Gå til innhold

Barnehageklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør meg litt i huet - skal vi kjøpe vinterjakke eller skal vi ikke?
Ungen er to og et halvt, og har jo vinterdress, regntøy og en del tykke gode gensere og jakker fra Nøstebarn (lag på lag).
Trenger barn typisk vinterjakke? I fjor hadde barnet en softshelljakke fra Reima, kjempegod! Men denne vinteren lurer jeg på om det blir bortkastet, mtp. at vi f.eks. ikke har kjøpt vinterbukse, men som skrevet over, en dress.

Herregud så mye rart man skal lure på når man får barn. Hva trenger de, hva trenger de ikke..
Hva har dere andre gjort?

Anonymous poster hash: 11a09...9c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har alltid brukt vinterjakker, jeg syns det blir tungvint å ta på dress når vi skal på butikken, på inne- besøk, til legen, osv. Men hver sin smak, hvis du ikke syns det er nødvendig så er det jo heller ikke det :)

• Liker 1
Skrevet

Tenkte aller mest til leke ute i bhg! Eller lignende. Eller er det tull, mtp. at ungen har dress?

Barnet har nok av tykke gensere og ulljakker som til-og-fra-klær :-)

TS

Skrevet

Jeg lurer også på en ting, kjøper dere vinterklær til barna nå, eller venter dere? Vokser de ikke relativt fort? Sitter å undrer selv, for jeg har en på 18 mnd. Vente eller kjøpe nå? Vinterjakke i bhg tror jeg ikke er nødvendig :)

Skrevet

Vi har vinterdressen i barnehagen (og hjem i helgene), og vinterjakke hjemme (til butikkturer etc).

Tror ikke det er behov for vinterjakke i barnehagen, er veldig praktisk med dress der.

Min største hodebry mtp antrekk til barna, er sko. Hvor mange par? Joggesko, høstsko/gore tex, varme vintersko, støvler, cherrox, og hvor store størrelser? må jo være litt å vokse i, så utrolig dyre som disse skoene er... Har nettopp kjøpt vanntette gore-tex sko som er litt store, for jeg håper de kan brukes neste vår også. 700 kr paret! Til en på 2 1/2 år... Sjelden jeg kjøper så dyre sko til meg selv.

Anonymous poster hash: abe86...717
Skrevet

Vinterjakke i barnehagen er helt unødvendig. Men vi pleier å ha en som vi kan bruke til og fra, samt til butikken og sånn.

Her blåser det mye, og må ha jakke for å stenge vinden ute.

Skrevet

Denne kroppen er 2 og er halvt og vokser knapt. Jeg er helt sikker på at str vil være passende i vinter. En str mindre vil være for lite, så vi har kjøpt litt romslig. Det vil uansett gå i arv. Man skjønne etterhvert hvilket str de holder seg på, om det lønner seg å kjøpe noe som er litt større eller akkurat passe.

Akkurat passer tror jeg ikke holder til våren. Så da er det eneste alternativ en str større. Eller dobbel str :-)

Ang sko har jeg ikke tenkt noe annet en en str for store støvler (så det er plass til ullsokker) og så vintersko?

Har Timerland sko som kan brukes i høst. Haha finnes grenser for hva disse barna skal trenge...

TS

Skrevet

Må beklage en del autospell... Telefon.

TS

Skrevet

Har aldri hatt vinterjakke i barnehagen. Kun vinterdress.

Har hatt jakke hjemme da, til bruk på kortere turer ut.

Vi har oftest kjøpt vinterjakka "en str for stor", og hatt den to år på rad. Mange jakker er jo ganske fleksible på det.

Når det gjelder sko, har vi hatt joggesko (oftest 2 par.) Støvler, sandaler, skinntøfler til innebruk (tinyzone eller tilsvarende), og vintersko. (2 par, det ene i reserve hvis de andre er våte.)

Høst/vår sko har gjerne vært litt høyere joggesko som også har blitt brukt gjennom sommeren. Og gått rett over i vintersko når været blir vått og kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...