AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Litt satt på spissen.. Men som emnet sier; hvordan fungerer et bryllup? Jeg har kun vært i et bryllup i hele mitt liv og da var jeg i begynnelsen av tenårene hvor altså "barna" fikk delta. Dette husker jeg veldig lite av. Min kunnskap om bryllup har jeg fått av å se på amerikanske filmer, og jeg har en liten anelse at norske bryllup er litt anerledes Jeg er ikke helt på jordet, men hvordan forgår et norsk tradisjonsbryllup om man kan si det slik? Og nå er sitasjonen slik at jeg har fått utdelt en rimelig stor rolle i et kommende bryllup.. Nemlig forlover. Og jeg er helt blank! Hjelp! Anonymous poster hash: 18a96...f79
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Først seremoni i kirka. Deretter trekker følge seg tilbake til et lokale hvor det serveres mat, (Som regel forrett, hovedrett og dessert)og diverse underholdning på gjestenes bekostning. Mange leier en sånn, husker ikke hva det her, men en mann som holder det hele gående, at kvelden har en fin flyt, "rød tråd". Slik unngår man pinlige stillheter. Noe som kan være en ide er å ha oppgaver på bordkortene. Feks gåter som må løses, slik at gjestene har noe å gjør på om det blir litt venting osv. Anonymous poster hash: 11b34...354
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Ja, og mange taler er en del av et bryllup. Viktig å ha i tankene at ingen bør settes i situasjoner de føler seg ukomfortable i. At alle gjestene blir satt sammen med noen personer de kjenner slik at de ikke føler seg som "outsidere". Brudeparet, foreldrene og forloverne bør serveres først under maten. Anonymous poster hash: 11b34...354
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Ja, og mange taler er en del av et bryllup. Viktig å ha i tankene at ingen bør settes i situasjoner de føler seg ukomfortable i. At alle gjestene blir satt sammen med noen personer de kjenner slik at de ikke føler seg som "outsidere". Brudeparet, foreldrene og forloverne bør serveres først under maten. Anonymous poster hash: 11b34...354 Når trådstarter skal være forlover tror jeg dette blir uinteressant for henne. For hvem lar forloveren være med på å bestemme bordplassering?? Det er ikke servitør hun skal være heller. Til trådstarter: Spør den kommende bruden hva hun forventer/ønsker av deg som forlover, og tenk gjennom hva du synes om det. Spør gjerne hva bruden tenker om * oppbevaring av eventuelle sminkesaker som hun har. Ønsker hun at du skal ta vare på det i en veske for henne, eller er det noe hun vil gjøre selv? * Mange brudekjoler kan ha en tendens til å være litt "bløtekakeformede" på underdelen. Da er det ikke alltid like lett å gå på do, så det kan være greit å snakke med henne om hun ønsker hjelp til dette på selve dagen. Eventuelt snakke om hvorvidt du skal være i nærheten av badet når hun må gjøre det nødvendige.. * Ønsker hun at du og brudgommens forlover skal sitte sammen med henne og hennes mann i bilen fra det tidspunktet når vielsen er ferdig og til festen? * Vil hun at du skal være med når hun skal prøve brudekjoler? * En forlover må egentlig også holde en tale. * Har du arrangert noe utdrikningslag enda? Det er som oftest forloverens oppgave å ordne. Husk å bare invitere folk som faktisk er hennes venner. Helst også bare de som skal i bryllupet, ellers kan det bli kleint. Men snakk med bruden om dette også. Spør også hva hun mener om at dere eventuelt skal drite henne ut på utdrikningslaget, eller om hun heller bare vil gjøre noe som er gøy. Respekter hennes valg. --- Ellers finnes det nok også bøker om forloveres oppgaver på biblioteket, men det viktigeste er at dere må snakke sammen om forventninger til din rolle. Hun som skrev det første innlegget til deg i denne tråden snakker forresten om en toastmaster. Anonymous poster hash: 86620...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Når trådstarter skal være forlover tror jeg dette blir uinteressant for henne. For hvem lar forloveren være med på å bestemme bordplassering?? Det er ikke servitør hun skal være heller. Til trådstarter: Spør den kommende bruden hva hun forventer/ønsker av deg som forlover, og tenk gjennom hva du synes om det. Spør gjerne hva bruden tenker om * oppbevaring av eventuelle sminkesaker som hun har. Ønsker hun at du skal ta vare på det i en veske for henne, eller er det noe hun vil gjøre selv? * Mange brudekjoler kan ha en tendens til å være litt "bløtekakeformede" på underdelen. Da er det ikke alltid like lett å gå på do, så det kan være greit å snakke med henne om hun ønsker hjelp til dette på selve dagen. Eventuelt snakke om hvorvidt du skal være i nærheten av badet når hun må gjøre det nødvendige.. * Ønsker hun at du og brudgommens forlover skal sitte sammen med henne og hennes mann i bilen fra det tidspunktet når vielsen er ferdig og til festen? * Vil hun at du skal være med når hun skal prøve brudekjoler? * En forlover må egentlig også holde en tale. * Har du arrangert noe utdrikningslag enda? Det er som oftest forloverens oppgave å ordne. Husk å bare invitere folk som faktisk er hennes venner. Helst også bare de som skal i bryllupet, ellers kan det bli kleint. Men snakk med bruden om dette også. Spør også hva hun mener om at dere eventuelt skal drite henne ut på utdrikningslaget, eller om hun heller bare vil gjøre noe som er gøy. Respekter hennes valg. --- Ellers finnes det nok også bøker om forloveres oppgaver på biblioteket, men det viktigeste er at dere må snakke sammen om forventninger til din rolle. Hun som skrev det første innlegget til deg i denne tråden snakker forresten om en toastmaster. Anonymous poster hash: 86620...7d0 Tusen takk for masse gode råd og tips! Notert! Anonymous poster hash: 18a96...f79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå