Gå til innhold

Hvorfor ligger vaskepulveret som en klump i skuffen etter klesvask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vaskepulver på tilbud. Har tideligere brukt flytende. Det står i skuffen med sånn pil med både pulver og flytende, at begge virker. Men oppi er det en sånn måleting hvor det bare står "liquid". Funker ikke pulveret? Det ligger der fremdeles, men nå som en hvit klump...

Anonymous poster hash: 1953e...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten er det noe feil på vaskemiddelet, vawkemiddelet ligger i feilt rom eller så spyler ikke vaskemaskina godt nok ut av vaskemiddelrommet.

Jeg fortrekker å bruke vaskeball direkte i maskina fordi jeg da slipper alt griseriet i såperommet. Jada, jeg vet at det ikke er anbefalt lengre, selv med ny maskin nå, så fortsetter jeg med dette til vaskeballene ikke henger sammen lengre, da må jegvslutte.

Anonymous poster hash: 0a74f...d6c

Skrevet

Alt? Noen ganger kan det bli igjen pulverrester hvis ikke pulverrommet i skuffen er helt tørt når en har i pulver. Og hvis en bruker for mye pulver.

Noen maskiner har en egen beholder for flytende vaskemiddel, søm må løftes opp fra pulverrommet, før en har i pulver.

Hva står det i maskinens bruksanvisning?

• Liker 1
Skrevet

Det kan også hende at du bruker for mye pulver i kammeret, du skal ikke bruke mer enn en mengde som tilsvarer litt over en 20-kroning til en vanlig vask.

Har du en maskin som er produsert før 2000 er det heller ikke anbefalt å bruke pulver i kammeret da eldre maskiner ikke spyler pulveret tilstrekkelig ut fra såpekammeret.

• Liker 1
Skrevet

Det kan også hende at du bruker for mye pulver i kammeret, du skal ikke bruke mer enn en mengde som tilsvarer litt over en 20-kroning til en vanlig vask.

Har du en maskin som er produsert før 2000 er det heller ikke anbefalt å bruke pulver i kammeret da eldre maskiner ikke spyler pulveret tilstrekkelig ut fra såpekammeret.

Hvor mye pulver wom skal brukes varierer fra pulver til pulver, og mengde tøy i maskinen, så her må man lese på pakken!

• Liker 2
Skrevet

Virkelig? Også når det står på vaskepulverpakken at man skal bruke 50 ml?

Anonymous poster hash: 4c42a...d5c

• Liker 1
Skrevet

Enten er det noe feil på vaskemiddelet, vawkemiddelet ligger i feilt rom eller så spyler ikke vaskemaskina godt nok ut av vaskemiddelrommet.

Jeg fortrekker å bruke vaskeball direkte i maskina fordi jeg da slipper alt griseriet i såperommet. Jada, jeg vet at det ikke er anbefalt lengre, selv med ny maskin nå, så fortsetter jeg med dette til vaskeballene ikke henger sammen lengre, da må jegvslutte.

Hvor får man tak i vaskeballer?

Er det forresten noe negativt med å bruke vaskeballer? Sliter de på tøyet?

Skrevet

Hvor får man tak i vaskeballer?

Er det forresten noe negativt med å bruke vaskeballer? Sliter de på tøyet?

Så lenge man ikke kjører forvask, så er det da bare å putte pulveret rett nedi til tøyet.

Anonymous poster hash: f1411...056

Skrevet

Hvor får man tak i vaskeballer?Er det forresten noe negativt med å bruke vaskeballer? Sliter de på tøyet? Anonymous poster hash: 4c42a...d5c

Det har de nok sluttet å lage. De to jeg har er fra tidlig på 2000 tallet en gang.

De er slilikon / plast baller, med toppen avskået som toppen på et kokt egg.

De sliter ikke på tøyet, setter dem med vaskemiddel i oppe på tøyet før jeg lukker døra igjen.

Har mailet Lilleborg og spurt etter, da fikk jeg til svar at de er gått ut av produksjon.

Skrevet

Virkelig? Også når det står på vaskepulverpakken at man skal bruke 50 ml?

Du kan trygt halvere det som står på pakka, det sa min vaskemaskinreparatør. Produsentene vil jo at vi skal bruke mye så de får solgt mer.

Anonymous poster hash: 501ca...5bc

• Liker 1
Skrevet

Min vaskemaskin har en klaff i kammeret for vaskemiddel, den må flyttes på alt etter om jeg bruker flytende eller pulver. Den forrige hadde en egen innsats som skulle brkes til flytende. Det kan jo være noe sånt.

Skrevet

Klumper blir liggende igjen når trykket på vannet inn i kammeret ikke er kraftig nok til at pulveret skylles med.

Hverken mer eller mindre.

Skrevet

Er det lov å skrive hvilken vaskepulver merke/ navn du har opplevd dette med?

Skrevet

Jeg har opplevd det samme med et merke som driver ganske aggressivt med tilbud for å komme inn på det norske markedet. Husker dessverre ikke hva det heter...

Opplever det til en viss grad med de kjente merkene som Omo, First Prince og Blende osv også.

Noen ganger ligger det tilogmed igjen hvitt pulver på sort vask.

Bruker nå stort sett "putene" med flytende vaskemiddel i eller flytende vaskemiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...