-Fisken- Skrevet 1. juli 2004 #1 Skrevet 1. juli 2004 Marilyn Manson, Evanescense og Within Temptations,(tilfeldige eksempler) hvilke musikksjangere tilhører de?
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #2 Skrevet 1. juli 2004 De hører alle til sjangeren metal. Men hvordan metal er jeg noe usikker på. Men de to siste er gothmetal tror jeg, men er ikke sikker. Jeg hører så og si aldri på gothmetal. Går mest i power, trash og heavy her i gården.
nyibyen Skrevet 1. juli 2004 #3 Skrevet 1. juli 2004 Marilyn Manson ville jeg kalt industrial goth-metal eller noe slikt. Within Temptation var iallefall et doom-band da de begynte å bli populære i Nederland for mange år siden, men sjangeren goth har jo forandret seg kollossalt de siste årene!
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #4 Skrevet 1. juli 2004 Evanescense er nu-metal, med litt (wannabe)goth over seg.
Dru Skrevet 1. juli 2004 #5 Skrevet 1. juli 2004 Marilyn Manson ville jeg kalt industrial goth-metal eller noe slikt. Eller kanskje industrial neo-goth. Mye som faller inn under det, tror jeg. Blant annet Zeromancer(tidligere Seigmenn) og de to siste platene til Theatre of Tragedy. Det er iallfall den termen jeg bruker på det.
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #6 Skrevet 2. juli 2004 Personlig synes jeg ikke det er noe gotisk over Marilyn Manson... Men, det er jo et heller vanlig syn blant oss tradgotikere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå