waco Skrevet 1. juli 2004 #1 Skrevet 1. juli 2004 Plata er sannsynligvis det eneste stedet i oslo hvor man ikke får kjøpt dop akkurat nå…. Jeg var akkurat ute og spaserte og klarte ikke og la være å tenke på hva som akkurat har skjedd… Margrareth Ecbo eller hva hun frp byrådsdama heter sier jo selv under intervju at hun ikke aner hvor de narkomane nå befinner seg…. Slik er det og leve på rådhuset, man blir avskåret fra virkeligheten. De narkomane er nå overalt! Dersom man går fra GrønlandsTorg vil man allerede møte de første narkomane allerede på smalgangen, videre forbi galleri oslo er det enda flere narkomane, før de virkelig store ansamlingene er rundt byporten, oslo s, jernbanetorget, karl johansgate, alle sidegatene, youngstorget, alle gatene rundt youngstorget, hele vestsiden av rådhusplassen mot vika, hele østsiden mot festningen, ved, tøyen, carl berner, stover, osv i det uendelige slik at det til slutt dekker hele oslo… Integreringen av de narkomane var jo gjennomført helt til minste detalj…hver 5-6 menneske på karl johan er nå synlig narkoman, kanskje hver 3-4 er usynlig narkis, annenhverandre er shoppinggal og den siste rest spiller på automatene…. Alle i byens paradegate er ute etter en form for rus virker det som….enten spise eller kose seg. Argumentene man brukte for å oppløse plata var at tilgjengeligheten skulle bli vanskeligere for ungdommen…. Hehe…men narkomane i en saligblanding av fulle folk pga røykeforbudet har nå alle grupper i samfunnet funnet sin likemann ved siden av hverandre langs fortauenes gater, ungdommer, eldre narkiser, spisevegringsfolk, psykisk ustabile, friske, lommetyver, horer, treningsnarkomane, fasadejegere, konsumenter, forbrukere og livsnytere blir det jo det enkleste sak og få dop overalt…. Av og til når jeg går bortover gata så ser jeg konturene av en fin dame… selvsagt kan jeg ikke vite om hun er fin sånn at når hun står med ryggen til må jeg gå videre og plutselig snu meg helt tilfeldig rundt og gå samme vei tilbake, akkurat som jeg tilfeldigvis skulle den veien, dette gjør jeg selvsagt bare for å se om dama virkelig er fin, eller om det var ryggen som spilte meg et puss. Saken er at jenta var frekk nok til å snakke i mobilen og være helt ukjent med hva jeg prøvde på så hun sto faen meg med ryggen til igjen da jeg skulle gå tilbake samme vei for å få et inntrykk av henne… Pga disse overvåkningskameraene som står utplassert overalt for å gi folk mindre paranoia så passer det jo selvsagt ikke og gå langs karl johan til jernbanetorget og ha en masse små ”vendinger” midt i gåtrafikken, så jeg måtte la henne dama bli betegna som ”ukjent fin”…=( Poenget mitt er at før eller siden må man ta et valg…enten skal hele oslo overvåkes som plata for ”ungdommens skyld” eller så er det på tide og tenke litt alternativt… Men at straffesanksjonsforkjempere noen gang skal se på andre løsninger enn det bestående er vel kanskje og ta litt vel i…… Man kan ikke forlange for mye virker det som…. Waco
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #2 Skrevet 1. juli 2004 Det er en tendens til å feie de store problemene under teppet. Forøvrig, er jeg for en gangs skyld enig med deg. Tenk deg det da, de narkomane har fått sprøyterom, men røykere skal jages ute. med stenging av plata blir kontrollen, om det var kontroll da...0. Hvor mange overdosedødsfall skal det bli ekstra med dette? Uansett hvem de narkomane er, de har krav på respekt og verdighet. De er også barna til noen.
Gjest Miss Gemini Skrevet 2. juli 2004 #3 Skrevet 2. juli 2004 Slike bestemmelser virker ikke alltid så gjennomtenkte. Blir litt sånn "out of sight out of mind"-mentalitet.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2004 #4 Skrevet 2. juli 2004 De er ikke bare barna til noen. Noen av dem er moren eller faren til noen også. Søsteren til noen og broren til noen. De er ikke paria - de er rusavhengige. Sånn rent bort sett i fra det, som jo må karakteriseres som en sykdom, så er de faktisk mennesker, med tanker og følelser akkurat som "oss". Tragisk...
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #5 Skrevet 3. juli 2004 Synes det er mange som hyler nå for tiden. da tenker jeg da på røykeloven spes. Leste i avisen at hjemmehjelperne i en komune forlangte at det ikke skuller røkes en time før de kom på jobb. På vinters dag skulle oppkjørsel holdes ren for snø. Hund skulle holdes forsvarlig bundet, og hjemmet skulle tømmes for allergifremkallende midler. Her er det ofte eldre som ikke kommer seg ut pga helseplager. Langt mindre ta snøen. Hunden kan jeg forstå. På denne plassen er det vanlig at den går løs på eiendommen. lite trafikk og langt fra folk. Dette er å lovregulere hjemmet til folk. en professor uttalte at dette kunne være lovstridig. Så kan en spørre seg. Hva er allergifremkallende? Det som står på flasker i skapet? Den gamle støvsugeren som gørra kommer ut bak? Den gamle strietapeten som samler støv? Hjemmehjelperne kjører til brukerne. Ikke bra å være i trafikken spør du meg. Så mye dritt i lufta. De må på stasjonen å fylle tanken. Det kan jo være livsfarlig med de gassene som er da du fyller.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2004 #6 Skrevet 4. juli 2004 Hei gjest, verden er mye galere enn som så. Husk bare at vi faktisk straffer mennesker som ruser seg, og hvis ikke det er tegne på galskap så veit ikke jeg... Det er enkelt og forklare røykeloven, alle veit jo at det er lobbylistene bak nicorette som fikk igang dette forbudet. Norge har faktisk blitt det eneste landet i verden hvor jenter har begynt å snuse.... Det vi må forsøke på er at vi har muligheten til å politianmelde Knut T Reinås for massedrap...(arktikten bak narkotikaforbudet ....anslagsvis har hans rådgivende poltikk drept over 10 000 mennesker på 30 år...) Waco
waco Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2004 Hmmm...jeg var forrige gjest, men hadde så lang stand by tid at jeg blei logga ut.....i tilfelle dere trodde jeg skravla til meg selv... W
Gjest Eir Skrevet 4. juli 2004 #8 Skrevet 4. juli 2004 Norge har faktisk blitt det eneste landet i verden hvor jenter har begynt å snuse.... En nokså meningsløs påstand som ikke beviser noe som helst. Norge er ett av to land i verden hvor folk bruker snus i det hele tatt, og jeg har da hørt om svenske jenter som snuser også.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2004 #9 Skrevet 4. juli 2004 narkopolitikken er det folk som styrer som har null peil på problemet. Vet om folk i min komune som prøver å bli rusfri. Det kjemper og det hender de sprekker. da kutter sosialkontoret ukepengene som straff. Det er folk som har null peil på problemet. Ofte er det lite penger fra før blant disse og avhengi av hjelp. De som skal bli fri må levere inn urinprøve, noe de synes er greit. Det må de koste selv. Er vel en 200 i uka. Kan jo søke om hjelp og bla bla bla. Mange flere kunne ha vert reddet om de fikk HJELP. Nå putter de metadon på de og samler alle i samme hospits. A
waco Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2004 En nokså meningsløs påstand som ikke beviser noe som helst. Norge er ett av to land i verden hvor folk bruker snus i det hele tatt, og jeg har da hørt om svenske jenter som snuser også. Har begynt å snuse sa jeg..... Jeg har forstått det sånn at du er ganske ung, så jeg må fortelle deg om at for 15 år siden var det HØYST UVANLIG at jenter snuset....(i sverige var det vanlig før i tiden også....) Ser du....jeg bare påpeker fakta her....jenter har begynt å snuse på utesteder...... Waco Hvis du aldri har lagt merke til det er det jo ditt loss....
Gjest Eir Skrevet 5. juli 2004 #11 Skrevet 5. juli 2004 Har begynt å snuse sa jeg..... Jeg har forstått det sånn at du er ganske ung, så jeg må fortelle deg om at for 15 år siden var det HØYST UVANLIG at jenter snuset....(i sverige var det vanlig før i tiden også....) Ser du....jeg bare påpeker fakta her....jenter har begynt å snuse på utesteder...... Da har du forstått det feil, jeg er faktisk omtrent jevngammel med deg. Og det har alltid vært en andel jenter som snuser i Norge, tror det har mye med geografi å gjøre, egentlig. Det er feks flere jenter som snuser på Voss og flere jenter som røyker rullings i nordnorge, enn i Oslo. Det kan godt hende at det er flere jenter som snuser nå enn før, men det gjelder jo mannfolka også. Og at statistikken på begge kjønn følger hverandre er nokså naturlig i mine øyne. Ellers så synes jeg snusing er nokså ufint, så jeg er bare glad til jo mindre jeg legger merke til det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå