AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hei, er det noen som kan anbefale øretelefoner/propper til trening? Har sjekket ut noen tester men de beste er for dyre og forskjellige tester sier forskjellige ting om samme produkt. Trives med små hodetelefoner eller propper og første kriterium er et de sitter godt. De skal først og fremst brukes til jogging. Pris helst ikke over 300-400 kr. :) Anonymous poster hash: b805c...4b6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Jeg bruker koss, til jogging og styrketrening, og er veldig fornøyd Syns stort sett øretelefoner sitter bedre på hodet enn propper, når jeg trener.https://www.komplett.no/koss-headset-porta-pro-black-beauty/430773 Anonymous poster hash: a4a68...9e1
miramis Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Koss er møkk. Finnes masse øreproppyer med en bøyle på, de sitter nok godt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Koss er møkk. Finnes masse øreproppyer med en bøyle på, de sitter nok godt. Det er din mening... Jeg syns de er gode til trening Anonymous poster hash: a4a68...9e1
hanne_ Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Jeg brukte litt penger på å kjøpe meg et ordentlig par med høretelefoner til trening. Før bare mistet jeg og ødela høretelefoner, så det ble ikke noe billig i lengden. Kjøpte disse: http://www.bose.no/NO/no/home-and-personal-audio/headphones-and-headsets/sport-headphones/bose-sie2-sport-headphones/ (finnes til iPhone også) og har ikke angret. Jeg har hatt dem i over ett år (ny rekord) og brukt dem masse. Lyden er strålende, og de sitter godt på. I tillegg kan de gjøres kortere, så du slipper å drasse med deg så mye ledning. De er ikke noise cancelling, og de stikker ikke noe langt inn i øret (for de av oss som hater det). Ellers så har jeg hatt noen fra philips som sitter ganske godt på. De er beregnet for trening. De har sånn bøyle som går bak øret. Selges på clas ohlson. De er jo litt mer i din prisklasse.
HelleH Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Jeg syns koss er gode nok. Kjøpte et par AKG (lukket), og det er veldig god lyd i dem,men jeg svetter en del så de blir ubehagelige av den grunn. Passer dårlig til trening! Og ørepropper liker jeg ikke:-)
grrwaffmjau Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Bruker de jeg fikk med iphonen, syns de er knall! De sitter overraskende godt, men pleier å teipe de fast til ørene mine for å være på den sikre siden, haha
Thorn Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Jeg har disse fra Philips. Kjøpt på Elkjøp, kostet vel rundt 300. De sitter godt, og er vanntette. Veldig praktisk ute i norsk ruskevær!
Maximillian Cohen Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Jeg har disse fra Philips. Kjøpt på Elkjøp, kostet vel rundt 300. De sitter godt, og er vanntette. Veldig praktisk ute i norsk ruskevær! De har jeg også, og alt du sier om dem stemmer bra, men de overbeviser ikke akkurat på lydkvalitet. Med mindre vanntetthet er viktig ville jeg valgt propper fra Shure sin SE-serie. Alle gir ekstremt mye for pengene (når det kommer til lydkvalitet, isolasjon, passform, byggekvalitet og opplevd kvalitet), særlig de billigste (SE215) er et meget bra kjøp. Disse koster riktig nok en del over ditt budsjett, men jeg ville i hvert fall vurdert det...
Thorn Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 De har jeg også, og alt du sier om dem stemmer bra, men de overbeviser ikke akkurat på lydkvalitet. Med mindre vanntetthet er viktig ville jeg valgt propper fra Shure sin SE-serie. Alle gir ekstremt mye for pengene (når det kommer til lydkvalitet, isolasjon, passform, byggekvalitet og opplevd kvalitet), særlig de billigste (SE215) er et meget bra kjøp. Disse koster riktig nok en del over ditt budsjett, men jeg ville i hvert fall vurdert det... Nei, for alt i verden, lydkvaliteten er ikke fantastisk. Men den er god nok til vanlig trening for min del, og jeg antar at TS ikke forventer super lyd for 3-400 kroner
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Koss er møkk. Finnes masse øreproppyer med en bøyle på, de sitter nok godt. Har hørt at de med bøyle ikke er noe gode. Bøylen hopper opp og ned når man løper, og dunker i bakhodet.. TS Anonymous poster hash: b805c...4b6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Takk for mange fine tips folkens :D ! Anonymous poster hash: b805c...4b6
miramis Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Har hørt at de med bøyle ikke er noe gode. Bøylen hopper opp og ned når man løper, og dunker i bakhodet.. TSAnonymous poster hash: b805c...4b6 Hmm, jeg kan anbefale ajays. God lydkvalitet selv på 1'eren men foretrekker 4 med ekstra bass. Koster 250-500kr, jeg kjøper de på teknikkmagasinet. Er egentlig ikke for trening men de tåler masse (både vann og støt, flate kabler så de tåler bevegelse), og sitter godt i ørene hvis du tar på propper som passer godt og dytter de litt inn.
juliane Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Jeg er fornøyd med disse: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hodetelefoner/hodetelefoner/in-ear/audiotechnica-ath-ckp500bk/193375.3196/ Sitter som støpt siden man "skrur" de fast i øret. Lyden er sikkert ikke helt fantastisk (jeg har ikke peiling på sånt), men mer enn bra nok til trening!
Gjest Coolaid Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Jeg har prøvd mye av det som er beregnet til trening. Det jeg har funnet ut er at koss portapro sitter best på under joggging, og har den beste lyden. De lever også lengst. Det er utrolig mye fjas av sportsheadset som ikke holder mål. Anbefaler koss sportapro.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Jeg er skeptisk til alle propper med bøyle rundt øret også.. Det passer vel til noen som har store nok ører, men jeg hadde et par slike før og bøylen var jo for stor og kunne ikke justeres..så da var jeg like langt. Jeg er jente og vet ikke om noen har hatt problemer med dette før..? Som noen nevnte er jeg ikke så opptatt av lydkvalitet. Det er jo fint med god lyd men egentlig er det kun for å ha en rytme å trene til. Ting går litt lettere da. Mange fine tips her jeg kan se på :D TS Anonymous poster hash: b805c...4b6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Jeg har prøvd mye av det som er beregnet til trening. Det jeg har funnet ut er at koss portapro sitter best på under joggging, og har den beste lyden. De lever også lengst. Det er utrolig mye fjas av sportsheadset som ikke holder mål. Anbefaler koss sportapro. Har egentlig samme erfaring selv. Lei av at alt faller ut etc. Men liker ikke å ha så mye på hodet når jeg løper heller. Men kanskje det blir denne jeg går for allikevel:) TS Anonymous poster hash: b805c...4b6
Gjest Coolaid Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Koss er møkk. Finnes masse øreproppyer med en bøyle på, de sitter nok godt. Er helt uenig. Har prøvd utrolig mye, koss er det som har konkurrert ut det andre for min del.
cellar Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 Jeg holder meg til Koss, de holder seg på hodet hele tiden. Og det er god lyd i dem. Propper detter bare ut, de med bøyle bak øret ramler ned om du kommer bort i ledningen.
miramis Skrevet 13. august 2014 #20 Skrevet 13. august 2014 Er helt uenig. Har prøvd utrolig mye, koss er det som har konkurrert ut det andre for min del. Koss er utrolig bråkete, så alle rundt hører din musikk. Du blir svett på ørene og hvis du har langt hår lugger de og håret henger seg helt fast (selv med hestehale). De sprenger fort, kablene er av dårlig kvalitet og stoffet på det som ligger over øret revner. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå