AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Jeg har kommet inn i en periode der jeg er utrolig babysyk. Jeg ønsker meg så inderlig et barn som er vårt sammen og det er et emne som stadig kommer opp når vi prater sammen. Det er for det meste jeg som tar det opp og snakker om det, og jeg vet at min samboer nå begynner å bli litt lei "maset" mitt. Saken er den at han har et barn fra før av med sin tidligere samboer. De var egentlig aldri sammen før de fant ut at moren til barnet var gravid og han valgte å da gjøre det rett og stille opp for mor og da barnet som skulle komme. Sønnen er nå 4 år gammel og jeg er så heldig at vi har et kjempe godt forhold sammen. Vi har han annen hver helg hos oss og det fungerer veldig bra. Eneste er at jeg vil ha et barn som bare er vårt og som jeg ikke må "dele" med noen, uansett hvor merkelig det høres ut. Min samboer har sagt flere ganger at han en dag vil ha barn med meg, men ikke nå fordi han har ikke behov for å få ett til enda på grunn av sønnen han allerede har. Men sønnen hans er ikke min, og jeg tror ikke han forstår at det er anerledes for meg når vi har barnet deres på besøk. Så her sitter jeg frustrert, babysyk og klarer ikke helt å forklare samboer hvorfor det er anerledes for meg eller hvorfor jeg ønsker meg et barn som bare er vårt. Anonymous poster hash: ed5db...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 La han lese denne posten kanskje? Anonymous poster hash: 01e7a...575
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 La han lese denne posten kanskje? Anonymous poster hash: 01e7a...575 Ja, jeg har prøvd å forklare han sånn jeg har skrevet i innlegget men det fungerer bare ikke. Han sier bare han ikke vil nå, og jeg føler meg desperat etter å få han til å skifte mening. - TS Anonymous poster hash: ed5db...1a7
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Når samboeren din sier rett ut at han vil ha barn med deg en dag, men ikke nå, så synes jeg du bør vente en god stund med å ta det opp med han igjen. Du må respektere han også.
Ciara Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Hvor gamle er dere? Det har litt å si. Hvis du er 35 er ikke "en vakker dag" er tidsperspektiv du kan forholde deg til. Hvis han vil ha barn med deg synes jeg han burde kunne si sånn ca når. 4
Harlekin Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Enig med Ciara, det har mye å si hvor gamle dere er. Begges ønsker er like viktige og skal respekteres, men jeg synes nok han burde gi deg en tidsramme å forholde deg til. Plutselig kan det være for sent, hvis man ikke er obs på det.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Du kan ikke endre på hvordan han føler det. Kanskje vil han aldri få lyst på flere barn. Det må du ha i bakhodet når du bestemmer deg for om du skal fortsatt satse på denne mannen, og da kanskje ikke få egne barn, eller om du skal følge barneønsket ditt, og dermed gjøre det slutt med samboer og lete etter ny mann som vil ha egne barn innen kort tid. Lykke til. Anonymous poster hash: 53072...901
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Hvor gamle er dere? Det har litt å si. Hvis du er 35 er ikke "en vakker dag" er tidsperspektiv du kan forholde deg til. Hvis han vil ha barn med deg synes jeg han burde kunne si sånn ca når. Han er 28 og jeg er 25. Vi er jo ikke så gamle enda men jeg har også et ønske om å være en ung mor. Føler tiden løper litt ut, selv om jeg vet og kjenner flere som får barn i en alder av 30-35. - TSAnonymous poster hash: ed5db...1a7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Enig med Ciara, det har mye å si hvor gamle dere er. Begges ønsker er like viktige og skal respekteres, men jeg synes nok han burde gi deg en tidsramme å forholde deg til. Plutselig kan det være for sent, hvis man ikke er obs på det. Takk for svar! Jeg tenker å snakke med han idag om han kam gi meg sånn ca. når det kunne være. Om det er 1-2 år fra nå eller i verste fall