AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hei! Babyen blir forstoppet hver gang, og jeg må hjelpe ho hver gang. Nå har jeg sluttet å gi grøt, for en stund ihvertfall. Har prøvd flere typer grøt. Hva annet kan man gi? Er det nok med mme og moste poteter eller broccoli f.eks??Anonymous poster hash: 3e831...fa8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Forskjellige grønnsaksmoser er fint og mye bedre som første faste føde. Her kan du finne litt tips: http://www.margitvea.no/#!grnnsaksmos/c14zj Anonymous poster hash: 4b87e...3f7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 For det første, jeg fatter ikke hvilken idiot som fant opp babygrøt av mais, ris og hvete, det må være det værste man kan tilføre kroppen? Poteter er fyfy, prøv heller blomkålmos! Mye bedre for magen og kroppen og blodsukkeret, og det smaker like godt, om ikke bedre! Most blomkål og brokkoli smaker veldig godt sammen -prøvd det? Most avokado er veldig bra å spise, så hvorfor ikke prøve det som et lite måltid? Ellers kan du prøve å mose middag selv? Anonymous poster hash: d425a...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 For det første, jeg fatter ikke hvilken idiot som fant opp babygrøt av mais, ris og hvete, det må være det værste man kan tilføre kroppen? Poteter er fyfy, prøv heller blomkålmos! Mye bedre for magen og kroppen og blodsukkeret, og det smaker like godt, om ikke bedre! Most blomkål og brokkoli smaker veldig godt sammen -prøvd det? Most avokado er veldig bra å spise, så hvorfor ikke prøve det som et lite måltid? Ellers kan du prøve å mose middag selv? Anonymous poster hash: d425a...2fb Sier meg helt enig med deg ang grøt. Jeg har svært negative erfaringer med å gi grøt til mine barn. Det blir ikke gitt til nestemann for å si det slik. Anonymous poster hash: 4b87e...3f7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 TS tusen takk for rask svar! Ja, tror at jeg skal kutte ut grøten! Men er litt bekymret for om ho får nok vitaminer og sånt. om det er nok at ho får mme og grønnsaksmos. Ho er snart 6 mnd.Anonymous poster hash: 3e831...fa8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 TS tusen takk for rask svar! Ja, tror at jeg skal kutte ut grøten! Men er litt bekymret for om ho får nok vitaminer og sånt. om det er nok at ho får mme og grønnsaksmos. Ho er snart 6 mnd.Anonymous poster hash: 3e831...fa8 Så lenge du ikke ihjelkoker grønnsakene(som mange har lett for å gjøre) så skal du ikke bekymre deg for vitamin/mineralmangel. Det er jo vitaminer og mineraler i mme også Anonymous poster hash: 4b87e...3f7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 ok, da går jeg å lager litt broccoli mos siden det er det jeg har i huset:)) TSAnonymous poster hash: 3e831...fa8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 For oss hjalp det veldig å bytte til småfolk sin havregrøt, og alltid ha en god porsjon pæremos i(gjerne hjemmelaget). Men, jeg kuttet og ut grøt en periode for å se om det hjalp- og vi gir mye avocado sammen med søtpotet/gulrotmos. Det som gir forstoppelse her er mangel på nok vann faktisk, ikke selve grøten(bortsett fra Nestlé sine da).Anonymous poster hash: 2a699...df9 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Er lurt å gi gluten fra ca 4 mnd for å forebygge glutenallergi. I Sverige frarådet de å gi grøt/gluten for noen år siden, og antall småbarn med glutenallergi steg enorm. Så de ombestemte seg og da gikk tallet ned. Finner ikke artikkelen. Går an å gi hjemmelaget grøt, må ikke gi de ferdiggrøtene. Eller små brødbiter, men det er letterr for de å spise når de er rundt 6 mnd. Anonymous poster hash: b9b6c...3f3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 TS. oij, det viste jeg ikke om glutenallergi. Mannen min har glutenallergi, da burde jeg kanskje gi ho litt gluten også. hmm, det skal ikke være lett! Hun liker ikke vann, veldig vanskelig å få det ned, hun drikker heller sviskesaft enn vann. Skal prøve å bytte til småfolk.Anonymous poster hash: 3e831...fa8
Alkymist Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Et tips er å putte oppi litt sviske. Mini blir veldig treg av grøt og banan. Dette har løst seg etter at jeg blandet inn sviske i grøten hver dag. Kjøper ferdige glass tar oppi ca 1/3 av glasset. Blir litt ekstra smak for de som synes grøten smaker litt lite 😊 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Hipp har ren havregrøt, altså uten frukt. Prøv den og med sviskemos i? Og IKKE banan som ofte gir hard mage (som det er i de fleste babygrøter). Forresten lurt å teste ut grøt på dagen, frokost eller lunsj, så ikke nattesøvnen blir ødelagt. De fleste reagerer iallefall innen få timer om de blir hard/løs i magen.Anonymous poster hash: b9b6c...3f3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Ta en pause for så å skifte grøttype, her gir vi Holle sin hirsegrøt. Blander med en god porsjon fruktmos, MME og litt kokosolje. Men jeg har ingen planer om mer enn et grøtmåltid om dagen. Ellers gir vi en del grønnsaker, mos av feks søtpotet, pastinakk og gulrot slår ann. Blander det med MME til en passe konsistens og tilsetter litt rapsolje. Skal også teste brokkoli og blomkål snart.Anonymous poster hash: 73169...6e7
Gjest Selfie Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Dette lurer jeg også på...babyen min ble veldig hard av Holles hirsegrøt. Avføringen var helt hard, og hun gråt da den kom ut. Skal gi grønnsaker istedet.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Egg/eggeplomme, avokado, kjøtt, fisk, grønnsaker... Vanlig mat, ikke pulver som blandes i vann.Anonymous poster hash: a0678...0c9
SmallTalk Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Bland i sviskejuice i grøten. Det hjelper på avføringen. 1
Yesterday Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Eneste vi har merket forskjell på ang grøt er om det er banan i grøten eller ikke. Har både gitt hjemmelaget og "butikkgrøt". Men han får løs mage av banan Svisker funker bra, men ville laget sviskemos selv, det er mye mer effektivt enn f.eks juicen til Nestle. Iallefall på sønnen vår. Jeg har sviskemos på isbrett i frysern og bruker en terning ved behov, eller lar han spise den som den er når den er tinet, han syns det er godt. Lagde og sviskejuice og frøs i små fryseposer, i porsjoner. Og svisker er lurt å ha uansett for annen fast føde kan og gi hard mage. 1
Tøytigern Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 TS. oij, det viste jeg ikke om glutenallergi. Mannen min har glutenallergi, da burde jeg kanskje gi ho litt gluten også. hmm, det skal ikke være lett! Hun liker ikke vann, veldig vanskelig å få det ned, hun drikker heller sviskesaft enn vann. Skal prøve å bytte til småfolk.Anonymous poster hash: 3e831...fa8 Hun kan få gluten uten at du nødvendigvis gir henne grøt som måltid. Du kan vispe ut hvetemel i vannet som du bruker til å koke grønnsakene. Så lenge hvetemelet kokes i 8 minutter i vann eller melk, kan babyen få det ispedd i grønnsakmosen sin. Brokkoli er noe av det sunneste av grønnsaker. Men alt av kål (brokkoli er en kålvekst) gir luft i magen, noe som kan gi mye gråt på nettene.
Tøytigern Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Hei! Babyen blir forstoppet hver gang, og jeg må hjelpe ho hver gang. Nå har jeg sluttet å gi grøt, for en stund ihvertfall. Har prøvd flere typer grøt. Hva annet kan man gi? Er det nok med mme og moste poteter eller broccoli f.eks??Anonymous poster hash: 3e831...fa8 Har du forsøkt å gi maltextrakt?
SmallTalk Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 Har du forsøkt å gi maltextrakt? Malt kan føre til mageknip... Jeg tror jeg ville prøvd svisker først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå