Gå til innhold

Når man blir gal av masing fra venninne, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg veldig slem som sier dette, men jeg er så lei av hun ene venninnen min! Hver eneste dag får jeg meldinger hvor det står "åh, jeg er så feit!" "Fy faen, nå har jeg gått opp en hel kilo siden forrige uke!" "Æsj, jeg er så kvalm! Når jeg sitter fremoverbøyd får jeg valker på magen!". Og så senere på dagen får jeg gjerne meldinger hvor står hva hun har spist gjennom hele dagen eller hvor mye hun har trent. Eller hvor stolt hun er av rumpa si, for alle gutta digger rumpa hennes. Hun er bare ute etter skryt hele dagen! Jada, greit hun er usikker på seg selv, men det er så slitsomt å måtte skryte til henne om henne selv hver eneste dag. Seriøst, jeg noen ganger har tellt hvor mange slike meldinger det kan gå på en dag og noen dager er det bokstavlig talt over hundre tekstmeldinger på en dag hvor vi diskuterer dette! Hvis jeg prøver å forklare at de fleste får valker når di sitter fremoverbøyd skal hun bare "krangle". Da kommer det til motsvar at hun er mye feitere og eklere enn alle andre. Og jeg holder på å bli gal!

Hvordan kan jeg be henne på en fin måte om å roe seg ned? Dette blir for mye for meg!

Anonymous poster hash: e865c...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer du på disse meldingene hennes?

Å ignorere er jo en måte å vise at du ikke er intr.?

Anonymous poster hash: b68f0...fbb

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Neste gang skriver du: Gjør noe med det da om du er misfornøyd! I stedenfor å skrive meldinger; ta en tur på treningssenter eller hopp oppi joggeskoene og ta en løpetur. Ha en fin dag!

• Liker 1
Skrevet

Har ei venninne som ligner litt, hun er ekstremt opptatt av å ta seg ut og maser om hvor mye hun har lagt på seg, hver gg vi er ute og spiser eller sitter til bords.

Så fant jeg en måte å si ifra på, som jeg føler hjelper ganske mye;

Når hun begynner med gnålet sitt så drar jeg det ut i parodien og sier noe sånt som; jada, nå må du virkelig skjerpe deg, du ser jo ikke ut i måneskinn! Og så bare ler jeg....

Sannheten er at hu ser veldig veldig bra ut, og når jeg sier at hun må skjerpe seg, så føles det sikkert ganske rart. Men hun skjønner at det er spøk da, og så prater vi om noe annet. Prøv det!

Anonymous poster hash: 51d23...8e3
Gjest Riviera
Skrevet

"Huff, ja, og tenk - alt du trener er tommelen din."

Skrevet

La være å svare henne på de meldingene som omhandler det temaet.

Anonymous poster hash: 21e7c...1ec
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det skryt du skal gi tilbake? Bare å svare "ja jeg skjønner deg godt, hva med å prøve en diett?". Kan hende hun er ute etter støtte til vekttap, ikke skryt. Jeg har ei venninne som er i lik situasjon med meg, hvor begge ønsker ned i vekt. Har da ingen interesse av å juge til hverandre, like småtjukke begge to :) Men vi kan motivere hverandre for trening og spise sunt. Jeg kan fortelle at jeg var dum og spiste som en hest igår, hun svarer at da må jeg ut og gå en tur idag og ta meg sammen med maten resten av uka. Er jeg lei så får jeg påminnelser om hvor fin jeg så ut for noen år siden, da jeg var tynnere.

Prøv å svar annerledes enn skryt, jeg hater ihvertfall uærlige folk. Sier jeg at jeg er lei fordi jeg bare går opp, så har jeg da ingen interesse av at noen skal si "neida, du er så fin så". Jeg ønsker jo da støtte mtp slankingen, og at noen svarer sånt som "det er kun din egen skyld, du må ta tak i det". Altså spark bak med støtte.

Skrevet

Si at du ikke har tid til å svare på alle meldingene og at du synes det blir for mye prat om vekt og slanking. Jeg hadde blitt irritert allerede etter melding nr. tre. Jeg gidder ikke svare på alt av meldinger, og heldigvis er det sjelden folk ikke har tid til å ta en prat i telefonen i stedet.

Meldinger var mer vanlig den gang mobiltelefonen var en nyhet. Husker det gikk en farsott over landet hvor alle sendte mer eller mindre morsomme meldinger til hverandre. Glad den tiden er over.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...