Gå til innhold

utlandet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

noen her som har gått på skole i utlandet?Eller vurderer å gjøre det, som har litt peiling på hvordan det fåregår?:)(skolemiljø,hybel,folk.) Og hvor ?

------

/Ane icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått ett år på lycée (vidaregåande) i Lyon i Frankrike gjennom ein organisasjon som heiter Youth for Understanding.

I tillegg har eg gått eit semester på ein høgskule i Toulon i Frankrike (palmer og badestrand!!Mmmm...) som utvekslingsstudent gjennom høgskulen eg studerer på no.

Det er ei kjempeerfaring å bu i utlandet. Lærer utrulig mykje, ikkje minst om seg sjølv. Kan nok vere litt nifst i starten, når ein ikkje kjenner nokon der og kanskje har problem med språket, men alt ordnar seg til slutt og når du skal heim har du ikkje lyst til å reise i det heile tatt!

Kva land vurderar du å reise til, og kva type skule?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..

Frankrike, England, Danmark eller Florida!

Vil studere foto,media,eller styling. Har ikke ennå bestemt meg enda.... Men ikke videregående. Blir vel mer som et høgskole år.

/Ane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Driver selv og styrer med utdanning i utlandet for tida, planlegger å dra til høsten. Det er sinnsykt mye styr med mindre du drar gjennom et program. Likevel regner jeg jo med at det blir verdt det icon_smile.gif

Anbefaler deg å ta kontakt med ANSA (Assosiation of Norwegian Students Abroad), de kan hjelpe deg med det meste! Lykke til!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde eit år på High school i Orange, California. Eg reiste gjennom ASPECT!

Hadde eit heilt utruli fint år som eg skulle ønske alle fekk oppleve!

Eit minne for livet!

Sol og sommer, året rundt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vurderer også å studere i utlandet, nærmere bestemt i Storbritannia. Ønsker å studere engelsk eller pedagogikk/engelsk. Men så har det seg slik at vår kjære Lånekasse faktisk ikke dekker slike studier.

Er det noen som vet om andre muligheter man har da, bortsett fra Lotto? Det er jo helt horribelt at man ikke får dekket språkstudier, men fotografstudier, for å ta et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...