enda lengre...Anonymous poster hash: ed5db...1a7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Han har det jo som plummen i egget. To kvinner tar seg av hans avkom... Er det ikke hyggelig om sønnen hans får litt glede av et søsken da? At han ikke blir altfor stor først? Jeg lurer også litt på hvor lenge dere har vært sammen. Han er nok pissredd for å ha barn med to forskjellige også blir det kanskje slutt med deg og... Hva med å foreslå giftermål først? Så han virkelig forstår at det skal være dere to. Og at han ikke er en avlshingst...Anonymous poster hash: d81e7...a13 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Hvorfor er han bare samboer med dere gifter han seg aldri denne her?Anonymous poster hash: cd712...633 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Hvorfor er han bare samboer med dere gifter han seg aldri denne her?Anonymous poster hash: cd712...633 😥😥 hva er problemet??Anonymous poster hash: d7719...b54 1
Ava Mae Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Hvis problemet er "bare" at han ikke ønsker barn akkurat nå og dette er en mann du vil dele fremtiden med så er det ikke stort mer du får gjort med den saken. Det blir jo litt feil i forhold til han også om han skulle gå på akkord med det han føler bare fordi du har et bilde i hode av at du ønsker å være en ung mor i en alder av 26? Å presse han til å gjøre noe han ikke ønsker vil jeg fraråde deg på det sterkeste. Jeg har en venninne som i din alder også plutselig fikk det travelt fordi hun hadde sett for seg hvordan livet skulle være den dagen hun bikket 26-27. Samboeren hennes var ikke klar men hun satte hardt mot hardt. Mor ble hun, alenemor sådan innen ungen hadde fylt året. Slapp av, gi han og deg tid (for dere er tross alt ikke så voldsomt gamle noen av dere) så blir livet slik det skal og muligens bedre enn det du har sett for deg i hode allerede 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Tusen takk for alle svar! Jeg og min samboer har nå hatt en lang samtale om dette og vi kom dessverre ingen vei, eller vi ble enig om at vi begge måtte være enig om det. Det er jo greit nok. Har rett og slett bare tenkt til å la temaet ligget en stund og heller bare nyte livet med minstemann og samboer. Jeg skal nok ikke tvinge han til å ha barn med meg, det gjorde eksen... og har ikke tenkt til å ende opp som henne, vil helst ha min kjære resten av livet. -TS Anonymous poster hash: ed5db...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Tusen takk for alle svar! Jeg og min samboer har nå hatt en lang samtale om dette og vi kom dessverre ingen vei, eller vi ble enig om at vi begge måtte være enig om det. Det er jo greit nok. Har rett og slett bare tenkt til å la temaet ligget en stund og heller bare nyte livet med minstemann og samboer. Jeg skal nok ikke tvinge han til å ha barn med meg, det gjorde eksen... og har ikke tenkt til å ende opp som henne, vil helst ha min kjære resten av livet. -TS Anonymous poster hash: ed5db...1a7 Mang en kvinne har gjort som deg og angret bittert da de ble for gamle til å få barn. Anonymous poster hash: ef887...d87 1
Chia Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Tusen takk for alle svar! Jeg og min samboer har nå hatt en lang samtale om dette og vi kom dessverre ingen vei, eller vi ble enig om at vi begge måtte være enig om det. Det er jo greit nok. Har rett og slett bare tenkt til å la temaet ligget en stund og heller bare nyte livet med minstemann og samboer. Jeg skal nok ikke tvinge han til å ha barn med meg, det gjorde eksen... og har ikke tenkt til å ende opp som henne, vil helst ha min kjære resten av livet. -TS Anonymous poster hash: ed5db...1a7 Klok beslutning 2
Chia Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Mang en kvinne har gjort som deg og angret bittert da de ble for gamle til å få barn. Anonymous poster hash: ef887...d87 Herregud....hun er 25 ikke 38! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå