Gå til innhold

Er barnebidrag unaturlig og umenneskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om innkreving av barnebidrag bør være imot menneskerettighetene? Det er et kunstig system, som er helt unaturlig. Da vi ikke hadde noe samfunn kunne ingen kreve at en mann f. eks. skulle gi barna noe, det er kunstige lover som vi har laget i dag. Bør disse lovene eksistere?, er det et overtramp mot menn og tvinge dem til dette?, er det moralskt riktig?

Anonymous poster hash: d5050...e30
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg synes ikke det burde være noe barnebidrag. Man skal ikke måtte betale for å ikke få se barna sine.

Skrevet

Det er vel ikke så vanlig at noen tvinges til å lage barn. Er du med på leken får du tåle steken!

Anonymous poster hash: 8ea6d...c24
  • Liker 11
Gjest Violetta
Skrevet

Hvorfor er det unaturlig at en mann forsørger sine barn?

• Liker 16
Skrevet

Tror du må utdype eller nyansere litt.

Det å sette et barn til verden og så la være å ta vare på det er sikkert også brudd på en menneskerettighet.

• Liker 13
Skrevet

Skal menn i familieforhold få bruke alle pengene sine på seg selv også da?

Barnebidrag skal (bør hvertfall) går til barn han har satt til verden. Barn bør ikke være skadelidende økonomisk for at foreldrene ikke bor sammen.

Anonymous poster hash: db91e...5ee
  • Liker 9
Skrevet

Hvorfor er det unaturlig at en mann forsørger sine barn?

I de tusenvis av år før vi hadde et samfunn, da var det ikke noen som kunne kreve det. Det er jo flott om menn vil gjøre det, men hvorfor skal samfunnet kunne kreve det?

• Liker 2
Skrevet

Far/Mor trenger ikke betale barnebidrag hvis de enten holder sammen, eller har barna like mye.

Dersom du får barn og ikke ønsker å se dem, må du betale for de. Du satt de til verden, og da skal du betale slik at de får et greit lit til tross for en far/mor som ikke bryr seg

• Liker 4
Skrevet

Far/Mor trenger ikke betale barnebidrag hvis de enten holder sammen, eller har barna like mye.

Dersom du får barn og ikke ønsker å se dem, må du betale for de. Du satt de til verden, og da skal du betale slik at de får et greit lit til tross for en far/mor som ikke bryr seg

Det vet jeg, men spørsmål er om dette er moralskt riktig? Eller overkjører vi mennesker når vi krever dette?

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

I de tusenvis av år før vi hadde et samfunn, da var det ikke noen som kunne kreve det. Det er jo flott om menn vil gjøre det, men hvorfor skal samfunnet kunne kreve det?

Da var det vanlig at bidraget besto av jaktutbytte, trygghet og lignende. Det var neppe vanlig at menn ikke tok vare på sitt avkom.

• Liker 11
Gjest New_Girl
Skrevet

Syns det er veldig naturlig at man betaler for de barna man har satt til verden, jeg.

• Liker 8
Gjest Violetta
Skrevet

Det vet jeg, men spørsmål er om dette er moralskt riktig? Eller overkjører vi mennesker når vi krever dette?

Det er moralsk riktig fordi hovedfokus er på barnets rettigheter.

• Liker 9
Skrevet

Da var det vanlig at bidraget besto av jaktutbytte, trygghet og lignende. Det var neppe vanlig at menn ikke tok vare på sitt avkom.

Men ingen kunne kreve det fra dem?

Skrevet

Moralsk riktig å betale for barn som du selv var med på å lage? Er det ikke mer moralsk forkastelig å ikke forsørge barn du har satt til verden? Jeg ba aldri om å bli født, men jeg ble det, og barn har en del rettigheter. Hvorfor ikke bare ta ansvar for barnet du setter til verden? Det er det jeg ikke kan forstå.

Overkjører mennesker? Med mindre du ble voldtatt var det ingen som tvang deg til å ha sex. Sex= mulighet for barn

• Liker 5
Skrevet

Det er moralsk riktig fordi hovedfokus er på barnets rettigheter.

Men vi dreper ikke f. eks. en far og tar hans organer, hvis det kan redde barnet hans?

Skrevet

Men vi dreper ikke f. eks. en far og tar hans organer, hvis det kan redde barnet hans?

Hva har det med saken å gjøre? ........

• Liker 10
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? ........

Det har alt med saken å gjøre!, det er det samme som barnebidrag, bare at når det er barnebidrag tar vi noe som er verdt mindre. Men det handdler begge om å ta ressurser fra faren, et menneske.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det burde være noe barnebidrag. Man skal ikke måtte betale for å ikke få se barna sine.

Tullete. Så far (eller mor, men faktum er at det skjer mye sjeldnere) skal bare kunne stikke av, også må den andre forelderen sitte igjen med alt det økonomiske ansvaret?

• Liker 7
Skrevet

Helt feil vinkel. Far/mor GIR til barnet de selv har valgt å sette til verden.

Anonymous poster hash: 30624...713
  • Liker 3
Skrevet

Det har alt med saken å gjøre!, det er det samme som barnebidrag, bare at når det er barnebidrag tar vi noe som er verdt mindre. Men det handdler begge om å ta ressurser fra faren, et menneske.

Eh, du er klar over at moren også betaler for barnet eller? Et barn koster faktisk ganske mye per måned..

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...