Gå til innhold

Når ta hull i øra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når fikk deres barn hull i øra?

Veslemor har så lyst på. Hun er 6år og begynner på skolen nå.

Hun tok blodprøver i dag uten problemer, bare med god prat og forklaring underveis. Føler derfor at hun er klar til å gjøre det.

Men vet ikke om vi skal altså :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde latt mine barn få det når de ønsket det selv. Seks år høres ganske passe ut.

• Liker 2
Gjest Kattifnatten
Skrevet

Hei!
Har ikke barn, men snakker av egen erfaring. Jeg fikk hull i ørene da jeg var 5 år, etter uendelig mye mas fra min side. Husker at det svei noen sekunder, og så var det greit. Gråt ikke eller noe sånt. Har fortsatt hullene, selv om jeg bruker de veldig sjeldent.

Skrevet

Hvis hun har lyst selv så ville jeg latt henne. 6 år er vel grei alder...

Jeg fikk ikke lov på den alderen og i ren desperasjon stakk jeg hull selv :P det er ikke å anbefale, hehe...

• Liker 2
Skrevet

6 år høres ut som en fin alder. Morsomt å starte skolen med hull i ørene, føler seg gjerne litt ekstra stor da

• Liker 2
Skrevet

Ja det er noe med det. Og fikk litt mer tro på det i dag etter blodprøver som gikk så greit selv om de også stakk feil :-/

Skrevet

Min maste og maste et års tid. "Alle" andre har osv. Hun fikk hullene på femårsdagen sin. Sa ikke AU en gang og har vært veldig flink til å ikke pille på dem i etterkant. Det siste var viktigst for meg, for møkkete barnehender ser jeg for meg at fort kan gi verk i hullene.

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem så lenge hun selv vil.

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke du har tenkt å ta med pistol. Det ender i mange tilfeller dårlig. Mamma gjorde det på meg nå jeg var 3 år. Den ene dobben grodde inn i øret, så måtte på legevakten og skjære den ut. Det andre hullet verker den dag idag, 20 år etter.

For ikke å snakke om at de er skjeive.

Anbefaler å vente til hun er gammel nok til å ta det hos en piercer. De har som regel 16-årsgrense. Med god grunn.

Anonymous poster hash: 34f6f...8e9
  • Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg hadde bestemt at når hun selv brakte det på bane skulle hun få vite at hun kunne få når hun skulle begynne på skolen. Men så gikk det faktisk lenger før hun hadde lyst på. Jeg tror dattern min var 7 eller 8 da hun ville ha.

Vi tok på ett piercingstudio i Oslo fordi jeg hadde hørt at det var bedre.

Pinpoint tror jeg det het der vi var. Hun var veldig flink hun som gjorde det :)

Endret av *Emma*
  • Liker 2
Skrevet

Anbefaler å vente til hun er gammel nok til å ta det hos en piercer. De har som regel 16-årsgrense. Med god grunn.

Neida du får ta hull i ørene på barn også hos piercere så lenge en av foreldrene er med :)

Hun snakket masse med dattern min for å være sikker på at hun ville og forklarte osv. (Sikker noen mødre som drar med unger som egentlig ikke vil ;) )

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror de bar har pistol her... Bor på landet... Usikker på hva som er i nærheten. Gjøvik blir nærmest. 10mil dit...

Skrevet

Neida du får ta hull i ørene på barn også hos piercere så lenge en av foreldrene er med :)

Hun snakket masse med dattern min for å være sikker på at hun ville og forklarte osv. (Sikker noen mødre som drar med unger som egentlig ikke vil ;) )

Ah, det er jo bra :)

Skrevet

Jeg tror de bar har pistol her... Bor på landet... Usikker på hva som er i nærheten. Gjøvik blir nærmest. 10mil dit...

Da drar du til gjøvik. Ville du latt din lokale maler tattovere deg?

• Liker 9
Skrevet

Jeg var 10 når jeg fikk mine første 2. Anbefaler piercer, de jeg tok med pistol har det vært mye trøbbel med. Selv etter over 15 år....

• Liker 1
Skrevet

Til TS.

Anbefaler å la henne få hull i ørene hos en proff piercer, da dette er 1000 ganger mer hygisenisk. Om du likevel velger å ta henne til en frisør, bør du passe på at du kun renser ørene med salt vann (feks drop it øyedråper) og ikke pyrisept da det egentlig ikke er beregnet for et hull som skal gro med noe inni seg :)

Hilsen en med mange piercinger på kroppen som har lang erfaring!

Lykke til, øredobber til skolestart blir nok kjempestaselig for snuppa di! ;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk hull i ørene når jeg var 1 1/2 år, moren min var frisør så hun gjorde det på meg, dette var på slutten av 70-tallet, gikk fint det. I noen land får alle som føder jenter tilbud om hull i ørene til babyen allerede på sykehuset, det er vistnok bare å stikke rett igjennom siden huden er så myk eller noe. Her i Norge er det vel mest vanlig til skolestart.

Anonymous poster hash: 7951c...79e
Skrevet

Ja får sjekke ut tilbudet i Gjøvik. Bare dumt vi ikke kan rese før etter skolen har begynt. Men da får hun litt tid til å bli helt sikker :-)

Skrevet

Jeg var 10 år da jeg fikk hull, men dette var i 1991, så det var kanskje ikke så vanlig å få hull før. Husker mange av jentene i klasse fikk hull i ørene da, så da ville jeg også.

Jeg tok det forresten hos frisøren, og det gikk fint på det ene øret, men på det andre øret hang pistolen seg litt fast så det gjorde så vondt å få løs, men jeg bet tenna sammen - ville jo ikke gråte ...

Mamma var med!

Anonymous poster hash: 9f3cb...912
Skrevet

så det var kanskje ikke så vanlig å få hull før MAN VAR 10 ÅR - husker jeg.

Anonymous poster hash: 9f3cb...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...