Gjest Violetta Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Har dere jobb eller naver dere? Snylter dere på barnefar? Eller på staten? Hvorfor er dere gift? 7
kaprifolen Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Hæ? Hvorfor jeg er gift? Fordi jeg traff en mann jeg elsker, og vi ønsket å gifte oss...? Og etter noen år fikk vi barn. Er det ikke sånn det pleier gå? 20
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Gift. Jobb. Tjener 200 000 mer enn mannen min, som tjener over landssnitt. Fikk penger fra nav i fødselspermisjonen som alle andre. Giftet oss for å ha arverett bl.a før vi fikk barn. Men hovedgrunnen var at vi hadde lyst til å gifte oss. Jeg tror du kanskje bærer litt fordommer. At man er mor og er gift betyr ikke at man er uselvstendig. Anonymous poster hash: fde90...49b 8
kaprifolen Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Lurer på om ts kanskje mente å sparke til de som er gift med en annen en barnefar? 3
Gjest Sprettballen Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 (endret) Lurer på om ts kanskje mente å sparke til de som er gift med en annen en barnefar? Jeg lurer heller på om det er en såkalt mottråd til tråden hvor det stilles spørsmål om alenemødre jobber? Eller kanskje til noen av de andre trådene om alenemødre. Endret 12. august 2014 av Sprettballen 11
Ciara Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Har dere jobb eller naver dere? Snylter dere på barnefar? Eller på staten? Hvorfor er dere gift? Vi har begge full jobb og ingen naver (vi hadde permisjon med barna da, det er jo en form for naving). Vi tjener likt, så ingen snylting heller. Hvorfor? Det har sine praktiske fordeler, men den viktigste grunnen er at vi hadde lyst.
Jens Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 jobber 50%, så da kan man vell si jeg snylter på mannen min 1
Gjest Violetta Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 (endret) Jeg lurer heller på om det er en såkalt mottråd til tråden hvor det stilles spørsmål om alenemødre jobber? Eller kanskje til noen av de andre trådene om alenemødre. Du er i hvert fall inne på noe. Jeg hører sjelden om noen andre som det stilles like mange kritiske og nærgående spørsmål til som alenemødre. Hvorfor er det bare denne gruppen som skal måtte forsvare sitt privatliv og sin privatøkonomi? Endret 12. august 2014 av Violetta 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Violetta, on 12 Aug 2014 - 10:38, said: Har dere jobb eller naver dere? Snylter dere på barnefar? Eller på staten? Hvorfor er dere gift? Er i full jobb. Tjener om lag likt som barnefar (ektefelle og vi bidrar likt med husarbeid og oppdragelse av ungene. Så føler at ingen av oss snylter på den andre ektefellen. Får barnebidrag fra staten (for det antall unger vi har). Er gift for å ha juridiske papir i orden i tilfelle dødsfall, uførhet, skilsmisse etc. Anonymous poster hash: 1be5d...e4f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Vi er gift, fordi vi ville og pga arverett m.m. Vi jobber begge to, og har gjort det hele tiden utenom akkurat fødslespermisjonen. Siden vi begge har prioritert å få oss god utdannelse og faste jobber før vi fikk barn er ikke økonomi et problem, vi tjerne begge over snittet og ganske likt. Og bidrar også likt når det gjelder husarbeid og barneoppdragelse. Anonymous poster hash: 0b1e7...339 2
Gjest Sprettballen Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 (endret) Du er i hvert fall inne på noe. Jeg hører sjelden om noen andre som det stilles like mange kritiske og nærgående spørsmål til som alenemødre.Hvorfor er det bare denne gruppen som skal måtte forsvare sitt privatliv og sin privatøkonomi? Her inne stemmer dette kanskje, men ute i den virkelige verden opplever jeg til stadighet å måtte forsvare min privatøkonomi, og da spesielt til "alenemødre". Kommentaren "når jeg som alenemor klarer å *******, så burde dere med to inntekter klare det samme" er faktisk noe jeg hører ganske så ofte fra noen av mine nære bekjente. (Uten tanke for at det ikke er sivilstatus som avgjør inntekt, men hvilken jobb en har.) Det er kanskje slik at vi legger mest merke til den kritikken som rammer den gruppen vi selv tilhører? Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg har vært yrkesaktiv, men er nå sykemeldt mens jeg venter på å få avklart restarbeidsevne. Jeg snylter altså på staten og på mannen min. Hvorfor vi giftet oss? Fordi dette er den samlivsformen vi foretrekker. Endret 12. august 2014 av Sprettballen 7
Lou Salome Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Er i 100% jobb, forsørger meg selv og barna, det samme gjør faren (seg selv og barna). Ingen snylter på noen. Vi er gift fordi vi ønsker å være gift. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Jeg er gift, i full jobb og tjener 150.000 mer enn mannen min. Giftet oss fordi vi var sykt forelska ;-)Anonymous poster hash: 8be22...8ed 1
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Jeg lurer heller på om det er en såkalt mottråd til tråden hvor det stilles spørsmål om alenemødre jobber? Eller kanskje til noen av de andre trådene om alenemødre. Er ganske berettighet synes jeg. 1
Gjest Violetta Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Er ganske berettighet synes jeg. Hva er det du mener er berettiget?
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Hva er det du mener er berettiget? At når alenemødre må stå til rette for sitt privatliv og sine penger, så skal gifte/samboende kvinner gjøre det samme. 1
Gjest Violetta Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 At når alenemødre må stå til rette for sitt privatliv og sine penger, så skal gifte/samboende kvinner gjøre det samme. Da er vi enige. Ser at jeg skulle skrevet gifte/samboende.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Da er vi enige. Ser at jeg skulle skrevet gifte/samboende. Går greit det 7.
Gjest Sprettballen Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Er ganske berettighet synes jeg. Jeg er enig i det. Jeg synes det er en uting at alle som mottar stønad (ut over barnetrygd og alderspensjon) fra NAV må stå skolerett og forsvare sin privatøkonomi. Det gjelder like mye for "alenemødre", som uføre, mennesker på AAP, sosialhjelpmottakere og andre stønadsmottakere. Men som sagt tidligere er min erfaring at mange "alenemødre" uttaler seg like kritisk om andre som mottar andre typer stønad enn dem selv, og at det blir kastet mange stein i glasshus fra begge sider. (Uten at jeg sier at trådstarter er en av disse. Det har jeg ingen forutsetninger for å vite noe om) 2
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 Jeg er enig i det. Jeg synes det er en uting at alle som mottar stønad (ut over barnetrygd og alderspensjon) fra NAV må stå skolerett og forsvare sin privatøkonomi. Det gjelder like mye for "alenemødre", som uføre, mennesker på AAP, sosialhjelpmottakere og andre stønadsmottakere. Men som sagt tidligere er min erfaring at mange "alenemødre" uttaler seg like kritisk om andre som mottar andre typer stønad enn dem selv, og at det blir kastet mange stein i glasshus fra begge sider. (Uten at jeg sier at trådstarter er en av disse. Det har jeg ingen forutsetninger for å vite noe om) Det er vel en slags reaksjon på ens situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå