Gå til innhold

Er dette kostholdet farlig i lengden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går i havregryn med syltetøy, nøtter og melk. Grandiosa og fiskegrateng. Og masse epler.

Vil dette være skadelig over lengre tid? Er student med begrenset tid og budsjett.

Anonymous poster hash: b0f11...c57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begrenset budsjett og du spiser grandiosa og det jeg vil anta er ferdiglaget fiskegrateng? Lag heller masse skikkelig mat og frys den ned. Da sparer du både tid og penger

Anonymous poster hash: 147d0...c2f

• Liker 4
Skrevet

Det er vel ikke det beste du kan spise over tid. Lite variasjon og litt begrenset med grønnsaker.

Budsjett til bedre mat har du bare du gidder å lage mat fra bunnen av. Lag store porsjoner og frys ned. Så blir det både rimeligere, sunnere og det er raskt å varme opp.

Anonymous poster hash: 8ee2f...e3c

• Liker 1
Skrevet

Ok, så hvis jeg lager en porsjon med kokte poteter, gulerøtter (og et eller annet billig grønt), med sånn kokt first price seifilet, så vil det dekke grøntbehovet? :P

Skrevet

Ok, så hvis jeg lager en porsjon med kokte poteter, gulerøtter (og et eller annet billig grønt), med sånn kokt first price seifilet, så vil det dekke grøntbehovet? :P

Til en viss grad, men ikke i lengden.

Skrevet

Vil tippe at du kan risikere å mangle noen vitaminer etter hvert. D vitamin er veldig vanlig for nordmenn å mangle. B12 lagrene dine kan også tømmes, og det er et vitamin som du ikke vil gå tom for.

Hva er matbudsjettet ditt i mnd?

Anonymous poster hash: 8ee2f...e3c
Skrevet

Med begrenset budsjett, vil jeg forslå frosne grønnsaker (blandinger, brokkoli, osv). (Styr unna Findus som er unødvendig dyre.) Frosne blåbær koster rundt 6 kr for 400 gram? på Kiwi.

Egg er sunt og billig. (Velg rimelig pakke, Meny 18 egg, ca kr 40, Rema1000 eget merket 23 kr for 12.)

Du kan også kjøpe sensongens grønnsaker, koke sammen passende typer og porsjonsfryse.

Tomatpuré er også et sunt og godt tilskudd. Jeg laver ofte egne "ketchup"-varianter av tomatpuré, med stevia krydder og eddik etter smak.

Anonymous poster hash: 738c3...bba
  • Liker 2
Skrevet

Du kan lage stor gryte med lapskaus. Så lager du porsjonsposer og fryser ned hvis du har mulighet. Best med friske råvarer. Man kan å få poser med lapskaus men den smaker ikke så godt. Ikke særlig bra næring i Grandiosa. Jeg lager med gulerøtter, kålrabi, poteter og purre.

Anonymous poster hash: 08d43...d08
Skrevet

Ja, fet fisk. Butikkkjedens egne merker med makrell i tomat (skrap gjerne av sausen og erstatt med din egen), og tunfisk i vann er råbillig!

Hvor får du kalsium fra? Du nevner ingen meieriprodukter. Skummet kulturmelk, mager kesam, osv.

En del meieriprodukter som kesam har heldigvis blitt rimeligere i det siste.

Anonymous poster hash: 738c3...bba
Gjest Coolaid
Skrevet

Lær deg å lage mat. Det er fullt mulig å lage billig sunn mat, spesielt om du har frys tilgjengelig. Grandis er forøvrig ikke mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...