AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Vi er i gang med litt planlegging/idemyldring. Og har nå tenkt litt på alkohol, så kunne jeg trengt litt innspill. Vi ser for oss at bildene blir tatt før vielsen, og folk drar direkte til lokale etter vielsen. (Den vielse). Tenker da at det serveres en svak velkomstdrink. Til middag øl og vin. Men da på en ordentlig måte opplyse at det er barn til stede, og at vi håper det kan tas hensyn til dette fram til baren åpner. Til kaffe tenker vi å servere cognac og baylis. Når baren åpner tenker vi et utvalg at drinker (bartender), øl, vin og baylis. Cognac tenker vi ikke i baren. Innspill?Anonymous poster hash: 65ecb...aa9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Den vielse = sen vielseAnonymous poster hash: 65ecb...aa9
melatonin Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Høres bra ut! ikke glem alkoholfritt! Skal dere ha fri bar? Hvis ikke har jeg skjønt er at folk har blitt tatt litt på sengen og ikke har med kontanter, så det kan eventuelt være lurt å informere i invitasjonen om de bør ha med det Ellers høres det ut som om du planlegger mitt bryllup, bare at vi ikke skal ha bartender
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Tenker fri bar ja. Men med innleid bartender for å få skikkelige drinker, også med litt kontroll på spritmengden. Vil det være ufint å be om at det tas hensyn at det er barn tilstede med tanke på alkoholmengden? Er det forventet at det serveres cognac også i baren?Anonymous poster hash: 65ecb...aa9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Er det noen av gjestene som har problemer med måtehold? I så fall ville jeg tatt det på tomannshånd med dem at det må tas hensyn og vises måte. Det burde ikke være nødvendig å opplyse alle gjestene om at de skal oppføre seg som normale mennesker, jeg ville synes det var en merkelig beskjed å få som gjest uansett hvordan det ble satt fram. Alkoholfritt er viktig. Gjerne alkoholfritt øl, ikke alkoholfri vin, heller gode eplemoster. Drinker: tenk ingredienser som kan brukes til flere drinker, ikke veldig sprikende utvalg. Skal dere ha en ordentlig bartender kan de gi gode råd om hva som er lurt, hvis dere bare skal ha en legperson som blander drinkene bør dere tenke gjennom hva dere har lyst til å servere og hva dere kan få til. En bar som utelukker en bestemt type rent brennevin synes jeg blir rart. Eller er tanken bare hetvinsdrinker, ikke brennevin? Anonymous poster hash: 33403...3af 1
Dolce Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Tenker fri bar ja. Men med innleid bartender for å få skikkelige drinker, også med litt kontroll på spritmengden. Vil det være ufint å be om at det tas hensyn at det er barn tilstede med tanke på alkoholmengden? Er det forventet at det serveres cognac også i baren?Anonymous poster hash: 65ecb...aa9 Jeg synes at det er naturlig med cognac i baren. Og jeg ville sett på det som litt ufint å be gjestene ta hensyn til at det er barn tilstede. Skal barna (alder?) være tilstede under hele festen? 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Er det noen av gjestene som har problemer med måtehold? I så fall ville jeg tatt det på tomannshånd med dem at det må tas hensyn og vises måte. Det burde ikke være nødvendig å opplyse alle gjestene om at de skal oppføre seg som normale mennesker, jeg ville synes det var en merkelig beskjed å få som gjest uansett hvordan det ble satt fram. Alkoholfritt er viktig. Gjerne alkoholfritt øl, ikke alkoholfri vin, heller gode eplemoster. Drinker: tenk ingredienser som kan brukes til flere drinker, ikke veldig sprikende utvalg. Skal dere ha en ordentlig bartender kan de gi gode råd om hva som er lurt, hvis dere bare skal ha en legperson som blander drinkene bør dere tenke gjennom hva dere har lyst til å servere og hva dere kan få til. En bar som utelukker en bestemt type rent brennevin synes jeg blir rart. Eller er tanken bare hetvinsdrinker, ikke brennevin? Anonymous poster hash: 33403...3af Veldig enig i alt dette. De fleste ser jo at det er barn der, og vil dermed justere seg deretter. Er det noen som har alkoholproblemer så kan edet bli verre, men da er det nok uansett bedre å ta det opp med dem direkte. Og gode alkoholfrie alternativer settes som regel veldig pris på! Jeg drikker ikke alltid, og har litt for ofte opplevd at farris eller brus (!) er eneste alternativ til en bedre middag. Alkoholfritt øl er OK. Også har det kommet en masse gode gourmet-fruktmoster på markedet nå (f.eks fra Vår, Ringi, Balholm etc. Fås både på Vinmonopolet og på større supermarkeder), som fungerer som veldig gode erstattere for både hvit og rød vin. Anonymous poster hash: 209ee...7b4
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Jeg synes at det er naturlig med cognac i baren. Og jeg ville sett på det som litt ufint å be gjestene ta hensyn til at det er barn tilstede. Skal barna (alder?) være tilstede under hele festen? Det hadde vært mer ufint. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Ser at det blir dumt å be folk ta hensyn, får ta det med de det gjelder :-) Barna blir invitert frem til en stund etter at kakene er satt ut. Baren åpner ikke før etter at barna er sendt hjem. Det med annen alkoholfritt alternativ enn brus/farris har jeg ikke tenkt på, da jeg selv drikker vann eller brus. Tar det med videre i planleggingen :-)Anonymous poster hash: 65ecb...aa9
SiMa Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Hvis dere skal ha servitører som skjenker vin under middagen kan dere gi beskjed om at det skal serveres to glass vin til hovedretten for eksempel (det kan også nevnes når dere ønsker velkommen til bords) og på den måten begrense det. Når baren åpner og barna er dratt er det kanskje ikke like viktig med måtehold? En ting lurer jeg på, hvorfor skal dere ikke ha konjakk i baren? Det har dere jo uansett kjøpt inn. Skal dere ha andre typer brennevin som serveres ublandet?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Husk å ha velkomstdrink både med og uten alkohol også Veldig stas for barna å få ekte drink også, i samme glass som de voksne. Kan være et tips å dele de ved å bruke litt konditorfarge, evt glass med annen farge på? Ellers enig med de andre, virker rart å bli "oppdratt" til måtehold slik, det er noe de fleste vet. Og det er jo foreldrenes ansvar å sende hjem barna om det blir ubehagelig for dem. Anonymous poster hash: d5d22...657
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Husk å ha velkomstdrink både med og uten alkohol også Veldig stas for barna å få ekte drink også, i samme glass som de voksne. Kan være et tips å dele de ved å bruke litt konditorfarge, evt glass med annen farge på? Ellers enig med de andre, virker rart å bli "oppdratt" til måtehold slik, det er noe de fleste vet. Og det er jo foreldrenes ansvar å sende hjem barna om det blir ubehagelig for dem. Anonymous poster hash: d5d22...657 Velkomstdrink har vi tenkt på :-) Ser at vi ikke kan opplyse om måtehold, men blant barna som skal delta er også våre egne. Så OM det skulle skje at noen drikker seg full allerede før baren åpner blir de sendt hjem før barna :-) Servitører skal vi ikke ha mange av da vi skal ha buffet. Så drikke blir satt fram på eget bord vil jeg tro.Anonymous poster hash: 65ecb...aa9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå