Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #1 Skrevet 1. juli 2004 Har en egen butikk der jeg selger drømmer :-) Vanligvis går alt glatt og kundene er fornøyde- selvsagt noen mer og noen mindre, gode og dårlige dager kan alle ha, men jeg tror ikke noen har noe spesielt å utsette på oss. Har en fantastisk ansatt som dessverre er blitt langtidssykemeldt, og siden det er vanskelig å finne erstattere har jeg måttet "tatt til takke" med en som kan jobben sin, men som er rett og slett fryktelig på kundeservice. Folk får av og til inntrykk av at de ødelegger dagen hennes ved å lage arbeid for henne, og det er et stort dilemma for meg som er ansvarlig. På den ene siden greier jeg meg ikke uten henne, mens hun på den andre siden skaper dårlig markedsføring. Idag rant begeret over for en av våre kunder, og det kostet meg ganske mange tusen å kompensere for hvor dårlig behandlet hun følte seg. Noe av det var min skyld, men det hadde vært en liten bagatell dersom min ansatte ikke hadde vært direkte ufin mot henne da jeg ikke var i butikken selv. Det gjør meg fysisk vondt å få sånne tilbakemeldinger, jeg lever og ånder for kundene mine og greier ikke å ikke la det gå innpå meg personlig. Det er jo det som skal bli livsverket mitt vi snakker om, og det siste jeg vil i hele verden er å gjøre noen lei seg. Noe av drivkraften min bak butikken er at jeg ønsker å gjøre noe godt for andre. Jeg blir nok aldri rik, men det gjør ingenting hvis jeg kan berike andres liv. Jeg hadde en ganske opprivende telefonsamtale med denne kunden og vi kom til enighet, hun gråt og jeg gråt og vi forstod hverandre på alle måter, men det var helt naturlig at jeg måtte kompensere for den dårlige behandlingen hun følte hun fikk- og jeg tror på at hun fikk det. Trengte en stund helt for meg selv etterpå, det er ikke mindre enn kjempefælt! På den andre side hadde jeg en kjempefornøyd kunde som kom inn med et produkt som måtte modifiseres litt, og siden jeg akkurat hadde tatt for meg min ansatte opptrådte hun positivt og rolig selv om jobben hun fikk var bortimot håpløs! Da fikk jeg klem og takk og greier før hun dro, så nå sitter jeg her med to vidt forskjellige følelser inni meg. På den ene siden er jeg utrøstelig og vet ikke hva godt jeg skal gjøre for den ene kunden, på den andre siden føles det så utrolig godt å vite at man har gjort noen glad. Gjør dette meg til en som kommer til å mislykkes eller er det noe å bygge videre på? Alle må jo lære av sine feil, men når man selger drømmer kan man ikke gjøre noen, egentlig. Huff. Og jippi. Drømmeselgeren
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #3 Skrevet 1. juli 2004 Hva mener du med at du selger drømmer? Det kan du jo lure på :-) Kan ikke fortelle alt heller vetdu.
Arkana Skrevet 1. juli 2004 #4 Skrevet 1. juli 2004 Hva mener du med at du selger drømmer? Du kan da vel gjette deg til det? Jeg tror i allefall jeg har en viss peiling. Men, det var nå uansett ikke poenget med tråden. *lusker ut igjen*
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #5 Skrevet 1. juli 2004 Det er ikke en gjettekonkurranse, det er neppe noen som gjetter det heller, og poenget var at jeg føler meg pussig, ikke noe annet....
Donnie Darko Skrevet 1. juli 2004 #6 Skrevet 1. juli 2004 Kan du selge meg en drøm? isåfal hvor mye koster en trekant med kari traa og dorthe skappel?
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #7 Skrevet 1. juli 2004 Kan du selge meg en drøm? isåfal hvor mye koster en trekant med kari traa og dorthe skappel? Får jeg bli med eller? Jeg kan ihvertfall hjelpe deg et stykke på vei, for å si det sånn
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2004 #8 Skrevet 1. juli 2004 Hva er egentlig problemstillingen her? Jeg skjønte ikke helt?
Linselus Skrevet 2. juli 2004 #9 Skrevet 2. juli 2004 Jeg har oppfattet problemstillingen som at det kan være slitsomt å ha en medarbeider som ikke har skjønt at kundeservice er alfa omega....Men at de kan bli veldig hyggelige om du snakker til dem på rett måte!?!? Jeg syns forresten det var veldig positivt at din ansatte skjerpet seg etter at du sa ifra. Denne kunden som ble dårlig behandlet er jo selvsagt litt leit, men du får vel heller fokusere på den som ble bra behandlet og håpe at denne kjenner flest folk som kan komme til å benytte seg av det du tilbyr senere. Måten du skriver på kan tyde på at din ansatte slett ikke var klar over hvordan h*n var mot kundene, og hvis vedkommende har jobbet på feks H&M før (iallfall der jeg bor) så tror jeg ikke at kundeservice er noe de blir flasket opp med Du får vel bare tenke positivt og rose for rett utført jobb og håpe at det fortsetter i denne retningen, og ikke går tilbake til det gamle og gale!! (gosj, dette ble et rotete innlegg, men jeg er litt trøtt, håper noen tok meninga iallfall ) nefretiti
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #10 Skrevet 5. juli 2004 Problemstillingen var egentlig bare at jeg ikke greide å sortere følelsene mine helt og det føltes godt å "lempe det over" på dere Hater å kritisere folk men blir helt knust hvis kundene mine ikke er fornøyde... Dilemmaet blir derfor både hensynet til ansatt vs. kunde og profesjonell vs. personlig reaksjon. Og så fikk jeg SÅ positive og SÅ negative reaksjoner på samme tid og da blir jeg ihvertfall forvirret inni lille meg.... Men leve KG til sånt bruk! Jobber forresten med en kulturgreie... "produktet" går mest i service, det er litt for spesielt til at jeg vil gå nærmere inn på det, har ikke så lyst til å bli gjenkjent, det tror jeg de fleste skjønner!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #12 Skrevet 5. juli 2004 :o Eh... det sier vel mest om deg at du tror det er det...???
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #13 Skrevet 5. juli 2004 Jeg tror alle er sykt nysgjerrige på hva dette produktet er nå... kan du ikke bare si det slik at jeg slipper å få ødelagt nattesøvnen min?? :o
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #15 Skrevet 5. juli 2004 Jeg lager DRØMMEREISER!!!! Skreddersyr ganske eksklusive greier som for eksempel bryllup, sølvbryllup og for det meste til gamle sure kjerringer som er menopause-varianten av bridezillas. Nysgjerrigheten stillet...? Jeg solgte forøvrig drømmer før også, da importerte jeg ganske fancy schmancy biler. Det er mange drømmer man kan selge. Og nå vet sikkert alle som vet av meg hvem jeg er så nå takker jeg for meg for en stund :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå