Gå til innhold

Hvor mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det perfekte antall barn i dine øyne?

Jeg kan selv tenke meg enten to eller tre. Føler på et vis at to blir litt lite, mens tre blir litt mye… Hehe!

Jeg tenker det er praktisk med kun to barn, ettersom det er enklere å få tak i boliger med tre soverom enn med fire, man har god plass i en vanlig femseterbil (med plass til en evt. venn e.l.), mange ferietilbud og diverse "pakker" med fritidstilbud mm er ofte lagt opp til 2 barn+ 2 voksne.

Likevel tenker jeg at tre barn er bra, ettersom det på et vis er litt stusselig med bare to. Så fort småbarnsperioden er over, er ikke to barn spesielt mye (med mindre de har spesielle behov eller lignende).

Hva synes dere, og hvorfor? :)

Anonymous poster hash: 47d39...d8e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det perfekte antall barn i dine øyne?

Jeg kan selv tenke meg enten to eller tre. Føler på et vis at to blir litt lite, mens tre blir litt mye… Hehe!

Jeg tenker det er praktisk med kun to barn, ettersom det er enklere å få tak i boliger med tre soverom enn med fire, man har god plass i en vanlig femseterbil (med plass til en evt. venn e.l.), mange ferietilbud og diverse "pakker" med fritidstilbud mm er ofte lagt opp til 2 barn+ 2 voksne.

Likevel tenker jeg at tre barn er bra, ettersom det på et vis er litt stusselig med bare to. Så fort småbarnsperioden er over, er ikke to barn spesielt mye (med mindre de har spesielle behov eller lignende).

Hva synes dere, og hvorfor? :)

Anonymous poster hash: 47d39...d8e

Hehe, dette kunne jeg skrevet selv.

Kort sagt: Hjertet sier tre, fornuften sier to. Det blir nok to :)

• Liker 1
Skrevet

Et barn. Ikke om jeg gidder runde 2, 3 og 4 med detaljerte forklaringer av "slik fungerer pengesystemet" og "sosiale normer og uskrevne regler i Norge", "enkel kostholds-abc" og "hvorfor Per kan leke hele dagen mens du må jobbe 3 timer med matte for å forstå noe: verden er ikke fair" og så videre. Jeg gjør ting mer slurvete desto flere ganger jeg må gjennta dem. Barn nr 3 eller 4 hadde sikkert knapt blitt oppdratt (ikke at de dermed ville skilt seg fra vennene sine: det er ikke lengre på mote å oppdra barn..)

Anonymous poster hash: f30c8...b97
Skrevet

Perfekt vil vel være forskjellig for hver enkelt, men 8 er i hvert fall helt supert.

Skrevet

For meg er ett barn perfekt, men det er nok fordi samboeren min han har en sønn fra før av så da har jo sønnen min halvbror. Dessuten er vi en stor slekt. Før jeg fikk barn tenkte jeg aldri på hvor mange barn jeg ønsket meg, visste ikke en gang om jeg ville ha noen. Men, nå som jeg har en er jeg overlykkelig for det. Ett barn er perfekt for meg da jeg er en person som liker å kunne ha mulighet til egen fritid, et harmonisk forhold og økonomisk frihet. Høres muligens egoistisk ut, men vi lever i en tid med veldig mye stress og lite tid til hverandre, hadde jeg levd for 50-60 år siden så hadde jeg sikkert hatt flere barn. Men at mange vil ha to barn det skjønner jeg, selv om det ikke er noe galt i å være enebarn, men 3 og 4 det er ikke for alle tror jeg. Det er også viktig å tenke på at alle forhold kan ta slutt og hvordan vil da livssituasjonen bli hvis man har mange barn.Tror det er umulig å bestemme på forhånd hvor mange barn man skal ha, man må få en først. Har en kusine som bestemte seg for at de skulle ha 4 barn, de fikk to på rappen og flere blir det ikke har de bestemt. Har også en venninne som er enebarn selv og har en datter, de ønsker ikke flere for hun har alltid vært strålende fornøyd med å være enebarn selv. Det samme er datteren. Mange søsken fører noen ganger til store konflikter i voksen alder.

Skrevet

Vi har 3, og det syns jeg er helt perfekt! Når vi begynte å planlegge barn så var vi enige om minimum 2, fordi vi begge syns det er viktig med søsken. Etter nr 2 var født trodde vi egentlig vi var ferdige, men så fikk vi lyst på en til. Og nå føles det helt perfekt! Flere blir hardt å følge opp både tidsmessig og økonomisk, og helt ærlig har jeg ikke lyst til å gå gjennom flere svangerskap og fødsler. Ser at ungene har utrolig stor glede av hverandre.

Skrevet

Vi har ett barn og det er helt perfekt!

Anonymous poster hash: 887bc...c5c

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg syns 4-5, kan være fordi nesten alle i familien min har 3++++ barn.

Skrevet

Vi ønsket oss tre, men jeg klarte ikke å bære fram fler enn to, så da ble det to. :)

Anonymous poster hash: 1be73...cd4
Gjest Dønn_ærlig
Skrevet

Det må vel være opp til hver enkelt hva en har overskudd og økonomi til..

Skrevet

Ett :)

Anonymous poster hash: f81eb...47b

Skrevet

Tja, jeg håper jo at seks barn er perfekt for oss, siden sjettemann kommer snart :)

For andre er det riktig med færre eller flere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke ha mer enn ett. :hjerte:

Anonymous poster hash: abddc...ff3

Skrevet

Null barn er det beste

Anonymous poster hash: 71c86...6eb

Skrevet

Tenker 3 blir bra, men får ta det som det kommer...

Skrevet

To var perfekt, men når nr tre plutselig meldte sin ankomst var det også perfekt. Men så er det stopp:-)

Skrevet

Det blir som det blir. Har egentlig sett for meg to eller tre. Blir det til at jeg får barn med han jeg er sammen med nå kan det godt være vi bare får en siden han allerede har ei datter.

Skrevet

Jeg har ett barn, og er nå glad for at jeg ikke fikk flere i og med at jeg og faren hennes ikke er sammen lengre. Kan hende det blir flere med tiden, men sannsynligvis ikke mer enn ett barn til (og da må jeg virkelig finne den "perfekte" mannen).

Anonymous poster hash: 89afa...8d6
Skrevet

For meg/oss er tre perfekt. Jeg har ingen begrunnelser annet enn at to er for lite og fire for mange, mens tre alltid har føltes helt riktig.

Skrevet

Er ikke et overskuddsmenneske, så for meg er to barn det maksimale jeg klarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...