Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp ryddet på badet og kastet gammelt rusk og rask (ubrukt billig-sminke, tomme flasker og udugelige produkter). Sitter fortsatt igjen med en del som kan brukes, men sliter med oppbevaringen.

Vi har tre hyller på veggen som brukes til slike ting. På hyllene har jeg noen kurver som jeg legger småting i, men jeg sliter litt med å finne igjen det jeg skal ha uten å tømme kurvene utover eller ta ut ting først.

Sminken er verst. Nå trenger jeg ideer til hvordan jeg kan oppbevare denne så oversiktlig som mulig.

Vi har ingen skuffer på badet og heller ikke noe "overskap". Skapet under vasken brukes til vaskemidler, fønere og andre store ting, så jeg vil ha sminken på hylla, uten at den tar noe særlig plass og uten at den velter hvis armene tar en ukontrollert bevegelse.

Fyr løs!

Hvordan oppbevarer du sminke o.l. på badet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet
Har nettopp ryddet på badet og kastet gammelt rusk og rask (ubrukt billig-sminke, tomme flasker og udugelige produkter). Sitter fortsatt igjen med en del som kan brukes, men sliter med oppbevaringen.

Vi har tre hyller på veggen som brukes til slike ting. På hyllene har jeg noen kurver som jeg legger småting i, men jeg sliter litt med å finne igjen det jeg skal ha uten å tømme kurvene utover eller ta ut ting først.

Sminken er verst. Nå trenger jeg ideer til hvordan jeg kan oppbevare denne så oversiktlig som mulig.

Vi har ingen skuffer på badet og heller ikke noe "overskap". Skapet under vasken brukes til vaskemidler, fønere og andre store ting, så jeg vil ha sminken på hylla, uten at den tar noe særlig plass og uten at den velter hvis armene tar en ukontrollert bevegelse.

Fyr løs!

Hvordan oppbevarer du sminke o.l. på badet?

Jeg oppbevarer min sminke i en sminkepung jeg. Har den sminken jeg bruker til vanlig i en liten en, og all sminken jeg har sammen i en stor en i skapet. Funker det da! Spørs jo hvor mye man bruker til vanlig liksom, men jeg har 1 øyenskygge, 1 mascara, 1 rouge + noe mer stash i den sminkepungen og det funker for meg!

Det beste var i den leiligheten der jeg bodde før! Der hadde jeg en brei, lav skuff som jeg hadde all sminken min løs i. Det var oversiktlig det. Var utrolig glad i den skuffen :)

Et annet forslag... Kjøp sånn kurvhylle med hjul på som skal stå på gulvet. Ha all sminken din løst i den øverste hylla der.

var det jeg hadde å tilby av råd egentlig...

Skrevet

Jeg har skap-plass nok så jeg har ikke samme problem som deg.

Men jeg har likevel samlet "daglig-sminken" i en liten kurv som står fremme. Da har jeg det lille jeg bruker til daglig rett innenfor rekkevidde og slipper å lete etter riktig skygge, blyant eller lignende.

Kanskje en ide for deg også?

Og kanskje du kan ha den andre sminken på soverommet?

Skrevet

Jeg har blyanter i en liten stående q-tips boks, sånn h&m selger :oops: Så har jeg sminkepung med de andre tingene jeg bruker mest. Så har jeg enda en sminkepung med øyenskygger i. Så har jeg resten av greiene stående på 3-4 hyller i skapet, og litt i en skuffe.

Skrevet

Vi har nok av skap og hyller på badet. Sminken oppbevarer jeg i en liten kurv i det ene skapet, lett å ta fram når jeg trenger det.

Gjest Malama
Skrevet

Flyter....

Jeg har ei lita kurv som jeg har all sminken oppi, som et utgangspunkt. Det varierer om denne står inni et skap elelr oppå benken, litt etter humøret mitt når jeg rydder på badet.... Under speilet har vi ei glasshylle, der har jeg somregel liggende den swminken jeg bruker daglig, mascara og øyeskygge. Har litt liggende åp benken også, for noen dager er jeg i et litt "annet humør" og bruker andre farger enn den "trygge brune" jeg har til hverdags, så det må også være tilgjengelig, sånn mer eller mindre....

Jepp, kaos på badet, ingen overskap, og fliser på veggene, ingen hyller heller...

Skrevet

Jeg har en sånn tredelt boks som det har vært bomull, q-tips og ansikts-servietter i (kjøpt på Vita en eller annen gang). Denne er nesten tom nå, så jeg kan kanskje bruke den til å ha litt lange ting i? Maskara, eyeliner, kajal og koster?

Bør nok skaffe meg en litt større kurv som jeg kan ha i skapet under vasken og putte ting som jeg bruker sjelden i. Jeg bruker jo minimalt med sminke til daglig (og likevel har jeg sååå mye :o )

Gjest Ethereal
Skrevet

Vi har faktisk et helt (enkelt, ikke dobbelt) garderobeskap på badet, vi....(golv til tak). Sminken oppbevarer jeg i kurver, men jeg har ikke noe system for det som brukes til daglig. Jeg har en kurv til pudder osv, en for øyenskygger, en for leppestifter/gloss osv, av den typen du får billig på Nille.

Til daglig går det i mascara, concealer, solpudder og kanskje farget leppepomade. Hvis jeg skal ha med meg noe, rasker jeg det sammen i en sminkepung.

Skrevet
Vi har nok av skap og hyller på badet. Sminken oppbevarer jeg i en liten kurv i det ene skapet' date= lett å ta fram når jeg trenger det.

Samme her.

Gjest lillesol ikke innl
Skrevet

Skaff deg et sminkebord! Kjempepraktisk, godt med lys og så vet du hvor du har sminken din hen. Alt er lett tilgjengelig.

Etter at jeg fikk dette ble det plutselig ryddig på badet :oops:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har det meste oppi en toalettvæske....(fordi vi har altfor lite skapplass...)

Clea

Skrevet

Jeg har ikke plass til sminkebord på badet akkurat nå. Det fungerer som vaskerom i tillegg og derfor blir den plassen som egentlig er ledig brukt til å tørke/oppbevare tøy.

Og soverommet ligger i en annen etasje. Derfor tviler jeg på at et slikt bord ville bli brukt om det sto der. Men kanskje jeg skal sette opp et likevel? Til å ha sånne ting jeg bruker sjelden i? Greit å ha et eget sminkested når man bor sammen med en jålebukk som bruker en evighet på badet :roll:

Gjest Ethereal
Skrevet

Har du plass oppå vaskemaskin, evt. tørketrommel? Isåfall kan du jo sette en kurv der?

Skrevet

Trommelen og vaskemaskinen står ved siden av hverandre (pga et vindu) og plassen oppå er ikke der :-? . Der brettes det klær og oppbevares diverse vaskepulver-ting. Dessuten har skittentøyet en tendens til å havne der. Er redd for at en kurv hadde deiset i gulvet flere ganger daglig om den hadde stått der. Dessuten har jeg ikke plass til speil på veggen der (pga vinduet).

Skrevet

Jeg har sminken min i speilskapet på badet. Vi har skap på begge sider av speilet, og jeg disponerer den høyre delen! På hylla under skapet har jeg en liten kurv hvor jeg oppbevarer småtingene, mens større flasker o.l. blir gjemt bak døra i skapet.

Gjest Cuddly
Skrevet
Har du plass oppå vaskemaskin' date=' evt. tørketrommel? Isåfall kan du jo sette en kurv der?[/quote']

Vår tørketrommel blir veldig varm oppå, så på den ville ikke sminken hatt det godt i alle fall...

Jeg oppbevarer det jeg bruker mest i en kurv på ei hylle ved vasken. Det andre er i en boks i skapet.

Skrevet

Jeg har egen hylle til mine ting, inkl sminke.

Skrevet

Du vet sånne etasjekurver for frukt som henger sammen tre stk når man henger de opp i taket? i blank metall. (ment til å ha på kjøkkenet) men det funker bra til baderomsting på badet også. :)

Skrevet

Jeg har den sminken jeg bruker mest i en liten skuff på badet, sortert i to ulike sminkepunger (liten til hverdags, større til fest). Noen ting ligger også løst i skuffen, men ønsker meg en smart holder til koster, pinsetter og andre redskaper.

I tillegg har jeg all den andre sminken min i en liten Ikea-kommode (en sånn med seks skuffer) på soverommet. En skuff til leppestifter, en til neglelakker, en til pudder/foundation/concealere, en til øyenskygger, en til blyanter/maskara, pluss i den siste putter jeg alt mulig skrot som ikke passer i noen av kategoriene. Synes dette systemet funker fint.

Skrevet

Jeg har den sminken jeg bruker daglig i en toalettmappe på en hylle. resten har jeg i en kommode på soverommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...