noe. Jeg må spare noe av energien til barnet mitt når hun kommer hjem fra barnehagen. Er det noen her som har vært i samme situasjon/er i samme situasjon, som har noen gode råd og tips? Jeg har brukt å trene styrke 4 ganger i uka og kondisjon 3 ganger. Nå er jeg nede i 1-2 ganger om jeg er heldig.. Anonymous poster hash: 5b022...0b1
nantucket Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Hei! Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har fortsatt å trene styrke, men måtte gå veldig ned på antall kg jeg løfter. Har trent med PT en gang i uken som har hjulpet veldig. Jeg har nemlig problemer med å begrense meg, min depresjon har "jaget" meg veldig, og tvunget meg til å gå flere mil om dagen til tross for at jeg ikke har krefter til det. Gikk fullsetndig ut av telling en del uker hvor jeg bare lå apatisk i sengen. Så det er uhyre viktig å finne balansen! Som min psykolog sier til meg - dette er for en periode. Sykdommen er fæl, det er en grunn til at det heter depressiv LIDELSE. Jeg prøver å trene annenhver dag nå, da styrketrening. Før drev jeg mye med intervalltrening, fjellturer, langrenn, løpeturer, spinning men alt dette har jeg kuttet ut - har mistet interessen for det pga jeg er syk. I tillegg kan ikke pulsen min bli for høy fordi da lander jeg aldri igjen..Sliter med hyperaktivitet nå når jeg er syk og må derfor prøve å holde kroppen på et stabilt nivå. Jeg har derimot begynt med yoga, og det fungerer utrolig bra. Når jeg er urolig, tankene kverner og når jeg egentlig vil ut å gå milen min finner jeg frem yogamatten i stedet. Det gir også utrolig fin trening! Jeg får godt utbytte av yogatreningen i styrketreningen nå i form av bevegelighet feks Mye pjatt, men mitt råd er å si til deg selv at dette er for en periode. Det er forbanna dritt å bli rammet at denne fæle sykdommen. Klarer du å trene 1-2 ganger i uken er det BRA! Ikke forvent det samme av deg selv, hele kroppen påvirkes av depresjonen. Gjør ting som gir deg energi, lag pusterom. Gå en tur, vær utendørs og vær snill mot deg selv og kroppen din.
Wiggins Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Da jeg så overskriften tenkte jeg at jeg skulle skrive et oppmuntrende innlegg om at trening motvirker depresjon, men så er jo ikke du som de fleste andre som har skrevet innlegg med slike overskrifter her. Det er uansett bevist empirisk i mange undersøkelser at trening, særlig utholdenhetstrening, hjelper mot depresjon. Det kan kanskje virke som om du har gått på en fysisk og/eller mental smell etter mye trening? Jeg vil anbefale deg å prøve rolig utholdenhetstrening utendørs. Sykling er mye lavere belastning enn jogging, så sett deg på sykkelen og dra ut på landeveien. Det hjelper alltid for meg når jeg er litt tung til sinns.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Har vært i en lignende situasjon selv. Var veldig aktiv, og gikk rett i kjelleren. Orka seriøst ingen ting og en hver anstrengelse slo meg ut i flere dager etterpå. Så om jeg skulle gå en tur en dag, så måtte jeg være helt avtalefri i dager etterpå men yoga var en veldig fin start for å komme seg tilbake igjen. Og tai chi. Nå trener jeg 4-5 dager i uka og jobber fulltid igjen og har energi til fest og moro også Anonymous poster hash: f222b...70c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå